Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Marko

welke films in 2017

Recommended Posts

Alien covenant

Nieuws voor de mensen die Prometheus niet konden waarderen, zo’n film is het niet. Ook nieuws voor de mensen die fan zijn van de oude Alien films. Zulke films zijn het ook niet geworden.

En daarmee zeg ik al een hoop want als ik Alien Covenant in een zin zou moeten omschrijven is het; Vleesch noch Visch.

Ik neig er naar om heel veel met Prometheus te vergelijken, omdat ik gisteravond een double feature zag. Dan denk ik aan de audiovisuele grandeur en het intrigerende origin verhaal van de Engineers, maar ook de erg goed presterende topcast, Theron, Elba, Fassbender en Rapace, maar ik realiseer me ook dat veel mensen Prometheus helemaal niet konden waarderen. Dan zou ik vervolgens ook de oude Alien films kunnen gaan vergelijken, maar dan krijg je dus ook eigenlijk een opsomming van allemaal zaken die Alien Covenant niet is. Zonder al te veel te spoilen is het vooral een (langdradige)  horrorfilm, inclusief onbekende acteurs en onbegrijpelijke beslissingen, met daarin verweven de (teleurstellende) continuerende origin story van de Xenomorphs. Daarbij zie ik wederom wat mijn enige kritiek op Prometheus was, en dat is een onlogische, noem het rommelige vertelling tegen het einde.

Ik denk dat het duidelijk is dat ik teleurgesteld ben. Waarschijnlijk zullen veel mensen deze film toch wel gaan zien en ik ben erg, heel erg benieuwd hoe anderen hem gaan vinden.

Edited by Marko

Even serieus. Is er echt niemand die Covenant heeft gezien en er een mening over heeft. Of is dit forum nu echt dood.

20 uur geleden zei Marko:

Even serieus. Is er echt niemand die Covenant heeft gezien en er een mening over heeft. Of is dit forum nu echt dood.

Niet gezien. De komende tijd zit ik voornamelijk in The Black Lodge (mijn 2e liefde: Twin Peaks is weer begonnen)....

Zal hem kijken als hij als torretje binnen te halen is...

Mbt het forum: :( Ik hoop dat het gaat aantrekken.

5 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Niet gezien, eigenlijk niet meer van plan ook, sorry :ph34r:

You have chosen wisely......

Op 24 mei 2017 at 19:20 zei Dennis:

Mbt het forum: :( Ik hoop dat het gaat aantrekken.

Volledig oftopic, ik snap het nog steeds niet zo'n pubquizz trekt zo 20 teams en hier zijn nooit meer als 2/3 mensen aanwezig. Zit ieder clubje dan in zn eigen cocon?

35 minuten geleden zei Marko:

Volledig oftopic, ik snap het nog steeds niet zo'n pubquizz trekt zo 20 teams en hier zijn nooit meer als 2/3 mensen aanwezig. Zit ieder clubje dan in zn eigen cocon?

Tis denk ik meer dat veel fora lijden onder o.a. Facebook.

Nog meer redenen om Facebook te haten!

Maar goed, films dus. Wonder Woman komt binnenkort uit, en het is een DC-film waar voor de verandering positief op gereageerd wordt, hoe ziek is dat?!

3 uur geleden zei Dennis:

Tis denk ik meer dat veel fora lijden onder o.a. Facebook.

Dat is zeker waar, tel maar na hoeveel besloten groepen er alleen al zijn op fb. Daar creëer je aardig wat cocons mee. Bovendien, heeft iedereen zijn eigen dingetje per groep, cosplayers, verzamlaars, die zitten per toyline verdeeld ook nog, boekenlezers..... Jammer hoor. Ik zou haast zeggen star wars fans unite.

3 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Nog meer redenen om Facebook te haten!

Maar goed, films dus. Wonder Woman komt binnenkort uit, en het is een DC-film waar voor de verandering positief op gereageerd wordt, hoe ziek is dat?!

Kan zo veel zijn,  een sympathy call , of de veel lagere verwachtingen gezien de populariteit (tov bat of sups) van het karakter, maar ik moet ook zeggen dat ik nog niets gezien heb dat duid op een slechte film, waar ik dat bij de trailer van b vs s wel vreesde. Mischien wordt dit eindelijk eens wat.

Al gaat, qua DC films, de dark Knight trilogy, zowel in financiële als artistieke kwaliteit, de komende decennia niet overtroffen worden.

ps  vast al Bekend bij de casual geeks, maar, Snyder is uit Justice League gestapt, vanwege zeer dramatische redenen overigens, en deze wordt afgemaakt door Whedon..... Nogmaals, wat Snyder is overkomen is misselijkmakend erg......., maar voor de film een blessing in disguise?

Edited by Marko

Ik vond Rises anders best tegenvallen hoor. Ik heb weinig vertrouwen in WB op t moment, maar Nolan's trilogie is geen onoverkombare barrière. Een goede Justice League film met al die iconische helden samen zou beter kunnen zijn.

Dat gezegd hebbende.. Op misschien een paar reshoots na staat alles voor JL al op film. Whedon gaat de film niet helemaal naar zijn visie kunnen maken, dus ik ben bang voor een mengelmoes van thema's en ideeën die samen geen coherente film op gaan leveren... Prove me wrong, Joss.

I find your lack of faith disturbing...... Maar tegelijkertijd I GoT a bad feeling about this hahaha 

10 uur geleden zei Dennis:

T2: Trainspotting

Gaat.dat.zien.

Wat maakt dat je dat zegt? En dat is een oprechte vraag ik vond hem wat vlakjes, maar ik ben bang dat mijn verwachtingen erg hoog waren. 

Zodoende ben ik erg benieuwd wat jij de sterke punten vind. 

1 uur geleden zei Marko:

Wat maakt dat je dat zegt? En dat is een oprechte vraag ik vond hem wat vlakjes, maar ik ben bang dat mijn verwachtingen erg hoog waren. 

Zodoende ben ik erg benieuwd wat jij de sterke punten vind. 

De eerste is een klassieker. Een film die ik destijds vaak heb gequote... een film en muziek die destijds (ik was bijna net zo oud als de personages) een grote rol speelde.

Sterker: na de gewonnen pubquiz van donderdag (in ons team zat een lifelong friend van me) gebruikten wij 2 Begbie’s quote ‘and after that, well the game was mine!’

Deze film zal niet zo’n klassieker worden (ik was daar ook op ingesteld)… maar heeft wel enkele momenten van hetzelfde niveau als de eerste. Toen ‘White Man (in Hammersmith)’ van The Clash (mn favo band) in die ene ‘George Best’ scene kwam… man. Beste filmmoment van het jaar. Of de nieuwe ‘Choose Life’ rant. Daar waar deel 1 zoveel herkenbare zaken had destijds… zo had deze film ook herkenbare zaken. Renton (en Spud en Sick Boy) zijn ouder geworden… en ik ook.

Spud (Ewan Bremner) is briljant in deze film. 

• Upvote 1

Beauty & the Beast (2017) met de family gezien.

Ik begrijp de kritiek niet. Het ziet er geweldig uit en de cast is perfect (al moet ik wel zeggen dat ik Angela Lansbury miste als Mrs Potts.)

Vond hem niet bijzonder, maar ik had dan ook weinig met het originele verhaal. Ik heb er wel een beetje vertrouwen in Lion King van gekregen.
Maar zoveel kritiek zie ik er niet voor?

3 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Maar zoveel kritiek zie ik er niet voor?

Veel schreeuwende fangirls waren best wel anti-Watson als Belle. Weet nog dat internet in de fik stond toen de eerste foto's verschenen.

Verder las ik meermaals het verwijt dat deze film nagenoeg gelijk is aan de animatie. (Wat had men dan verwacht?)

Meh, kritiek van tevoren telt niet. Dan kan je ook zeggen dat The Dark Knight een zeer bekritiseerde film was door Heath Ledger's Joker.
Aggegraat-sites zoals IMDb en Rotten Tomatoes hebben B&tB met scores in de 70-80 range, vind ik een perfect acceptabele score.

Over DC-films gesproken, zin in Wonder Woman iemand? Eindelijk goede reviews voor DC, omnomnom!

Zondag gezien: Spider-Man Homecoming. Tom Holland is een charmante Spider-Man die er zoals het hoort lol in heeft. Prachtige feelgoodfilm.

Vandaag gezien: Baby Driver. Geef Edgar Wright alle Oscars alsjeblieft. Geweldige regisseur. Mag zo naast Guardians of the Galaxy, Scott Pilgrim, en Dazed & Confused als goede film met episch gebruik van muziek.

• Upvote 1

Nolan is een beetje hit-or-miss voor mij. Ik ga Dunkirk wel zien, maar heb mezelf expres een beetje in het donker gelaten om verwachtingen te temperen. We'll see..

14 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Nolan is een beetje hit-or-miss voor mij. Ik ga Dunkirk wel zien, maar heb mezelf expres een beetje in het donker gelaten om verwachtingen te temperen. We'll see..

Wat vind je dan miss(ers)?

Following en Interstellar heb ik niet gezien; Insomnia vond ik slaapverwekkend... maar Memento en the Prestige (Bowie en Snoke!) waren prima, de Batmans top en Inception een meesterwerkje.

Op 11-7-2017 at 20:35 zei the Prosheshy:

Wat verwachten jullie van Christopher Nolan's "Dunkirk"?

Ik heb niks met WWII films (hoe goed ze ook mogen zijn)... dus ik verwacht eigenlijk niks.

Edited by Dennis

9 uur geleden zei Dennis:

Wat vind je dan miss(ers)?

Interstellar meh, Insomnia meh, Dark Knight Rises vond ik ook geen meesterwerk.
Maar goed, met films als Inception en Dark Knight op z'n cv kan ik de beste man moeilijk afkraken natuurlijk.

Op 11-7-2017 at 19:26 zei BoxerlessBossk:

Zondag gezien: Spider-Man Homecoming. Tom Holland is een charmante Spider-Man die er zoals het hoort lol in heeft. Prachtige feelgoodfilm.

Vandaag gezien: Baby Driver. Geef Edgar Wright alle Oscars alsjeblieft. Geweldige regisseur. Mag zo naast Guardians of the Galaxy, Scott Pilgrim, en Dazed & Confused als goede film met episch gebruik van muziek.

Ik kan er helemaal niets aan toe voegen. Ondanks de over-hype die momenteel gaande is, is spiderman homecoming gewoon een fijne reboot met een spiderman die mij meer doet als Mcquire en loads aan aanknopingspunten voor een vervolg. 

BabyDriver heb ik van begin tot einde, op de punt van mijn stoel met een grijns van oor tot oor zitten beleven. Wat een genot. 

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now