Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Rancisis

Star Wars Rebels seizoen 4

Recommended Posts

Een 4de seizoen van Star Wars Rebels is vandaag aangekondigd op de officiële Star Wars website.

Meer informatie over dit 4de seizoen zal  gegeven worden tijdens Star Wars Celebration in Orlando.

Sorry, maar wat mij betreft gelukkig, het laatste seizoen. Dit is toch nog toe de grootste teleursteling op starwars gebied. Wat een richtingloze meuk.

3 uur geleden zei Marko:

Sorry, maar wat mij betreft gelukkig, het laatste seizoen. Dit is toch nog toe de grootste teleursteling op starwars gebied. Wat een richtingloze meuk.

U serious?

M.i. is de serie nl beter dan de Clone Wars en alle prequels bijelkaar*....om nog maar te zwijgen over legio boeken, comics etc

*voor de goede orde: Clone Wars en Prequels waren niet slecht, integendeel.

42 minuten geleden zei Dennis:

U serious?

M.i. is de serie nl beter dan de Clone Wars en alle prequels bijelkaar*....om nog maar te zwijgen over legio boeken, comics etc

Volledig mee eens. Beetje stroeve start van die serie, maar vanaf seizoen 2 toch steeds beter. Zeer genoten van het derde seizoen. Erg cool hoe ze een animatieserie voornamelijk gericht op kids toch ook voor oudere fans interessant kunnen maken. De trailer van het laatste seizoen maakte me zelfs enthousiaster dan de teaser van The Last Jedi.

Geweldig ook hoe die serie elementen/personages uit de OT, de prequels, etc. toevoegt en verwerkt in de verder prima storylines (Mon Mothma, Darth Maul, Obi-Wan, Thrawn, Vader, Tarkin, Saw, etc). 

11 uur geleden zei MiguelTegen:

Geweldig ook hoe die serie elementen/personages uit de OT, de prequels, etc. toevoegt en verwerkt in de verder prima storylines (Mon Mothma, Darth Maul, Obi-Wan, Thrawn, Vader, Tarkin, Saw, etc). 

Wat mij betreft toont dat juist de armoede van de serie aan. De eigen karakters zijn te weinig interessant en zelfs ronduit irritant om te blijven boeien en daarom worden favoriete karakters toegevoegd zonder dat deze iets toevoegen aan de algemene verhaallijn. Het overbodige en teleurstellende einde van Maul als voorbeeld. Er zit geen plot ontwikkeling in en als je denkt dat er iets interessants staat te gebeuren is dat meestal een anticlimax. Denk aan de opbouw richting Ezras turn to the dark side die ineens weer over over was. Het blijft voor mij te veel een kinderserie. 

Uiteraard zijn er hoogtepunten maar doe worden overschaduwd door de dieptepunten van de "reza gaat aardbeien plukken afleveringen"

12 uur geleden zei Dennis:

*....om nog maar te zwijgen over legio boeken, comics etc

Ik vind een aantal boeken echt vele, vele malen beter als Rebels....

1 uur geleden zei Marko:

Uiteraard zijn er hoogtepunten maar doe worden overschaduwd door de dieptepunten van de "reza gaat aardbeien plukken afleveringen"

Ik vind een aantal boeken echt vele, vele malen beter als Rebels....

Reza? ;) 

En idd: er zijn genoeg boeken beter....maar ook genoeg heel veel slechter.

4 uur geleden zei Marko:

Wat mij betreft toont dat juist de armoede van de serie aan. De eigen karakters zijn te weinig interessant en zelfs ronduit irritant om te blijven boeien en daarom worden favoriete karakters toegevoegd zonder dat deze iets toevoegen aan de algemene verhaallijn. Het overbodige en teleurstellende einde van Maul als voorbeeld. Er zit geen plot ontwikkeling in en als je denkt dat er iets interessants staat te gebeuren is dat meestal een anticlimax. Denk aan de opbouw richting Ezras turn to the dark side die ineens weer over over was. Het blijft voor mij te veel een kinderserie.

Toch even terugkomen:

Kinderserie....waar volwassenen ook voldoening uit kunnen halen.

De eigen personages zijn m.i. interessant genoeg, maar ik ben het met je eens inzake Ezra/Dark side wat idd snel over was en Obi vs Maul wat wel heel snel voorbij was. De serie heeft m.i. veel te lijden van de korte speelduur waardoor er teveel in 20 minuten wordt gepropt. Het duel Obi/Maul kan men geen 5m of langer laten duren; das een kwart van de aflevering.

5 uur geleden zei Dennis:

Reza? ;) 

En idd: er zijn genoeg boeken beter....maar ook genoeg heel veel slechter.

Muhaha waar het hart van vol is, daar  loopt de........ spellingscontrole van over.

En wat boeken betreft geheel mee eens. 

2 uur geleden zei Dennis:

Toch even terugkomen:

Kinderserie....waar volwassenen ook voldoening uit kunnen halen.

De eigen personages zijn m.i. interessant genoeg, maar ik ben het met je eens inzake Ezra/Dark side wat idd snel over was en Obi vs Maul wat wel heel snel voorbij was. De serie heeft m.i. veel te lijden van de korte speelduur waardoor er teveel in 20 minuten wordt gepropt. Het duel Obi/Maul kan men geen 5m of langer laten duren; das een kwart van de aflevering.

Ik vind ook gewoon los van de korte duur van de boss fight, de rol van Maul, legendarisch karakter, onbevredigend. Voelt echt als een beetje kijkcijfer trekken cq fanservice en ddat gevecht had gewoon langer móéten duren, kijk maar eenstug wat er in de rest van de aflevering gebeurt. Of et gebeurt kan ik beter zeggen. 

Maar vooral het gebrek aan, of op en neer gaan van, karakter ontwikkeling bij Ezra stoort me erg.

Ik denk zelf dat je in 20x20 minuten toch echt wel even heel aardig verhaal moet kunnen opbouwen.

Duel tussen Obi-wan en Maul vond ik anders nagenoeg perfect. Prima voorbeeld over hoe je met weinig tijd (20 minuten is inderdaad erg kort) toch iets neer kunt zetten wat boeiend is voor de kids en ook voor de volwassen fan de moeite waard is (of, kan zijn).
Van tevoren werd dit wat mij betreft veel te veel opgeklopt als de rematch van de eeuw, waardoor de verwachtingen een beetje hoog lagen misschien? Deze confrontatie gaf wat mij betreft erg goed weer waar Obi-wan op dat moment stond. Uiterste rust en complete beheersing, toegewijd aan zijn taak als beschermer van Skywalker. De manier waarop hij Maul uitschakelt (Maul die dezelfde move probeert als tegen Qui-Gon in The Phantom Menace) vond ik een fraaie touch.

Verder vind ik dat personages als Sabine en Kallus toch ook duidelijk gegroeid zijn. Lang niet alles werkt, maar wat mij betreft zit er een goede balans tussen de kinderlijke lichtvoetigheid van het aardbeien plukken en de relatieve diepgang rond Sabine & haar familie.

Anyway, let's agree to disagree. Benieuwd wat de opvolger van Rebels gaat worden... Animatieserie die zich ergens tussen RotJ en TFA afspeelt of zo? :)

• Upvote 1

Ik ben niet heel erg voor een animatieserie. Omdat deze dus vanuit een financieel belang, op kinderen gericht moeten zijn. Wellicht dat de schoen daar ook wringt wat mij betreft, ik blijf dat maar zien. Veel meer zin in een live action serie. Ik heb er wel vertrouwen in dat daar iets moois gemaakt kan worden onder Disney ism Netflix of HBO en commercieel rete interessant, gezien het succes van kwaliteit geek series als Daredevil of the Walking Dead

Jammer dat  StarWars rebels eindigt met seizoen 4. Ieder zijn mening zeg ik maar. Voor mij ligt een gedeelte van het plezier in de interactie tussen de teamleden. Ik merk dat een van de voornaamste dingen is die mij aanspreekt in dit universum. Samen tegen het duister vechten, met het risico om zelf duister te worden. 

De karakters spreken me aan, Canan, Ezra, zelfs Shopper vind ik leuk om te zien en te horen. Tuurlijk, het blijft een kinderserie, maar dat boeit niet zo. Dat staat voor mij het plezier niet in de weg. Ik ben ontzettend nieuwsgierig waar en hoe deze serie eindigt. Ook al is niet elke episode even sterkt. ( wat ook van de films, comics en novels kan worden gezegd) .

Op 16-4-2017 at 18:03 zei Marko:

En toch kan ik een stukje ongezouten kritiek ook wel waarderen! Fijn dat niet alles wat disney uitbrengt of Star Wars mag heten meteen en automatisch op een voetstuk komt te staan. Laten we hopen dat dit de franchise ten goede komt. 

De animatieseries zijn voor mij vooral een manier om je Star Wars-fix te krijgen terwijl je op de films wacht, al geef ik toe dat boeken/comics/games hier natuurlijk ook aan bijdragen. Ik ben bijna door seizoen 3 van Rebels heen, en heb de afgelopen twee weken seizoen 1 en 2 gekeken. Ik heb een seizoen of 3 gezien van Clone Wars, maar dat was in het begin nogal moraal van het verhaal-achtig. In Rebels zit wel iets meer van een lopend verhaal, al heb je natuurlijk nog wel veel filler-afleveringen.

Ik ben zelf ook voorstander van een animatieserie tussen Jedi en Awakens, daar lijken me ook nog genoeg verhalen over te vertellen.

Op 21-4-2017 at 23:17 zei Frans:

En toch kan ik een stukje ongezouten kritiek ook wel waarderen! Fijn dat niet alles wat disney uitbrengt of Star Wars mag heten meteen en automatisch op een voetstuk komt te staan. Laten we hopen dat dit de franchise ten goede komt. 

100% mee eens. Goede instelling.

Rebels vind ik persoonlijk wél goed, maar buiten dat ben ik niet erg onder de indruk van de rest wat is uitgebracht.

Qua strips en boeken (degene die ik gelezen heb welteverstaan) vind ik de oude EU beter (wat ik daarvan gelezen heb welteverstaan)

Van de comics had ik hoge verwachtingen. Allemaal gekocht, totdat.....het tegenviel. En weer doorverkocht. De novels tnt Dark Disciple en Lost stars, 2 novels die ik wel waardeer. Ahsoka en Bloodline, neeh, toch maar niet.

Om mijn behoefte aan nieuwe verhalen te bevredigen wijk ik uit naar " oude" novels, legends of niet. 

Ik voel Rebels echt niet, ik kijk naar de trailer en denk 'okay, zal wel'.  Nu gaat het me uiteraard niet om welles/nietes, maar het fascineert me wel dat iets dat ik als enorme star war nerd helemaal niets vind, voor anderen dus ereg vet is.

30 minuten geleden zei Marko:

Ik voel Rebels echt niet, ik kijk naar de trailer en denk 'okay, zal wel'.  Nu gaat het me uiteraard niet om welles/nietes, maar het fascineert me wel dat iets dat ik als enorme star war nerd helemaal niets vind, voor anderen dus ereg vet is.

Ik heb dat dus met de prequels. En met de Clone Wars tekenfilmserie... :) 

5 uur geleden zei MiguelTegen:

En ik heb dat op mijn beurt weer met TFA. En zowat alles wat na ROTJ komt. Mss heb ik meer tijd nodig om me aan te passen aan deze nieuwe karakters. TPM en AOTC heb ik heel lang niet in mijn collectie willen hebben. En toch merkte ik dat ik vaak aan deze films dacht en ze nog eens wou terug zien. De sluwheid van Palpatine, de toestand waarin het universum verkeerd. Het had toch elementen die me niet los lieten. Tenslotte ook deze films toegevoegd aan mijn SW collectie. 

Mss word ik enthousiast als de nieuwe trilogie is afgerond. 

6 uur geleden zei MiguelTegen:

1 uur geleden zei Frans:

En ik heb dat op mijn beurt weer met TFA. En zowat alles wat na ROTJ komt. Mss heb ik meer tijd nodig om me aan te passen aan deze nieuwe karakters. TPM en AOTC heb ik heel lang niet in mijn collectie willen hebben. En toch merkte ik dat ik vaak aan deze films dacht en ze nog eens wou terug zien. De sluwheid van Palpatine, de toestand waarin het universum verkeerd. Het had toch elementen die me niet los lieten. Tenslotte ook deze films toegevoegd aan mijn SW collectie. 

Mss word ik enthousiast als de nieuwe trilogie is afgerond. 

En ik heb dat weer met... van allebei een beetje.

Bij alles van na ROTJ denk ik vaak: 'het is niet van George Lucas afkomstig dus eigenlijk een soort van fanfic' en 'de oude EU had zn missers, maar vond ik beter dan dit totnutoe'.

Clone Wars had hoge toppen maar ook saaie dalen.

Rebels vind ik echt top. Wellicht het beste sinds de Disney overname.

Ik vind het allemaal top dus ik klaag niet ;)

Trailer: Ziet er weer top uit! De trailers zijn misschien wel het beste aan Rebels steeds. Met nog 16 afleveringen te gaan zullen we echt een gestroomlijnd seizoen meemaken.. Zin in.

1 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Ik vind het allemaal top dus ik klaag niet ;)

Hier ook, Er zitten in The Clone Wars, maar zeker ook in Rebels, een aantal afleveringen of verhaallijnen die niet geheel interessant zijn, maar als er dan weer een aflevering komt die dat wel is... Dan zit ik heel graag vingerwijzend en bijna juigend naar de televisie te kijken.

En anders had ik Ahsoka moeten missen, eerste paar afleveringen absoluut niet mijn favoriet, maar ondertussen echt wel een van mijn favo karakters, erg blij dat ze in Rebels terugkwam... Eigenlijk heeft The Clone Wars er eigenlijk voor gezorgd dat ik The Prequels anders ben gaan bekijken en meer ben gaan waarderen. 

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now