Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Frans

May the fourth be with you

Recommended Posts

Hallo allemaal. Happy may the forth! Jammer dat het in Nederland samenvalt met de dodenherdenking, maar ook dat moet gebeuren. Is er nog iemand die iets speciaals doet op deze dag ivm SW? Ben gewoon nieuwsgierig!

Groetjes en een hele fijne dag gewenst. 

Edited by Dennis

Wat doe ik vandaag......De Metro lezen , kijken naar omroep Brabant hahaha @Dennis 

Eigenlijk zit ik vooral op internet te speuren naar koopjes. Bij voorkeur in UK.
De disneystore laat t weer eens afweten, met alleen een heruitgave van de elite droid pack (r2 c3 bb8) voor 43euro (terwijl r2 los 10 euro kost)

Toch mooi dat er aandacht is voor Star Wars op een dag die ons doet denken aan een donkere tijd. Leuke intercieuws! 

50 minuten geleden zei Marko:

Wat doe ik vandaag......De Metro lezen , kijken naar omroep Brabant hahaha @Dennis 

Eigenlijk zit ik vooral op internet te speuren naar koopjes. Bij voorkeur in UK.
De disneystore laat t weer eens afweten, met alleen een heruitgave van de elite droid pack (r2 c3 bb8) voor 43euro (terwijl r2 los 10 euro kost)

Ik heb het zelf nog niet teruggezien....maar kwam ik een beetje smooth over op TV? ;)

ik zette om half negen de 'tv' (ipad op werk) aan maar toen was je waarschijnlijk al geweest?? Ik ga zo even kijken bij gemist

http://www.omroepbrabant.nl/?epg/18772762/Wakker!+.aspx

Beste mensen, mis deze kans niet om Dennis te zien shinen!  Complimenten voor hoe duidelijk en helder je uit je woorden komt (nogmaals)  Mocht de link niet werken. Omroepbrabant, uitzending gemist programma 'wakker' 4 mei blok van 07:00 op 34 minuten

Edited by Marko
  • Upvote 1

May the Fourth be with you! Ik heb een donatie gedaan aan "Force For Change" (oa Unicef) via de Omaze actie. En uiteraard op weg naar het werk div tracks van John Williams gedraaid in de auto.

En ook naar Dennis zitten kijken bij Omroep Brabant; erg goed om te zien dat je duidelijk voor je eigen visie en mening opkwam. Respect!

Tenslotte ben ik door nog eens gaan bladeren door onze prachtige bezoeken aan o.a. Londen dec 2015 (The Force Awakens opening & Madame Tussauds), Celebration 2016 & Brussel Star Wars Expo 2006.

35l5c9u.jpg

2usddf9.jpg

28ip84l.jpg

3004b9h.jpg

Edited by the Prosheshy

3 uur geleden zei the Prosheshy:

En ook naar Dennis zitten kijken bij Omroep Brabant; erg goed om te zien dat je duidelijk voor je eigen visie en mening opkwam. Respect!

7 uur geleden zei Marko:

ik zette om half negen de 'tv' (ipad op werk) aan maar toen was je waarschijnlijk al geweest?? Ik ga zo even kijken bij gemist

http://www.omroepbrabant.nl/?epg/18772762/Wakker!+.aspx

Beste mensen, mis deze kans niet om Dennis te zien shinen!  Complimenten voor hoe duidelijk en helder je uit je woorden komt (nogmaals)  Mocht de link niet werken. Omroepbrabant, uitzending gemist programma 'wakker' 4 mei blok van 07:00 op 34 minuten

Thnx.

Ik was al vaker op TV/Radio/Podcast geweest…maar omdat dit live was (iets wat ik nog niet had meegemaakt) toch wat gezonde spanning. Naar mijn mening ging het best goed…en ik ben blij dat ik de 2 sites (SWA en StarWarsInterviews.com) heb kunnen noemen.

Waar ik ook tevreden mee ben is dat ik ruimte had om wat over het stereotype beeld dat veel mensen hebben “alle SW fans lopen in Darth Vader pak” te zeggen. Ik vind het echt oprecht enorm jammer dat velen zo over de fans denken. (Voel ik hier een column aankomen?)

Ik snap uiteraardwat je bedoelt, maar tegelijkertijd lopen er ook legio mensen in star wars cosplay  rond. Veelal schitterende kostbare kostuums waar vele uren werk in zit. Volgens mij bedoel je het niet zo maar door te zeggen" dat je het jammer vindt dat mensen denken dat iedere fan dit doet", haal je de cosplayers een beetje naar beneden. Er is namelijk niets mis met cosplay, integendeel zelfs, op cons vind ik ze een essentieel sfeerbepalend onderdeel. Dat al deze soorten fans binnen de fandom bestaan maakt het juist prachtig. Je hebt dus de cosplayers, maar ook de mad collectors, de triviaterroristen en waarschijnlijk vergeet ik nog wel wat.

Goed gedaan Dennis! Ik weet niet of ik zo spontaan had kunnen antwoorden voor de camera's. 

Ik weet niet eens of dat stereotyp beeld bij veel mensen bestaat. Ik denk wel dat SW word gezien als kinderachtig bij veel mensen. Ik heb er wel eens lacherige opmerkingen over gehoord. Op zich maakt het niets uit wat andere mensen denken toch. Wij hebben er een prachtige hobby aan en dat is voor mij het belangrijkste. 

En wat betreft de cosplay. Geweldig om te zien hoe mensen zich verkleden. Ik doe het eens per jaar, tijdens halloween bij mijn broer, maar ik voel me niet lang op mijn gemak in kostuum. Des te meer respect voor mensen die er uren aan besteden en dan ook nog eens dagen op de conventie er in rond lopen. Zeg nu zelf, daar ga je toch mee op de foto.

1 uur geleden zei Marko:

Ik snap uiteraardwat je bedoelt, maar tegelijkertijd lopen er ook legio mensen in star wars cosplay  rond. Veelal schitterende kostbare kostuums waar vele uren werk in zit. Volgens mij bedoel je het niet zo maar door te zeggen" dat je het jammer vindt dat mensen denken dat iedere fan dit doet", haal je de cosplayers een beetje naar beneden. Er is namelijk niets mis met cosplay, integendeel zelfs, op cons vind ik ze een essentieel sfeerbepalend onderdeel. Dat al deze soorten fans binnen de fandom bestaan maakt het juist prachtig. Je hebt dus de cosplayers, maar ook de mad collectors, de triviaterroristen en waarschijnlijk vergeet ik nog wel wat.

Zoals ik direct ook zei: ik vind het helemaal prima dat er lui zijn die het wél doen.

Hoe zal ik het zeggen zonder een rel te veroorzaken....

Als ik voor elke keer dat (zodra iemand hoorde dat ik SW fan ben) aan mij de vraag werd gesteld "heb je een SW pak" een eurie gehad had....had ik mn eigen Star Wars attractiepark kunnen financieren. Prima dat er cosplayers zijn, maar jammer dat velen deze groep fans als 'blauwdruk van een SW fan' zien. Ik verkleed me niet en vind het jammer dat men mij ziet als ik wat ik niet ben.

(zo safe genoeg? ;) )

(overigens vind ik verkleden met Halloween (vier ik, maar niet verkleed) en Carnaval (vier ik niet*) anders; dat zijn thematische feestdagen)

*ook zo'n mooi stereotyp: je bent Brabander DUS vier je carnaval. Ehm....nee.

"Nooooo it's not true, that's impossible..." een brabo die geen carnaval viert. 

maar inderdaad, er zit dus wel wat bagage aan verkleed antipathie.....das een ander vertrekpunt. Omdat ik mijn "coming out" pas een paar jaar terug had; is het voor mij nog een redelijk fascinerende wereld (en ben bovendien ook nog nooit onder de rivieren gedoken met carnaval).

Toch nu dat ik er over nadenk herken ik het wel een ook vooral dat toontje. Bijna net zo irritant als mensen die het hebben over het 'kopen van poppetjes ' tegen verzamelaars. 

35 minuten geleden zei Marko:

"Nooooo it's not true, that's impossible..." een brabo die geen carnaval viert. 

maar inderdaad, er zit dus wel wat bagage aan verkleed antipathie.....das een ander vertrekpunt. Omdat ik mijn "coming out" pas een paar jaar terug had; is het voor mij nog een redelijk fascinerende wereld (en ben bovendien ook nog nooit onder de rivieren gedoken met carnaval).

Toch nu dat ik er over nadenk herken ik het wel een ook vooral dat toontje. Bijna net zo irritant als mensen die het hebben over het 'kopen van poppetjes ' tegen verzamelaars. 

Ik kan je verzekeren dat Carnaval hier anders is. Sterker: in Eindhoven is Carnaval ook weer anders dan in Den Bosch....en in Limburg is het weer totaal anders.

Als redelijk nuchtere Nederlander sta je werkelijk je ogen uit te kijken welke taferelen zich afspelen in de VS als zich daar, en in de opmars er naartoe (FB forums), een Star Wars Celebration afspeelt. En dan bedoel ik de Cosplay. Mensen gaan er daar helemaal in op en voor velen is 4 dagen Celebration bijvoorbeeld een hechte familiegebeurtenis.

Star Wars is a way of living en bovenal is de culturele impact ervan op Engelssprekende landen significant. En dat zie je bijvoorbeeld op de Celebrations. 

Hierbij enkele prachtige kostuums die ik tegenkwam in Orlando in april.

24m8b4m.jpg

2i6gwb5.jpg

Ziet er geweldig uit. Had er graag bij willen zijn. In Nederland mis ik zo' n happening toch wel. We moeten maar wachten op de celebrations en hopen dat deze een beetje in de buurt is. 

Ik vraag me af of het mogelijk is om op 4 mei iets te organiseren, of zou dat te veel in conflict komen met de dodenherdenking? Het is dat ik geen SW fans in de directe omgeving heb, anders deed ik wel koekjes bakken en een marathon houden of zo :)

Gister een poging gewaagd om Star Wars rebels te kijken met mijn kleintjes. Helaas zijn de kids nog te snel afgeleid om rustig te kunnen kijken. Mss als ze wat ouder zijn dat ik ze kan inleiden in the ways of the force.

International mag 4 mei dan May the Fourth Be With You  StarWars dag zijn; nu Mark Hamill mijn Arnhem gallerij Premiere foto's heeft geliked gaan een aanzienlijk aantal mensen ervan doordrongen raken dat de Europese Premiere van Star Wars toch mooi in Nederland was op 13 oktober 1977.

IMG_0551.png

IMG_0555.png

IMG_0072.png

2 uur geleden zei the Prosheshy:

International mag 4 mei dan May the Fourth Be With You  StarWars dag zijn; nu Mark Hamill mijn Arnhem gallerij Premiere foto's heeft geliked gaan een aanzienlijk aantal mensen ervan doordrongen raken dat de Europese Premiere van Star Wars toch mooi in Nederland was op 13 oktober 1977.

De film werd een maand eerder, in september 1977, al op de filmfestivals van Deauville (Frankrijk) en San Sebastian (Spanje) vertoond.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now