Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Marko

welke films in 2017

Recommended Posts

IT (2017)

Allereerst: Een van de beste King adapties ooit.

MAAR! Net als de TV film uit 1990 volgt deze het boek niet 1 op 1 (ook hier bijvoorbeeld geen schildpad) en er zijn ook grote verschillen tussen beide verfilmingen; slechts een paar scenes zitten in beide versies (waaronder de openingsscene die nu wat gewelddadiger is). Met name de momenten waarop de kids Pennywise voor het eerst zien zijn veelal anders (geen mummies of weerwolves zoals het boek) en ook de setting (1989 ipv de jaren 50) is anders (wat ruimte geeft voor de nodige verwijzingen (New Kids on the Block :D) en een geweldige soundtrack (Anthrax, The Cure, The Cult... en ook hier: New Kids on the Block)

Beter of slechter dan de 90-versie? Anders. Beide zijn geweldig op hun eigen manier. Eng? Valt erg mee. Nadruk ligt meer op de band die de kids hebben. De vergelijking met Stand By Me mag best gemaakt worden. En das goed.

Pennywise tenslotte: zoals Heath Ledger destijds op geheel eigen wijze The Joker neerzette doet Skarsgard dat nu ook. Geen clone (clown) van Curry!

Dan voor de Stranger Things fans op dit forum:

Finn Wolfhardt is top... (Voorstel: een online petitie starten om hem in een SW film te krijgen?)..... maar!!!!! net als bij Stanger Things stijgt t enige meiske in de verder louter uit jongens bestaande Losers Club boven alles uit.

De lijfspreuk van een bekende nederlandse clown (Flappie) was ooit: "zal ik het doen... of zal ik het niet doen?" Waarop ik zeg: "Ja, ik doe het!" BAM, een 9 als eindcijfer.

vrijdag It ook gezien (vreemd genoeg is mijn eerste associatie steeds een beroemde beroemde club in Amsterdam).

Ik ben ook zeer positief. Ben vooral de oude versie niet gaan zien vooraf. De film voelt in de eerste plaats heel erg niet en film (13  in dozijn) van nu. Rustig buiten de geeikte horror paden, worden de karakters geïntroduceerd waardoor deze dan ook doet denken aan die andere King verfilming Stand By Me. Zoals Dennis ook al zei. 

Aan het einde van der film gaat er wat mij betreft wel iets mis. Wellicht door dat er een vastgesteld deel 2 gaat volgen, lijkt de afronding rommelig, laat ik zéggen dat het "ritme" uit film gaat waar dat in eerste instantie heerlijk zeiljacht m zorgvuldig in de maat wordt opgevoerd. 

Desniettemin zeker een van de toppers van dit jaar!!

Wonder Women

Voor mij blijft Wonder Women wel een van mij favorieten. Ik ben benieuwd naar Justic League.

Spiderman Homecoming is ook erg leuk!!!

Hebben jullie The  Hitman's Bodyguard gezien, die is ook gaaf!

Ik ben zeer benieuwd naar Thor Ragnarok, ik heb de eerste en tweede delen gezien. Ik wil Blade Runner 2049 nog zien ik ben er zeer benieuwd.

Wie heeft Dark Tower btw gezien? Is het een goede film?

2 uur geleden zei 3PO:

Wie heeft Dark Tower btw gezien? Is het een goede film?

scroll een pagina terug, ik zie zo.n béétje alles..... en maakte regelmatig verslagen, maar mee gestopt bij gebrek aan reacties 

3 uur geleden zei Marko:

scroll een pagina terug, ik zie zo.n béétje alles..... en maakte regelmatig verslagen, maar mee gestopt bij gebrek aan reacties 

Dank je wel👍

Op 8-9-2017 at 10:13 zei Dennis:

IT (2017)

MAAR! Net als de TV film uit 1990 volgt deze het boek niet 1 op 1 (ook hier bijvoorbeeld geen schildpad) en er zijn ook grote verschillen tussen beide verfilmingen; slechts een paar scenes zitten in beide versies (waaronder de openingsscene die nu wat gewelddadiger is). Met name de momenten waarop de kids Pennywise voor het eerst zien zijn veelal anders (geen mummies of weerwolves zoals het boek) en ook de setting (1989 ipv de jaren 50) is anders (wat ruimte geeft voor de nodige verwijzingen (New Kids on the Block :D) en een geweldige soundtrack (Anthrax, The Cure, The Cult... en ook hier: New Kids on the Block)

Beter of slechter dan de 90-versie? Anders. Beide zijn geweldig op hun eigen manier. Eng? Valt erg mee. Nadruk ligt meer op de band die de kids hebben. De vergelijking met Stand By Me mag best gemaakt worden. En das goed.

Pennywise tenslotte: zoals Heath Ledger destijds op geheel eigen wijze The Joker neerzette doet Skarsgard dat nu ook. Geen clone (clown) van Curry!

Finn Wolfhardt is top... (Voorstel: een online petitie starten om hem in een SW film te krijgen?)..... maar!!!!! net als bij Stanger Things stijgt t enige meiske in de verder louter uit jongens bestaande Losers Club boven alles uit.

De lijfspreuk van een bekende nederlandse clown (Flappie) was ooit: "zal ik het doen... of zal ik het niet doen?" Waarop ik zeg: "Ja, ik doe het!" BAM, een 9 als eindcijfer.

Op 8-9-2017 at 10:13 zei Dennis:

IT (2017)

It 

Het is niet mij soort horror film. Het is voor mij zeker niet 1 van de beste king. Ik hoop dat je bedoelt van dit jaar. Ik vond bijvoorbeeld the shawshank redemption veel beter.  

Aldus een 7,5 van mij geen slechte film absoluut niet. 

11 uur geleden zei 3PO:

Oke ieder zo zijn mening right😁

Heb je the green mile gezien dennis....

Uiteraard! Ik heb niet alle King verfilmingen gezien, maar wel veel.

De beste zijn naar mijn mening: (in willekeurige volgorde)

-IT

-Stand By Me

-The Dead Zone

-Silver Bullet (jeugdsentiment.... die moest in mn rijtje)

-Shawshank Redemption

-The Green Mile

-Misery

12 minuten geleden zei Dennis:

Uiteraard! Ik heb niet alle King verfilmingen gezien, maar wel veel.

De beste zijn naar mijn mening: (in willekeurige volgorde)

-IT

-Stand By Me

-The Dead Zone

-Silver Bullet (jeugdsentiment.... die moest in mn rijtje)

-Shawshank Redemption

-The Green Mile

-Misery

13 uur geleden zei Dennis:

Ik bedoel allertijden.

Hahaha Ik dacht al , kon niet zo zijn dat je niet een aantal verfilmingen heb gezien van Stephen King. xD 

Ik heb ze ook lang niet allemaal gezien maar ik kan mij wel vinden in je lijst!

Silver Bullet yeeeehhaaa

Aan dat lijstje voeg  ik graag toe the Shining The Mist, Running Man, Christine, Apt Pupil en Pet Sematary (!!!!)

Verdere nieuwe verfilmingen van King, Geralds game op Netflix en over mr Mercedes (serie) lees ik goede dingen

1 uur geleden zei Marko:

Running Man

Die mag er zeker bij ja! Uit de glorieuze jaren 80 én de tijd dat alles wat Schwarzenegger aanraakte in goud veranderde.

Ooohh yeaah

"Jij bent de winnaar van 2 tickets voor de IMAX première van Thor: Ragnarok in Pathé Schouwburgplein te Rotterdam op vrijdag 20 oktober.Je gaat als eerste in Nederland genieten van deze film in een geheel vernieuwde IMAX zaal met state-of-the-artcomfort, beeld en IMAX Immersive Sound."

Bijna een week voor de normale premiere, naar de Thor-film waarvan de trailer er weer eens leuk uitziet! T

The Quality of this Theather is Immersive!!

23 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Netjes Marko, have fun! En als je naderhand over spoilers wil gillen roep je maar ;)

Wil je ze horen dan...???

2 uur geleden zei Marko:

serieus....do tell; hij draait toch nog niet??

Het zijn niet alleen perspremieres van Star Wars films waar de crew van SWA naar toe mag....

Die van Thor was vorige week.

;)

Edited by Dennis

Op 13-10-2017 at 19:34 zei BoxerlessBossk:

Thor: Ragnarok

Top. Komende week meer op je favoriete website ;)

Overigens had ik het al gewoon in de thread gepost :P

18:00 de review, tegelijk met alle andere grote outlets van de wereld ;)

14 uur geleden zei Dennis:

You were saying? https://www.starwarsawakens.nl/artikelen/guardians-of-the-galaxy-vol-2-review/

Uit betrouwbare bossk, ehhh: bron heb ik vernomen dat SWA gaat Ragnarokken op de site.

april 2017, uitzonderingen bevestigen de regel dacht ik......, maar leuk hoor! Wat meer content in de periodes dat er over SW niets te melden is. Er is nog een fanpagina die zoiets overweegd hahaha.

Ben erg benieuwd naar Ragnarok, in de eerste instantie dacht ik deze te skippen, maar de trailer is echt fantastisch.

Edited by Marko

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now