Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Recommended Posts

Nu is het meeste wel gezegd over the force awakens. Alleen heb ik nog 1 dingetje (of eigenlijk 20) dat ik graag met jullie wil delen en waar ik nog niets over gehoord of gelezen heb. Hier mijn 20 vergelijkingen tussen Poe en Rey in de film

Allebij:

1. Worden gewaarschuwd door BB8 voor dreiging van stormtroopers (jakku/jakku)

2. Op de vlucht voor de First Order rennend met BB8 naar een spaceship (jakku/jakku)

3. Waarna deze word opgeblazen (jakku/jakku)

4. Sturen BB8 weg om in veiligheid te brengen (jakku/takodana)

5. Stelen spaceship met Finn waarin ze nog nooit gevlogen hebben (finalizer/jakku)

6. Finn als gunman in aircombat (tie-fighter/millennium falcon)

7. Schieten 3 stormtroopers neer met een blaster (jakku/takodana)

8. Schieten met blaster op Kylo (jakku/takodana)

9. Worden gefreezed en gelezen door Kylo (jakku/takodana)

10. Worden meegenomen in spaceship i.v.b. met de kaart (jakku/takodana)

11. Worden ondervraagd door Kylo (finalizer/starkiller base)

12. Ontsnappen aan Kylo d.m.v. een stormtrooper (finalizer/starkiller base)

13. Helpen starkiller base te vernietigen

14. Praten met droids

15. Piloot

16. Bevriend met Finn

17. Bevriend met BB8 

18. Op zoek naar Luke en in bezit van de kaart

19. Gescheiden van Finn en daarna ook weer hereenigd

20. Aanschouwen de dood van een bekende (uitgevoerd door Kylo)

En dit alles terwijl ze elkaar misschien een paar seconden zien in de film

Zou Daisy dit nu bedoelen met dat het haar wel duidelijk is wie haar familie is als Rey in de film. Kan me indenken dat als ze hun script naast elkaar leggen dat er wel degelijk iets opvalt. Graag jullie reactie.

Edited by Veradun
Spelfout😊
  • Upvote 1

Ik geloof dat ze elkaar helemaal niet zien in de film zelfs.  Jouw opsomming is ijzersterk en haarscherp. Ik heb me dikwijls afgevraagd hoe het kan dat PD zo'n extreem goede piloot is. Als zijn zusje force sensitive is zou hij dat dus ook kunnen zijn. 

Echter. Er is een (canon) Comic die de afkomst van PD verteld. En er zitten geen forces sensitives bij zijn voorouders en de kans is klein dat er een zusje is omdat de moeder overleed 6 jaar na Endor, anderzijds is PD vast niet meer als 6 jaar ouder als Rey.  

De vader leeft echter wel en moeder kreeg, na een gezamenlijke missie, van Luke een stek van een Force Sensitive boom . Juist zo'n boom als die we gaan zien in TLJ. Wie weet wat opgroeien nabij zo'n boom met je doet...

Interessante theorie die je dus dropt.

Zeer scherp opgemerkt!

Het was mij ook al opgevallen dat er iets tussen deze 2 was. Famillie zou kunnen maar wel in de verte dan. Als ze echt broer of zus waren hadden we of ze dat al wel gemerkt. Ik denk wel dat dit met opzet in de film is geplaatst. Want 20 overeenkomsten is wel erg veel. We zullen het allemaal zien in deel 9 :)