Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Marko

Power of the Force Con; 4 & 5 augustus 2018, Oberhausen

Recommended Posts

Een dedicated star wars Con, un-official wel te verstaan. Ik verwacht er niet heel veel van (soort a'dam comic con ;) ) maar de entree is zeer schappelijk en de afstand acceptabel. En he, wie wil er niet eens op de foto met een Gamorrean Guard, die ook nog eens in The Dark Crystal te zien was? (Hugh Spight)

http://poweroftheforce.net

Iemand bekend met organisatie of anderszins bekend met dit event? En plannen om te gaan?

Edited by Dennis

5 uur geleden zei Marko:

Iemand bekend met organisatie of anderszins bekend met dit event? En plannen om te gaan?

Een paar weken geleden las ik al over dit evenement.

De organisator is Thomas Hartz, een Duitser die medio jaren ’00 in Nederland samen met Pieter Soet de NewStarCons deed. De 2 zijn gesplit (Pieter ging de DutchStarCons doen) en Thomas heeft daarna in NL nog wat cons gedaan voordat hij in Duitsland met o.a. Weekend of Horror startte.

Ik weet niet hoe het nú is, maar de man had destijds geen beste naam. Zijn evenementen stonden er om bekend dat er gasten werden aangekondigd… en vlak voor de con werd er opeens afgezegd.

Echt elke keer was het prijs. Ik kan de nodige verhalen vertellen maar niet op een forum.

Ik denk dat als je zijn naam googled je wel wat kunt lezen over hem en zijn events.

Desondanks hebben we t er met de crew over gehad om hier heen te gaan. Zoveel 100% SW events zijn er niet, het is niet ver en als het niks is is er op een steenworp afstand Centro (geweldig shoppingcenter met o.a. een LEGO store) en een LEGO Discovery Center.

zeker dat was hoe dan ook mijn gedachte, welke dag is SWA aanwezig??

ps Hartz even gegoogeld kom je uit op weekend of Hel in dezelfde locatie. Dat ziet er best uit, dus gewoon zonder verwachtingen heen  gaan..... wordt leuk

Edited by Marko

54 minuten geleden zei Marko:

zeker dat was hoe dan ook mijn gedachte, welke dag is SWA aanwezig??

ps Hartz even gegoogeld kom je uit op weekend of Hel in dezelfde locatie. Dat ziet er best uit, dus gewoon zonder verwachtingen heen  gaan..... wordt leuk

Er is nog niks concreets maar voor mij is zaterdag eigenlijk de enige optie.

Ik zit er ook over te denken te gaan. Ook leuk om de mannen van SWA eens te ontmoeten. En vanuit Zwollywood ook niet een te verre afstand. 

Dan zou de zaterdag mij wel kunnen lukken. 

Met nog 9 gasten te gaan die aangekondigd gaan worden lijkt mij dit heel aardig en idd voor maar 15 euro entree (excl. handtekeningen). 

power_to_the_force-spencer_wilding.gif?c  

power_of_the_force-brian_herring.gif?crc

Voor mijn DK Rogue One Ultimate Visual Guide kan ik Spencer Wilding (Darth Vader) mooi laten signeren en voor mijn Force Awakens DK Visual Guide Brain Herring (BB8).  En wie weet wat de handelaren te koop hebben. 

Ik kijk er naar uit!

19wfpl.jpg

Wat betreft de handtekeningen zou ik mijn verwachtingen temperen, dan kan  het ook niet tegenvallen. Zie bovenstaande reactie van Dennis. Nu heb ik even rond zitten neuzen en zie ik dat de genoemde organisator tegenwoordig hele aardige Horror Cons neerzet met Weekend of Hell op de zelfde locatie. Dat ziet er echt prima uit qua wat ik daar van kan vinden, Handelaren in overvloed denk ik zo, maarrrrr blijft zo dat er vaak een aantal gasten op het laatste moment afzeggen.....

1 uur geleden zei the Prosheshy:

Ik heb i.e.g. een toegangskaart in de pocket voor de zaterdag. Hopelijk zijn er dan ook SWA (forum) leden.

Top. Ik ben ook van plan te gaan die dag; perstoegang is geregeld.

Edited by Dennis

1 uur geleden zei the Prosheshy:

Mooi! Is dat diner met alle acteurs en actrices nog interessant om aan deel te nemen? Kost 59 euro

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een vriend van me heeft dit destijds op een ander event van dezelfde organisator gedaan en was er minder over te spreken. Dit is wel al enige jaren geleden.

5 minuten geleden zei Marko:

waarschijnlijk  een  imperial Royal guard of zo 

Aan de foto te zien (die de vorige keer een hint was) iemand van Starkiller base...of evt Hoth.

Ik vind het een geinige lineup. Geen grote namen... maar welke grote namen zouden boeiend zijn? Jones, Boyega, Hamill etc zijn te duur voor dit soort events (alleen SWC en/of grote US/UK events zouden die kunnen halen) en de categorie daaronder Mayhew, Bulloch, Prowse etc is al 'tig' keer geweest.

Ik hou mn vingers gekruisd voor een paar persoonlijke favorieten.

11 uur geleden zei the Prosheshy:

En dat zouden bijvoorbeeld zijn?

De 2 voornaamste:

Stephanie English (Hoth rebel) (haar man –die altijd mee komt- is een bekende van me; via hem heb ik de nodige interviews geregeld... hij heeft een paar pinten van me tegoed)

Keith De’Winter (Goss Toowers) (afgelopen jaar de nodige keren mee gechat (oa over voetbal... hij is Mooney, de mascotte van 'the Citizens' Manchester City), hem van reisadvies voorzien (hij zou naar Amsterdam komen... iets wat niet is doorgegaan dus ik heb nog een pint tegoed) en hij heeft me met acteurs als Tom Wilton, Derek Arnold en Nathalie Cuzner in contact gebracht)

...en om soortgelijke redenen nog een aantal.

16 uur geleden zei Dennis:

Ik vind het een geinige lineup. Geen grote namen... maar welke grote namen zouden boeiend zijn? Jones, Boyega, Hamill etc zijn te duur voor dit soort events (alleen SWC en/of grote US/UK events zouden die kunnen halen) en de categorie daaronder Mayhew, Bulloch, Prowse etc is al 'tig' keer geweest.

Ik ben het met je eens hoor! Dit is juist erg leuk, en ook omdat de prijzen daardoor wat lager blijven. Is toch gewoon supercool om te zeggen hier, sta ik op de foto met Zuckuss of een Gamorrean guard! Bovendien is het een 'dedicated' star wars event en wat je altijd hoort en leest is een van de dingen die een Celebration zo tof maakt juist om met alleen maar star wars fans te zijn. En het is tot 20.30 wat voor mij de zaterdag waarschijnlijk haalbaar maakt!!! (ivm voetbalplichten sochtends)

En er komen i.e.g. nog 2 acteurs/actrices uit Rogue One naar deze  bijeenkomst in Oberhausen want men heeft zijn mond voorbei gepraat:

Uitleg filmbeurs in Oberhausen 25 juni:

Und noch ein Gast für die Filmbörse Oberhausen:

CHRISTOPHER PATRICK NOLAN !!!

Christopher ist in den finalen Minuten in STAR WARS - ROGUE ONE zu sehen.

Er spielt Toshma Jefkin der die Pläne vom Todesstern übernimmt und auf die Tantive IV schafft.

Christopher Patrick Nolan ist einer von vielen Star Wars Stars die wir dieses Jahr nach Deutschland holen. Drei weitere ROGUE ONE Stars sind im August auf der Power of the Force Con zu Gast.

Filmbörse Oberhausen
25. Juni 2017
Turbinenhalle Oberhausen
Im Lipperfeld 23 - 46047 Oberhausen

5 uur geleden zei the Prosheshy:

Christopher Patrick Nolan

Dit is dus iemand die onder dit valt:

Op 12-6-2017 at 10:51 zei Dennis:

...en om soortgelijke redenen nog een aantal.

Ik heb hem enige tijd geleden van hi-res fotos van zijn rol voorzien; was hij erg blij mee en mailde o.a. dit:

Citaat

I hope I get to come to a convention in Holland one day and I can thank you in person.

Dat laatste kan nu dus :D

Edit: zie nu dat het om een andere con gaat...

Edited by Dennis

Nou nee, CP Nolan (Toshma Jefkin; Rebel soldier) en Ian Whyte  (Moroff) komen 25 juni naar de filmbeurs in Oberhausen maar niks over bekend dat zij naar POTF 19-20 aug in Oberhausen komen.