Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
the Prosheshy

Cadet Pedrin Gaul

Recommended Posts

De titel van dit onderwerp zal bij velen niet echt een belletje doen rinkelen; Pedrin Gaul. 

We kennen wel namen van de andere piloten uit de Rebel Alliance (Red Squadron) zoals Wedge Antilles, Biggs Darklighter, Jek Porkins, Garven Dreis om maar enkele te noemen.

500?cb=20170508063957

Hij heeft deelgenomen aan de aanval op Scarif maar was KIA.

"They're all over me! I'm trying to lose them...this is Red Five. I need help!"
―Pedrin Gaul

Wat maakt hem met enkele seconden screentime dan toch een interessant personage?

Dat vroeg ik mij ook af tot ik zijn call sign zag; "Red Five"! 

latest?cb=20170123141513&path-prefix=nl

Want wie gaat in de volgende aanval die beter bekend staat als "the Battle for Yavin" deze call sign dragen?

Juist. Luke Skywalker.

Gerelateerde afbeelding

Op een van FB forums vroeg iemand wat de naam van de acteur is die "Red Five" (kadet Pedrin Gaul) in Rogue One speelt is. "Geen idee" dacht ik bij mezelf.

Na  het internet omgekeerd te hebben wist ik het nog niet. Maar ik dacht..... als er iemand is die het wel weet is het de schrijver van mijn Ultimate Visual Guide van Rogue One; Pablo Hidalgo. Niet dat ik nu verwachtte dat hij mij een antwoord zou geven via een tweet maar wat bleek een tijdje later..........

21jup9d.png

n5330n.png

Pablo Hidalgo himself stuurde mij zelf een tweet terug met het antwoord. Toch erg leuk dat mensen van Lucasfilm gewoon bereid zijn om de fans van een goed antwoord te voorzien als je op zoekt bent naar antwoorden.

Red Five heeft nu bij mij dus twee acteurs die de call sign dragen; Dave Forman in Rogue One & Mark Hamill in A New Hope.

Zit ik wel met het vraagstuk waarom tijdens de Battle of hoth het squadron "Rogue squadron" heet. Ter gedachtenis aan het heldhaftige team van "Rogue One"?

https://www.quora.com/Was-Rogue-Squadron-named-after-Rogue-One

16libh2.jpg

Edited by the Prosheshy

Op 12 mei 2017 at 18:37 zei the Prosheshy:

De titel van dit onderwerp zal bij velen niet echt een belletje doen rinkelen;....

Klopt!!

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this