Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Marko

welke films in 2017

Recommended Posts

Tussenstand.

We zitten alweer tegen einde van oktober en ik kijk vooralsnog echt terug op een fantastisch filmjaar, de pathe unlimited card (die ik er voorheen niet uithaalde) was echt mijn nummer 1 tool. Ik ben een aantal keer verrast, zowel positief als negatief en dat is toch denk ik het allermooiste in een tijdperk waar de ene na de andere (super-)(helden-)film volgens risicoloze formule wordt uitgeperst.

Een trio dat zonder enige twijfel in mijn jaarlijstje zou moeten staan bestaat uit Split, Moonlight en Manchester by the Sea. Deze films zijn al in de prijzen gevallen bij de Oscaruitreikingen in 2016 maar kwamen pas in januari in de Nederlandse bioscopen.
Aangezien het al moeilijk genoeg is om een keuze te maken in dit rijke jaar blijft het wat mij betreft bij deze vermelding. Er komen nog een aantal films die ik wil en moet zien in de bioscoop (Mother!, Ragnarok, Murder on the Orient, TLJ en tevens een aantal kleinere films die ik moet zoeken cq gemist heb (Shotcaller, Wind River, Good Time). Ps Star Wars laat ik overigens altijd buiten mijn jaarlijstjes omdat ik a) niet objectief ben en b) star wars toch het allervetste ter wereld is ;)

Dus bij deze mijn tussenstand van “echte” 2017 films

1. Baby Driver

2. Logan

3. Baby Driver

4. War for he Planet of the apes

5. Dunkirk

6. Guardians 2

7. IT

8. Blade Runner 2049

9. Logan Lucky

10. Get Out

Eervolle vermeldingen voor Dark Tower, Spiderman: Homecoming (voor de beste sneaky verwijzing in titel een extra bonus), Wonder Woman (DC kan het toch), Atomic Blonde, King Arthur, Despicable me 3 en Valerian. Hoe leuk ook ze gaan niet in de terrific ten komen.

20 minuten geleden zei Dennis:

2-Trainspotting 2

Ik ga hem zsm opnieuw bekijken, het komt wel eens voor dat ik uitgeblust in de bioscoop zit en daar mijn oordeel van af laat hangen :) 

damn you Ragnarok.... komt direct in mijn lijst te staan. Ik heb er echt van genoten!! 

En.....TLJ trailer in imax 3d was een mooie bonus

3 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Told you!

Even over een top 5 nagedacht:

Guardians Vol 2
Baby Driver
Logan
War for the Planet of the Apes
Get Out

..oke, Thor maakt top 6 dan.

dat is mooi.... zijn we het al over 6 titels eens, dat ik dit nog mee mag maken *slikt* 

1. Baby Driver

2. Logan

3. War for he Planet of the apes

4. Dunkirk

5.  thor Ragnarok

6. Guardians 2

7. IT

8. Blade Runner 2049

9. Logan Lucky

10. Get Out

Gisteren Happy Death Day gezien.

Groundhog Day meets teen slasher.

Citaat

In HAPPY DEATH DAY speelt Jessica Rothe (La La Land) een studente die steeds dezelfde afschuwelijke dag waarop ze wordt vermoord opnieuw meemaakt, en er keer op keer achter probeert te komen wie haar wil vermoorden.

Als groot liefhebber van films als Scream, Urban Legend, I Know What You Did Last Summer, etc etc is deze me erg goed bevallen.

8/10

maxresdefault.jpg

Baby Driver was toch wel de verassing van het jaar, maar over een echte top 5 van 2017 moet ik toch even goed nadenken. Ik had aan het begin van het jaar ook zeker niet verwacht dat ik Ragnarok boven GotG2 uit zou komen. Onwijs van genoten :)

13 uur geleden zei RoyVisser:

Baby Driver was toch wel de verassing van het jaar,

daar zijn we het helemaal over eens......

13 uur geleden zei RoyVisser:

Ik had aan het begin van het jaar ook zeker niet verwacht dat ik Ragnarok boven GotG2 uit zou komen.

en hier eveneens, ik houd op de imdb app altijd een to-see lijst bij en daar stond Thor niet eens op .....

• Upvote 1