Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Marko

welke films in 2017

Recommended Posts

Vond de trailer ook erg mooi. Heb Blade Runner weleens ooit gezien, maar kan me er niets meer van herinneren, dus wellicht moet ik hem eens herzien. Trailer is vooral erg mooi, maar wat ik me nog wel herinner van deel 1 is dat het vooral donker, grauw, grijs en regenachtig was. Dat mis ik hier een beetje. Beetje te clean allemaal. Het mag allemaal wat vuiler. Net als bij SW zijn de prequels ook heel clean, en de OT is weer wat grauwer.

13 uur geleden zei the Prosheshy:

Mooi Materiaal; Dennis, wat gaaf die gesigneerde foto van Rutger Hauer; heb RTL Late Night al in okt '16 geschreven of eind september dit jaar Sylvia Hoeks niet met Rutger Hauer bij Umberto aan tafel moest komen......gaat z.g.a.z. haar internationale doorbraak worden; kijk ernaar uit hoe zij haar rol en samenwerking met Ryan Gosling en wellicht Harrison Ford heeft ervaren.

De vraag is hoe groot haar rol is… zo werd ooit veel verwacht van de rol van Anthony Kamerling in The Excorcist deel zoveel… een rol die vervolgens werd geknipt.

Zover zal het nu denk ik niet komen, maar toch.

In het kader van ‘it’s a small world’: haar manager heeft vanaf de kleuterschool t/m de basisschool 8 jaar bij me in de klas gezeten. (kwam ik onlangs achter; dat zij haar manager is)

• Upvote 1

Ha ha, it's a small world inderdaad. Met wat ik nu uit de eerste trailer kan halen lijkt het me dat haar rol iets meer is dan een korte guest appearance.

Jared Leto die haar doet ontwaken en aan wie zij schijnbaar rapporteert.........en meerdere scenes vs...........; RTL pakt het nu ook al op en straks in sept ook nog ......

https://www.rtlnieuws.nl/boulevard/laatste-videos-boulevard/eerste-beelden-blade-runner-2049-met-nederlandse-sylvia-hoeks

En Variety doet ook al een voorspelling:

https://www.metronieuws.nl/nieuws/showbizz/2017/01/amerikaans-vakblad-prijst-talent-sylvia-hoeks

Spoiler

Sylvia Hoeks is hunting Deckard
Seemingly dispatched by Leto, it seems clear that Hoeks is the antagonist who’ll be giving Officer K the most grief in “Blade Runner 2049.” She definitely comes off as a Replicant, as well.

25074ed.png

dzbds3.png

En voor wat betreft Bladerunner uit 1982; i.t.t. de mening van Ridley Scott zelf heb ik de 'narrated' versie met Harisson Ford altijd de beste gevonden.

Edited by the Prosheshy

23 minuten geleden zei the Prosheshy:

En voor wat betreft Bladerunner uit 1982; i.t.t. de mening van Ridley Scott zelf heb ik de 'narrated' versie met Harisson Ford altijd de beste gevonden.

Me 2.

De originele internationale biosversie is ook mijn favoriet.

Op ‎08‎-‎05‎-‎2017 at 20:13 zei Dennis:

Eerste indrukken:

-visueel geweldig (maar toch... het voelt niet als de originele Bladerunner)

-Gosling... prima acteur maar voor deze film komt hij miscast over (is gevoelsmatig).

Dat gevoel bekruipt mij ook, het is teveel een pretty boy, maarrrr anderzijds was hij werkelijk fantastisch in Drive en Place beyond the Pines, toch ook rollen waarin je vooraf eerder zou tekenen voor een doorleefde kop.

Citaat

-Heel gek om dit nu al te zeggen, maar ik mis een type Hauer (die perfect gecast was en de rol van zijn leven speelde) direct.

Wat dat betreft wil ik Leto toch nog een kans geven. Ik geloof dat dat echt wel een hele vaardige acteur is, je ziet nog niet heel veel van hem in de trailer.

Citaat

Net als met SW (en Indy en Alien/Aliens) speelt de nostalgie/opgroeifactor gewoon een grote rol. Het zal 1984/85 geweest zijn (iig nadat ik ROTJ in de bios zag en SW fan werd) dat ik als 8/9 jarige Bladerunner huurde (SciFi en Ford!). Films als deze zitten 'ingebakken', zijn soort van deel van me geworden.

Heel gek, ik zag om niet bekende redenen, Blade Runner pas veel en veel later. Ondanks dat was ik wel zwaar onder de indruk en is Blade Runner altijd een van mijn favorieten gebleven.

Citaat

Tijd om te pimpen: laatst mn Bladerunner collectie weer eens afgestoft:

Mooie collectie zeg Dennis, ik wordt altijd hebberig van dit soort spul. Tot mijn grote verbazing (cq blijdschap, want nu kan ik weer wat kopen) heb ik de dvd helemaal niet staan.  Nu las ik in een van de bovenstaande iets over de narrated version. Welke blu ray móét ik nu aanschaffen? Er zijn nogal wat versies.

Edited by Marko

En dan meteen verder met dit topic nu we de helft van het jaar (ahum..okay) naderen....

Beste allemaal, wat is jouw film van dit jaar tot nog toe???

Voor mij was het denk ik toch wel Logan alhoewel ik Split (aka Unbreakable 2 ;)  ook erg vet vond èn daarbij onverwachte (valt nu niet echt onder het geekie sfeertje hier)  Manchester by the Sea.

4 uur geleden zei Marko:

Nu las ik in een van de bovenstaande iets over de narrated version. Welke blu ray móét ik nu aanschaffen? Er zijn nogal wat versies.

De editie die in die koffer versie zit (zie plaatje boven) is imo de beste. Deze versie is/was ook los te koop (zonder koffer en prullaria) en bevat alle 5 de versies (plus een docu van een paar uur) https://en.wikipedia.org/wiki/Versions_of_Blade_Runner

Ik heb geen idee of deze nog te koop is en/of welke uitgaves er nu zijn...

EDIT:

deze versie bedoel ik dan

https://www.amazon.co.uk/d/DVD-Blu-ray/Blade-Runner-Final-5-Disc-Ultimate-Collectors-Cardboard/B000ZP20M6/ref=sr_1_8?s=dvd&ie=UTF8&qid=1494430011&sr=1-8&keywords=blade+runner

En zo te zien is die alleen via derden te koop... en is de enige versie die nog wel via Bol etc te koop is deze: https://www.bol.com/nl/p/blade-runner/1002004012424805/

Echter: op deze uitgave staat alleen maar The Final Cut; dus de 2007 versie met ander einde, zonder de voiceovers van Ford...

Ik zou eens goed rondkijken en als je hem echt niet kan vinden dan is even wachten wellicht slim: gegarandeerd dat men straks (als Bladeruner 2048 verschijnt met weer een nieuwe editie komt)

Edited by Dennis
  • Upvote 1

Die uitgave heeft ook alle versies... en voor zo weinig ga je hem niet snel vinden denk ik.

Edited by Dennis
  • Upvote 1

6 uur geleden zei Marko:

En dan meteen verder met dit topic nu we de helft van het jaar (ahum..okay) naderen....

Voor mij was het denk ik toch wel Logan alhoewel ik Split (aka Unbreakable 2 ;)  ook erg vet vond èn daarbij onverwachte (valt nu niet echt onder het geekie sfeertje hier)  Manchester by the Sea.

en nu deze dan.....*bump* 

44 minuten geleden zei Marko:

en nu deze dan.....*bump* 

Ik kijk maar weinig naar nieuwe dingen.

Wat heb ik dit jaar gezien en vond ik echt goed... de liveaction Junglebook (van 2016) en Inside Out (2015), dus die tellen niet?

In de bios heb ik dit jaar alleen 'I, Daniel Blake' gezien. Een arthouse nota bene die eigenlijk van 2016 is.

4 minuten geleden zei Dennis:

Ik kijk maar weinig naar nieuwe dingen.

Wat heb ik dit jaar gezien en vond ik echt goed... de liveaction Junglebook (van 2016) en Inside Out (2015), dus die tellen niet?

In de bios heb ik dit jaar alleen 'I, Daniel Blake' gezien. Een arthouse nota bene die eigenlijk van 2016 is.

*fail*

nou ja in de serie: "dingen-uit-2016-die-een-sf-adept-onmiddelijk-moet-zien" zeg ik dan ARRIVAL!!!

Logan en Guardians Vol 2 vergen natuurlijk geen uitleg... Maar van Get Out was ik ook erg onder de indruk. Erg.. unsettling. Niet alleen omdat het een goed geschoten horror is, maar ook door het licht dat de film schijnt op diepgeworteld en onbewust racisme.

En don't quote me on this... Maar ik ben bang dat Blade Runner echt een flop van het kaliber Ghost in the Shell wordt =X

8 uur geleden zei BoxerlessBossk:

En don't quote me on this... Maar ik ben bang dat Blade Runner echt een flop van het kaliber Ghost in the Shell wordt =X

Heb je GitS gezien...? Watvind je ervan?

.........naar get out ben ik trouwens heel erg benieuwd

Edited by Marko

Op 10-5-2017 at 14:03 zei Marko:

Guardians of the Galaxy Vol. 2. 

Heb de eerste film pas dit jaar ontdekt en was onmiddellijk fan. Ik moet het beamen wat ik al eens op dit forum heb gelezen: dichter bij Star Wars kom je niet! 

Ook de muziek die in de film aanbod komt, weet ik wel te appreciëren. Heb dan ook meteen 'Awesome Mix Vol. 1 & 2' aangeschaft. 

De komende weken kijk ik uit naar de nieuwe Alien en Pirates. Benieuwd of deze films aan mijn verwachtingen kunnen voldoen.

11 uur geleden zei Rancisis:

Guardians of the Galaxy Vol. 2. 

Heb de eerste film pas dit jaar ontdekt en was onmiddellijk fan. Ik moet het beamen wat ik al eens op dit forum heb gelezen: dichter bij Star Wars kom je niet!

*kuch* de originele Battlestar Galactica serie uit 1978-79 *kuch*

(de ontwerpen van deze serie zijn zelfs gedaan door Ralph McQuarrie (die ook voor de OT alles ontwierp)... en de effecten zijn van de hand van een hele rits vooraanstaande ILM'ers die aan de OT hebben gewerkt: John Dykstra, Richard Edlund, Grant McCune, Joe Johnston, etc)

• Upvote 1

Bats.... pappie praat graag mee dus dat gaan we....GotG II 

highly anticipating!!!!

Op 10-5-2017 at 14:03 zei Marko:

Voor mij was het denk ik toch wel Logan

Voor mij inmiddels ook.

23 uur geleden zei Dennis:

Voor mij inmiddels ook.

Haa jij hebt hem dus pas gezien .... Onder de indruk?

Op 12 mei 2017 at 15:23 zei Marko:

Bats.... pappie praat graag mee dus dat gaan we....GotG II 

highly anticipating!!!!

Bam! Guardians of the galaxy 2, mijn review.

Als je het hebt over een moderne bioscoop ervaring, waarmee je aantoont wat de meerwaarde van de bioscoop ten opzichte van thuis kijken is, heb je hier een exemplarisch voorbeeld.

Ik was geen bijzonder grote fan van het eerste deel en stoorde me ietwat aan de campagne, trailer vond ik matig, en must see roepers vooraf begrepen dus ook niet helemaal. Op het laatste moment ben ik toch naar de bios gegaan en heb me echt ontzettend vermaakt gedurende de hele film. Visueel overweldigend en super stijlvol. Er wordt een prachtige wereld opgebouwd. Het verhaal is fantastisch beantwoord vroegen, maar roept ook voldoende nieuwsgierigheid naar meer op.
De muziek is fantastisch, waar ik verwachte dat dit me uit het SF sfeertje zou halen, was het juist sfeerverhogend en zo nu en dan ook nog een feest der herkenning. Ondanks dat het familie-hebben in feite thema niet veel om het lijf heeft, wordt het mooi en nog best subtiel gebracht via alle hoofdrolspelers. Een mooie manier om het te zeggen is dat de echte villain in deze film, Eenzaamheid is.
De actie is echt om te smullen, ik herinner me meteen een scene met Yondu en zijn pijl. Geweldig! Waar ik een beetje voor vreesde is de humor die naar mijn idee een beetje flauw was in deel 1. De humor vond ik nu echter een aantal keer hilarisch, ik heb echt een aantal keer hardop zitten lachen. Er waren nog een paar leuke knipogen voor de comic geeks. Oa Adam Warlock, Watchers en natuurlijk Stan Lee's vast cameo. 

Dan. De kritische noten. Ondanks dat het waarschijnlijk bij dit stijltje hoort, vond ik de space battles niet mooi. Ondanks dat ik er groot fan van ben. Deze vond ik echter te vol en overdone. Naar mijn idee moet je zaken die werkelijk niet kunnen, zo simplistisch mogelijk brengen om het realistisch te maken. Een mooi voorbeeld is Rocket, die wordt met een zekere vanzelfsprekendheid neergezet, alsof het heel gewoon is en daarom werkt het. De andere kritische noot, al is het er een met een grote knipoog, is dat ik tevergeefs of de climax van Fleetwood Macs magnum opus The Chain zat te wachten. .......

Al met al ben ik waanzinnig blij dat ik deze in de bios ben gaan zien, want dit is nu echt zo'n film waar Imax 3D voor gemaakt is. Tot slot een reactie op een opmerking die ik al een aantal keer voorbij zag komen. Namelijk dat dit het meeste Star Wars is dat je buiten Star Wars zal krijgen. Ik ben het daar pertinent mee oneens. Een aantal stukjes, bijvoorbeeld aan boord van het Ravager schip, zouden wellicht in TFA passen, als een soort Ganji klub, maar deze film is zo veel meer over the top meer humoristisch en anders dat ik behalve het label SF en de daarbij horende vaste elementen echt geen overeenkomsten zie.

2 uur geleden zei Marko:

Haa jij hebt hem dus pas gezien .... Onder de indruk?

Nogal ja. 

1 uur geleden zei Marko:

Tot slot een reactie op een opmerking die ik al een aantal keer voorbij zag komen. Namelijk dat dit het meeste Star Wars is dat je buiten Star Wars zal krijgen. Ik ben het daar pertinent mee oneens. Een aantal stukjes, bijvoorbeeld aan boord van het Ravager schip, zouden wellicht in TFA passen, als een soort Ganji klub, maar deze film is zo veel meer over the top meer humoristisch en anders dat ik behalve het label SF en de daarbij horende vaste elementen echt geen overeenkomsten zie.

Toeval? Ik wilde dus exact tzelfde gaan posten. Heb vol2 niet gezien maar bij deel 1 was dit ook al zo. 'GotG is de SW van deze tijd'. Ik zie het niet.

Ik zal 2 wel ooit kijken... maar 1 vond ik al meh. Net als Avengers niet mijn ding.

Vandaag eindelijk Deadpool gezien. Topper... puur dankzij Reynolds.

• Upvote 1

13 uur geleden zei Dennis:

Vandaag eindelijk Deadpool gezien. Topper... puur dankzij Reynolds.

Ik kan me ook niet aan de indruk ontdoen dat Deadpool, 'veel' heeft gedaan voor toekomstige Marvel films. Het hack'n'slash gehalte in Logan bijvoorbeeld.

En dan...vanavond Alien Night hooggespannen verwachtingen. Als ik het voor elkaar krijg (duurt tot 02:00uur)  morgen ochtend een eerste verse  review...hier....op SWA....je weet!!

Edited by Marko

20 uur geleden zei Dennis:

Toeval? Ik wilde dus exact tzelfde gaan posten. Heb vol2 niet gezien maar bij deel 1 was dit ook al zo. 'GotG is de SW van deze tijd'. Ik zie het niet.

Great minds ....eehh think ...... Hoe zat het ook al weer .

Helemaal vergeten: LaLaLand.

De pers was lyrisch, tig Oscarnominaties... maar waarom? Slaapverwekkend... en nee: ik kan Jazz en Musicals zeker waarderen.

Helemaal niet raar dus dat ik deze vergeten was.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now