Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Rancisis

Star Wars Rebels seizoen 4

Recommended Posts

Amen, Clone Wars is in ieder geval hetgene dat de prequel era het meest interessant maakt. Vooral de laatste acht afleveringen van seizoen 5 is een reeks tv waar menig "volwassen" serie nog een puntje aan kan zuigen.

Ik heb net de eerste twee afleveringen van seizoen 4 gekeken. Niet bepaald een vliegende start (tenzij je van Mandalorians en Clone Wars houdt), maar toch nog steeds vermakelijk. Meer meningen?

11 uur geleden zei MiguelTegen:

Niet bepaald een vliegende start

Uhh heb je die jetpacks gezien?

Anyway, Sabine is m'n favoriete character, dus ik heb me zeker vermaakt met deze afleveringen. Het voelt alleen wel als iets dat even snel afgehandeld moest worden voor we verder konden met de lead-up naar de aanval op Lothal aan het eind van het seizoen.

Tijdens episode 2 moest ik steeds denken aan Rogue One. 

Spoiler

Een wapen, gemaakt door iemand die er vervolgens afstand van doet.

Een klein groepje wat er op uit gaat om het wapen te vernietigen.

De maker van het wapen is nodig om het verder te ontwikkelen.

De maker, saboteert de boel. 

De verwijzing naar Palpatine had voor mij niet gehoeven en kwam ongeloofwaardig over. Op zich verder vermakelijk als je in gedachten houd dat de serie is gericht op een jonger publiek. 

All due respect maar als ik tijdens het kijken van iets van alles in mijn gedahcten moet gaan houden is de conclusie gewoon; Sucks! Er is zoveel buiten Starwars om in afwachting van TLJ te bekijken, dat ik echt mijn tijd niet hier aan ga besteden..;.

De eerste 5 afleveringen zouden lopende arcs afronden. Vanaf aflevering 6 gaat de serie verder met het verhaal van Ezra. Ben daar wel benieuwd naar, hoe deze knaap onder leiding van Kanan zich verder ontwikkeld. 

Gister weer begonnen in de US. Vanmorgen de eerste twee nieuwe afleveringen gezien. Ik zal niets spoilen, maar die waren erg sterk. Het einde van Rebels is in ieder geval definitief ingeluid... :( 

10 uur geleden zei MiguelTegen:

Gister weer begonnen in de US. Vanmorgen de eerste twee nieuwe afleveringen gezien. Ik zal niets spoilen, maar die waren erg sterk. Het einde van Rebels is in ieder geval definitief ingeluid... :( 

Vandaag ook de nieuwe afleveringen gezien. Mooie karakterontwikkeling. Goeie actie, muziek en verhaallijn. Ik heb genoten! 

nou @Frans dat kan toch niet zo maar zeggen ....

oh nu zie ik het pas, je reactie staat in het citaat, niets gezegd.

Maar heren (

en @MiguelTegen

doe gerust even spoilen hoor in een balkje.... ik ga toch niet kijken en tegen de tijd dat de nedelandse tv rebels gestructureerd en op volgorde uitzend heb ik al gras op mijn buik... in ieder geval niet lang genoeg om mij spoiler vrij te houden. dus kan ik het meteen opgeven.

Spoiler

Krijgt Kanan al whooptie-whoop en zo ja van wie ben erg benieuwd....wat gebeurt er verder noemenswaardigs?

Edited by Marko

50 minuten geleden zei Marko:

doe gerust even spoilen hoor in een balkje.... ik ga toch niet kijken en tegen de tijd dat de nedelandse tv rebels gestructureerd en op volgorde uitzend heb ik al gras op mijn buik... in ieder geval niet lang genoeg om mij spoiler vrij te houden. dus kan ik het meteen opgeven.

Toon verborgen inhoud

Krijgt Kanan al whooptie-whoop en zo ja van wie ben erg benieuwd....wat gebeurt er verder noemenswaardigs?

Spoiler

Ja, hij gaat er in de eerste aflevering gelijk aan in een explosie van benzinedepots. Je ziet echter alleen de explosie en geen lijk oid.... dus ik vermoed dat we hem nog terug zullen zien.

Op 21-2-2018 at 16:11 zei Dennis:
  Inhoud verbergen

Ja, hij gaat er in de eerste aflevering gelijk aan in een explosie van benzinedepots. Je ziet echter alleen de explosie en geen lijk oid.... dus ik vermoed dat we hem nog terug zullen zien.

Spoiler

FUCK hell dat zal niet waar zijn ik krijg een soort opkomende weerzin tegen dit soort shit...

2 uur geleden zei Marko:
  Inhoud verbergen

FUCK hell dat zal niet waar zijn ik krijg een soort opkomende weerzin tegen dit soort shit...

Ik vind het hele

Spoiler

"we laten personage X maar doodgaan want das een simpele oplossing om te verklaren dat we ze in latere films/games/weetikwat niet zien"

te gemakkelijk en afgezaagd. Verzin eens wat nieuws.

Het wordt een beetje de nieuwe standaard. Bij gebrek aan creativiteit trekken we maar de stekker er uit. Op deze manier verdwijnt ook een stukje mysterie. Je hoeft je niet meer af te vragen; wat is er van ...... terecht gekomen. 

12 uur geleden zei Frans:

Het wordt een beetje de nieuwe standaard. Bij gebrek aan creativiteit trekken we maar de stekker er uit. Op deze manier verdwijnt ook een stukje mysterie. Je hoeft je niet meer af te vragen; wat is er van ...... terecht gekomen. 

... als je met zoveel zaken (SW TV serie, SW animatieserie, Solo film, Episode IX, Rian Johnsons nieuwe trilogie en die andere trilogie van die GoT lui) bezig bent vind ik het niet gek dat de creativiteit op raakt.

Het wordt een wegwerpproduct ipv iets unieks van hoge kwaliteit.

11 minuten geleden zei Dennis:

... als je met zoveel zaken (SW TV serie, SW animatieserie, Solo film, Episode IX, Rian Johnsons nieuwe trilogie en die andere trilogie van die GoT lui) bezig bent vind ik het niet gek dat de creativiteit op raakt.

Het wordt een wegwerpproduct ipv iets unieks van hoge kwaliteit.

Ik zou je zo graag ongelijk willen geven, geloof me. Maar ik ben bang dat je het bij het juiste eind hebt. Dat gevoel van wegwerpproduct, heb ik al een geruime tijd. Op zoek naar de krenten in de pap, merk ik dat ik de krenten niet vinden kan. Comics, novels, tradingcards, films. Ben dus nog in afwachting hoe Star Wars Rebels afloopt. Mss wordt het nog wat. 

Wat ik wel mooi vind is de statue van Darth Sidous uitgebracht door artfx, samen met de royal guards. Dat is dan toch een krentje.

15 minuten geleden zei Frans:

Ik zou je zo graag ongelijk willen geven, geloof me. Maar ik ben bang dat je het bij het juiste eind hebt. Dat gevoel van wegwerpproduct, heb ik al een geruime tijd. Op zoek naar de krenten in de pap, merk ik dat ik de krenten niet vinden kan. Comics, novels, tradingcards, films. Ben dus nog in afwachting hoe Star Wars Rebels afloopt. Mss wordt het nog wat. 

Wat ik wel mooi vind is de statue van Darth Sidous uitgebracht door artfx, samen met de royal guards. Dat is dan toch een krentje.

Hier heb je nog 5 krenten. De 'collectors gallery' serie van Gentle Giant. De beelden zijn schaal 1:8 en zullen dit jaar verschijnen.

Op dit soort vlakken verschijnt er nog genoeg fraais en als ik zie wat Fantasy Flight Games (licentiehouder die SW bordspellen uitbrengt) voor fraais maakt zit dat ook wel goed.

Qua nieuwe leesboeken en comics ben ik allang afgehaakt.

DWQGYwzU8AEfIZp.jpg

ik zal het niet zeggen, of zal ik het zeggen, nee dat kan ik niet zeggen, ach wat ik zeg het.....Disney heeft Star Wars geen goed gedaan!!!

Dat ik ooit heb gedacht dat dit allemaal leuk zou gaan worden was pure naiviteit. Mischien verblind door de frisse (maar niet originele) reboot die TFA was  en de grote dosis fanservice die R1 was. Lucasfilm cinematic Universe wordt er gewoon uitgepoept, twee films per jaar wordt de standaard en dan nog wat series. Zal kwalitatief wel hoogstaand zijn hoor, maar ik ben er zeker niet meer zo hyped over.

Ik weet niet of het aan mezelf ligt maar ik heb de laatste tijd helemaal niet meer zo veel trek in krenten.....

ps nog even on topic....Rebels heb ik altijd al extreem wisselvallig gevonden en daarom niet te volgen.

Edited by Marko

1 uur geleden zei Marko:

ik zal het niet zeggen, of zal ik het zeggen, nee dat kan ik niet zeggen, ach wat ik zeg het.....Disney heeft Star Wars geen goed gedaan!!!

Dat ik ooit heb gedacht dat dit allemaal leuk zou gaan worden was pure naiviteit. Mischien verblind door de frisse (maar niet originele) reboot die TFA was  en de grote dosis fanservice die R1 was. Lucasfilm cinematic Universe wordt er gewoon uitgepoept, twee films per jaar wordt de standaard en dan nog wat series. Zal kwalitatief wel hoogstaand zijn hoor, maar ik ben er zeker niet meer zo hyped over.

Ik weet niet of het aan mezelf ligt maar ik heb de laatste tijd helemaal niet meer zo veel trek in krenten.....

ps nog even on topic....Rebels heb ik altijd al extreem wisselvallig gevonden en daarom niet te volgen.

Hier heb ik dus ook last van. Visueel ziet het er allemaal fraai uit maar het heeft meer weg van fanfic dan een logisch vervolg op ROTJ.

PS: Rebels had zeker hoogtepunten maar is imo vaak zoekende geweest in wat het nu wilde zijn. In 1e instantie losse verhalen en pas later kwam er rode draad in. Dan was er opeens de focus op Ezra/darkside.... om vervolgens dat snel af te ronden en hem mee te laten hobbelen. De personages waren gemiddeld gezien prima. Leuke droid, Zeb waar men niks mee doet, Hera die een seizoen of wat lang meehobbelt maar verder solide is en Ezra en Kanan die het meest boeiend waren. Sabine heb ik nooit begrepen en leek me een pure marketingzet: Boba Fett is altijd een fan favorite geweest en daar men bij meisjes nogal wat nieuwe fans kon scoren was een roze mandalorian vanuit die optiek een logische zet... maar in een film zou dit personage vanwege de looks allesbehalve realistisch overkomen.

In het begin vond ik Rebels vlak en onaantrekkelijk. Gaandeweg seizoen 2 vond die serie z'n draai. Seizoen 3 vond ik echt top. Personage Sabine wordt toch redelijk wat ruimte gegeven voor ontwikkeling. Binnen de kaders van wat dit eigenlijk is (een tekenfilm voor kinderen) vind ik dat Dave Filoni er een prima balans in brengt, maar goed, dat is persoonlijk. Filoni rond de serie nu op z'n eigen terms af en tot nu toe vind ik het allemaal niet tegenvallen. Even afwachten hoe de definitieve ontknoping is, maar ik heb er wat meer vertrouwen in dan bijvoorbeeld Episode IX, daar kan ik na TLJ echt geen greintje enthousiasme meer voor opbrengen. 

Voor de rest begrijp ik jullie kritiek op Disney en het iets te hoge hap-snap-gehalte van Star Wars momenteel. Iets meer exclusiviteit & kwaliteit zou de hobby ook ten goede komen.

Laatste 2 afleveringen gekeken. Ligt het aan mij of voelt het wat gehaast aan? Misschien komt het door de voorkennis die ik heb over het einde van deze reeks. Ik bedoel dat de serie gaat stoppen. De tempel was leuk, hetzij abstract. De redding van ... roept de vraag op waarom? Waar gaat dit karakter naar toe? Ik had een beetje een " het zal wel " gevoel. Hoe hebben jullie dit ervaren? 

Wat betreft

Spoiler

Ahsoka

: niet alleen waar, maar wellicht ook wanneer.

Vond de laatste twee een soort Disney-versie van Twin Peaks. Mooi hoe

Spoiler

in de jedi tempel al die stukken dialoog uit alle films te horen waren.

Een waardig einde  voor deze serie! Ezra maakt voor de 2de keer de keus om dingen te laten voor wat ze zijn. Jammer van de herhaling, maar het geeft wel ontwikkeling aan dit karakter. Al met al toch een leuke serie. 

Spoiler

De emperor besluit om Ezra te doden door rode ridders in te zetten. Had hij hetzelfde niet kunnen bereiken door het zelf te doen op afstand. Dat schijn toch te kunnen tegenwoordig. Of kan Palpatine dat nog niet? Verrassend ook dat Ahsoka nog in beeld komt. Zouden er plannen liggen om haar karakter te gebruiken tussen 6 en 7 in?!

De serie had zeker een goede afsluiter, en daarin werden heel wat nieuwe openingen gecreëerd, de laatste 2 minuten van de finale waren puur vertellen wat de personages nu gaan doen.

Spoiler

Ik vond het toch spijtig dat ze verklapt hebben dat Ashoka Malichor overleefd heeft en het tot na Episode VI heeft gehaald. Nu moeten ze gaan uitleggen waar ze al die tijd geweest is, tenzij ze gewoon zeggen dat ze tot het laatst vastzat op Malichor.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now