Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Dennis

Star Wars Pub Quiz (Eindhoven, 25 mei)

Recommended Posts

Citaat

https://www.starwarsawakens.nl/nieuws/star-wars-pub-quiz-ere-40-jarig-jubileum/

25 mei is het zover: dan is het 40 jaar geleden dat Star Wars in de Verenigde Staten in première ging.

Om dit jubileum te vieren is er die dag in de Soul Kitchen op Strijp-S te Eindhoven een heuse Star Wars pub quiz waar de kennis van diverse teams op de proef gesteld zal worden!

Uiteraard is ook StarWarsAwakens van de partij; crewleden Wesley, Ramon en Dennis gaan samen met Star Wars fan Jeroen een gooi doen naar de felbegeerde eerste plek.

Ook meedoen met een team? Of wil je het StarWarsAwakens-team komen aanmoedigen?

Kijk dan op de Facebookpagina van Soul Kitchen voor meer informatie!

Elders op dit forum gaf @RetroLeaves al aan deel te nemen en ik ben benieuwd of er meer forumleden zijn die meedoen of er heen gaan.

De theme van het StarWarsAwakens-team staat in ieder geval al vast: xD:ph34r:B|

Edited by Dennis

Pak dan een stuk Star Wars score als theme. Het stuk waar Vader in Rogue One iedereen in mootjes hakt bijvoorbeeld ;)

Anyway, je weet dat ik meedoe want ik zit in jouw team. Wordt gezellie!

4 uur geleden zei RetroLeaves:

Jullie zullen Throne Room toch wel als theme song gebruiken? De medailles zijn zo goed als binnen, toch?

Medailles?

Ik dacht dat de hoofdprijs een lifesize Falcon was?

12 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Pak dan een stuk Star Wars score als theme. Het stuk waar Vader in Rogue One iedereen in mootjes hakt bijvoorbeeld ;)

Anyway, je weet dat ik meedoe want ik zit in jouw team. Wordt gezellie!

Of we doen voetbalgerelateerde dingen:

Speciaal voor @Ramon: Hand in hand, SWAmeraden, hand in hand, in Star Wars land!

Of gewoon simpel: WZSWAWZDB!

19 uur geleden zei Dennis:

Medailles?

Ik dacht dat de hoofdprijs een lifesize Falcon was?

Als je zonder Google mij nu kan vertellen hoe groot dat is, krijg je er een van mij ;)
*niet echt

Edited by BoxerlessBossk

1 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Als je zonder Google mij nu kan vertellen hoe groot dat is, krijg je er een van mij ;)
*niet echt

+-34 meter

Daarstraks was het zover: de Star Wars pub quiz waarin 20 teams het tegen elkaar opnamen. Na 7 bloedstollende vragenrondes (soms ECHT moeilijke vragen) was het zover: beginnend bij plek 20 werden de teams opgenoemd... toen men bij plek 2 was waren we nog steeds niet omgeroepen! En toen: het 'moment supreme'... Nummer 1: Star Wars Awakens! De prijs is binnen! Trots op het team: Ramon, Jeroen en Wesley! Wat een avond, wat een adrenaline!

Met vier punten verschil of zo, toch? Gefeliciteerd, jongens! M'n zwager en ik zijn vierde geworden, helaas net buiten de prijzen dus. Soms heel lastige vragen inderdaad, maar wel leuk om af en toe een moeilijke goed te hebben. Helaas hebben wij hier en daar door twijfel een paar punten verspeeld, maar het mocht de pret niet drukken. Wel mooi om de 'laatste woord van de crawl'-ronde helemaal goed te hebben.

Hehe, ik denk dat de organisatoren het wel geweten hebben om met een Star Wars-quiz te beginnen. Toch een paar keer werden ze even gecorrigeerd :).

Ik zeg: Op naar de volgende!

Iedereen zal wel stomme puntjes hebben laten liggen.. Voor Anakin-acteurs hebben we bijvoorbeeld Daniel Naprous en Spencer Wilding niet opgeschreven omdat ie het maar over één stuntman had.

Maar goed, volgens mij zouden de organisatoren het zelf niet tot het linkerrijtje geschopt hebben, dus dan vind ik het knap dat ze zo'n leuke vragenlijst in elkaar geknald hebben, een paar foutjes be damned.

Goede prestatie met z'n tweeën, Roel! Gezien ook de tweede plaats een club mensen is die dagelijks met SW bezig zijn (Dutch Garrison), mag je zeker trots zijn op een vierde stekkie in het klassement.

• Upvote 1

9 uur geleden zei RetroLeaves:

Met vier punten verschil of zo, toch? Gefeliciteerd, jongens! M'n zwager en ik zijn vierde geworden, helaas net buiten de prijzen dus. Soms heel lastige vragen inderdaad, maar wel leuk om af en toe een moeilijke goed te hebben. Helaas hebben wij hier en daar door twijfel een paar punten verspeeld, maar het mocht de pret niet drukken. Wel mooi om de 'laatste woord van de crawl'-ronde helemaal goed te hebben.

Hehe, ik denk dat de organisatoren het wel geweten hebben om met een Star Wars-quiz te beginnen. Toch een paar keer werden ze even gecorrigeerd :).

Ik zeg: Op naar de volgende!

Thnx!

Bij diverse vragen hebben we ze inderdaad gecorrigeerd:

-De afbeelding van Cindel en Wicket. Deze zou volgens de quizmaster uit Battle for Endor afkomstig zijn. Echter: de foto is uit Caravan of Courage. (heb dit laten zien midels een afbeelding van de lobbycard van deze foto waar het logo van de film in staat.) Eea was ook te zien aan de kleding van Cindel.

-De leeftijd van Anakin in ROTJ. Dit is 45; niet 46 zoals men zei

-Wie zegt er 'it's a trap'. In 1e instantie gaf men aan Ackbar en Saw.....maar ook hier hebben we (middels een fragment) laten zien dat ook Leia (in ESB) dit zegt.

-Er zou naast Red 5 nog 1 schip de Death Star overleven.... maar naast Red 2 is er ook nog een Y-Wing die het kon navertellen.

-De vraag: welke acteur won een Oscar voor zijn rol in SW. Dit corrigeerde men later zelf: alleen Sir Alec kreeg een nominatie.

Los van dit alles een pluim voor de organisatie die er (ondanks deze zaken) zichtbaar veel tijd en energie in hadden gestoken en het verder strak geregeld hadden.

En inderdaad: 4 punten meer dan de nummer 2.... maar! De nummer 2 kreeg 2 punten kado omdat ze in kostuum waren (als je verkleed kwam kreeg je bonuspunten) dus eigenlijk 6 punten verschil ;) .

Verder wat Wesley zegt: bij de Darth Vader vraag hadden we Bob Anderson al ingevuld en wilden we Naprous en Wilding ook invullen. Was onduidelijk wat men nu wel/niet wilde en aangezien een fout antwoord minpunten opleverde hebben we daarom op safe gespeeld en ze niet ingevuld.

Als laatste: er zat 1 LEGO vraag in. En ja: LEGO is zoals bekend 100% mijn ding. De vraag: welke set is dit? Ik was met stomheid geslagen, want het was geen officiële set maar een MOC... en ook nog eens een afbeelding waarbij alles uitgeklapt was. Toch maar Hammerhead ingevuld wat juist bleek te zijn. Met dank aan de teamgenoten die me carte blanche gaven bij deze vraag (soort van) :P 

Op naar de volgende inderdaad! :)

SWAwinners.jpg

Edited by Dennis

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this