Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
the Prosheshy

Comiccon Rotterdam 4&5 maart

Recommended Posts

Op 4&5 maart is in Ahoy Rotterdam de eerste Nederlandse Comic Con 2017; 2 en 3 sept zal de tweede Comic Con in A'dam zijn.

cc-rotterdam_button.png3460oi8.jpg

Alistair Petrie uit Rogue One (general Davits Draven) is inmiddels aangekondigd en div. andere acteurs en actrices:

http://www.comiccon-europe.com/nl/rotterdam/

En uiteraard vraag ik Alistair: "Can I trust you without your shackles on"?

Photoshoot en handtekening 25,- (Hij is enkel de zaterdag aanwezig). Wij gaan met een groepje fans de zaterdag naar Rotterdam.

jry1hi.png

Edited by the Prosheshy

En naast Alistair Petrie (General Draven) en Ian McElhinney (Jan Dodonna) uit Rogue One komt Darth Vader himself; Daniel Naprous.

En de kaarten zijn ook niet te hoog in prijs; 13 euro.

Wij gaan i.e.g. met 4 man op de zaterdag; wie nog meer?

16195861_735843276591552_185821733017394

Naast Ramon en Dennis van SWA zijn ook wij afgelopen zaterdag naar Comic Con Rotterdam geweest.

Na het gelezen hebben van Dennis' review van dit event moet ik hem daarbij wel gelijk geven. Terugkijkend op A'dam vorig jaar was dit niet echt een verbetering qua entourage en het feit dat er slechts in 1 zaal Comic Con was.

Desalniettemin hebben wij met z'n vieren een geslaagde dag gehad. Voor mij als Star Wars fan (en momenteel Rogue One) was de dag geslaagd.

De 2 aanwezige generaals (Draven; Alistair Petrie) en Jan Dodonna (Ian McElhinney)  namen uitgebreid de tijd (elk beiden ruim een kwartier) voor je om je te leren kennen en jij hen.  Bijzonder om eens niet over Star Wars gerelateerde dingen te praten (alhoewel Star Wars Celebration volgende maand wel aan bod kwam).  Qua verhoging van de prijzen voor hun handtekening was de 25,- en 20, - toch overeenkomend met wat ik op de Comic Con site meende te hebben gelezen. Echt leuk om mijn Rogue One Ultimate Visual Guide (verdient via een Amazon.com gift certificate  middels een interview met de market insights director van Lucasfilm in Londen op Star Wars Celebration 2016) te laten signeren door beide heren. Wat me enigszins tegenviel was dat ik nergens kon terughalen dat Daniel Naprous had afgezegd voor CC Rotterdam (hij speelt Darth Vader op het einde van Rogue One). 

qybwrd.jpg

Daarnaast deden de deelnemers van de Star Wars fanclub; the Dutch Garrison hun uiterste best om de fans een leuke dag te bezorgen met fotoshoots op hun stand, uitleg over de fanclub en leuke interacties. Alleen ik ga echt niet Ewoks afschieten met een blaster hoor......... 

27wvk06.jpg

166f1gx.jpg

Aangezien wij ook fans zijn van The Walking Dead was het ook op the Dutching Dead stand (de Nederlandse Walking Dead fanclub) leuk om op de foto te gaan en met de organisatie te praten. Zij namen ook echt de moeite om je op hun stand te laten schminken tot een heuse Walker! Ook wel weer eens goed om van echte fans te horen hoe zij tegen FOX aankijken en de screeningsactie/prijsvraag in Amsterdam aankomende maandag.

ip5yx5.jpg

Dit jaar liep je inderdaad snel aan de aanwezige stands voorbij (ook veel anime waar wij zelf niks mee hebben) maar het zoeken naar mooie items blijft altijd leuk (oh, wat heb ik een spijt dat ik dat metalen predator masker met lichtvizier niet heb gekocht voor 59,-), al is het maar een fraaie bluray voor 2 euro). Marvel helden liepen ook overal rond en dat vraag natuurlijk ook om een plaatje:

s6hvs3.jpg

Concluderend moet ik me inderdaad aansluiten dat deze Comic con niet echt een verbetering was dan de Amsterdam CC vorig jaar (toen maakte o.a. de FOX stand en die van Netflix aardige indruk op ons). 

Dat gezegd hebbende hadden wij toch enorm veel lol met ons groepje (heel veel flauwe grappen; laatste keer dat we samen waren was tijdens de premiere van Rogue One), hebben wij (voor onszelf) eruit gehaald dat erin zat (interessante gesprekken Ian en Alistair). En als je bijv. de serie "the 100" of Games of Thrones kunt waarderen zat je met actrice Lindsay Morgan (a.k.a. Raven uit de serie) en diverse acteurs (ja, ook Ian maar ook Daniel Portman & Gemma Whelan; GOT) helemaal goed. 

Edited by the Prosheshy

De review: https://www.starwarsawakens.nl/artikelen/verslag-comic-con-ahoy/

In de 18+ jaar dat ik conventies doe (StarCon in oktober 1998 was mn eerste) zoveel schraalheid niet meegemaakt.

Het probleem is dat men het presenteert als iets groots....maar dat is het niet. Pak de halfjaarlijkse filmbeurs die jaren geleden in Heerlen plaats vond. Klein, kneuterig....maar zo werd het ook gebracht en het werd met liefde georganiseerd (de organisator was een enorme filmliefhebber). Tevens was hier ook écht gelegenheid voor interviews (de dag vantevoren in het hotel en op de dag zelf in een aparte ruimte). Showmasters doet daar helemaal niet aan en geeft aan 'dat men dat zelf maar moet regelen door het beleefd aan de acteur te vragen' (is gisteren ook gebeurd; let's see what happens next).

No offense, maar Showmasters is een snelle cash-grab. Bij ACC gaf ik ze nog het voordeel van de twijfel (reacties op mn verslag waren toen in de trant van 'jij bent mild!') maar dit was...treurig.

46 minuten geleden zei the Prosheshy:

Wat me enigszins tegenviel was dat ik nergens kon terughalen dat Daniel Naprous had afgezegd voor CC Rotterdam (hij speelt Darth Vader op het einde van Rogue One).

Dit is afgelopen week middels een klein en onopvallend bericht op hun Facebookpagina bekendgemaakt. Begrijpelijk dat je dit ontgaan is.

Edited by Dennis

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this