Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Marko

welke films in 2017

Recommended Posts

Zo we tellen af... naar 2017. Tijd om de filmagenda in te gaan vullen voor dit jaar. 
Naar welke films kijk je (op dit moment)  het meest uit. Lijstjestijd... ben erg benieuwd of ik nog wat kan toevoegen?

VIII

Verder:

Beauty & the Beast

The Dark Tower

Trainspotting 2

It

Heel eerlijk: naast VIII ijk ik nog het meest uit naar seizoen 2 van een zekere TV serie....die zich afspeelt in de 80's en waarvan de NLse fanclub door een forumlid wiens naam met een M begint wordt gerund.

Dat verklaart meteen waarom It in het lijstje staat....maar he, dat is een ander lijstje ;) Ik maak er zelf 10 van

Trainspotting2. Zelfde cast, zelfde schrijver, zelfde regiseur kan niet mis gaan....wel dus, maar rebellions are made on hope.

Dunkirk. Die 1e teaser, maar verder gewoon een onbgrensd vertrouwen in Nolan en voorliefde voor WO2

Bladerunner 2049. Ik ben een heel groot fan van Villeneuve en Gosling (sinds Drive!) en Roger Deakin achter de lens. Verder de sfeer- en stijlvolle trailer met Vangelis achtige muziek, dit k an niet meer mis gaan.

Alien Covenant. Ik ben een van de kleine bevolkingsgroep die Prometheus wel fantastisch vond  en daar is dit een direct vervolg op. Tel daar de superscary trailer bij op en ik ben om.

Spiderman homecoming. Een stille hoop dat dit eindelijk 'mijn' spiderman wordt, tot nog toe heb ik die nog niet gezien. 

War of the planet of the apes. De afsluiting van de trilogie die bewijst dat spektakel en cgi best in combinatie kunnen werken met een superstrak en 'geloofwaardig' verhaal.

It. De regiseur van spooky horror Mama. Het aloude bekende vehaal van Stephen King, waarvan de eerste verfilming de tand des tijds niet helemaal goed doorstond. Bovendien met Finn Wolfhard (uit de allerbeste serie van 2016) als een van de boys!

The Dark Tower. Ook Stephen King. Dit maal het eerst deel van zijn 10 delige magnum opus. Met Matthew McConaghey en Idris Elba. Heel erg benieuwd of het gaat werken.

Star Wars episode VIII. Waarom, daarom.

Life. De regiseur en de cast icm een erg interessant verhaal!

11 uur geleden zei Marko:

Dat verklaart meteen waarom It in het lijstje staat....

Neuh, Dat staat los van de échte Finn (Wolfhardt ;) )

It vind ik een fantastisch verhaal (en ik vind de miniserie uit 1990 nog steeds geweldig; ondanks dat bv het einde anders is dan het boek). Benieuwd hoe deze gaat verschillen van de TV versie (en het boek).

Guardians of the Galaxy Vol 2

Star Wars Episode VIII

Thor: Ragnarok

Spider-Man Homecoming

War for the Planet of the Apes

LEGO Batman

Logan

Dunkirk

Kingsman: The Golden Circle

Blade Runner 2049

En ja, dat is ongeveer wel de volgorde. Weinig verrassingen, toch?

Star Wars Episode VIII vanzelfsprekend.

Beauty and the Beast, een van de weinige Live action fairy tales van Disney die mij echt aansprak. De trailer zag er goed uit, hopelijk deze film ook. 

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales, moet in IMAX de moeite zijn om te bekijken! 

Kingsman: The Golden Circle, vond de eerste film meer dan geslaagd. Hopelijk evenaart deze film zijn voorloper.

Het Tweede Gelaat, het laatste deel in de Vincke en Verstuyft triliogie. Na 8 jaar wachten hoop ik dat hij aan alle verwachtingen voldoet. 

17 uur geleden zei Rancisis:

Het Tweede Gelaat, het laatste deel in de Vincke en Verstuyft triliogie. Na 8 jaar wachten hoop ik dat hij aan alle verwachtingen voldoet. 

Is dat de opvolger van Alzheimer en K. ? 

Cool. Ik vond die eerste erg goed en de tweede gewoon goed. Ben dus ook erg benieuwd naar deze film. Sowieso overtreffen de zuiderburen ons op het gebied van film.... (en waag t niet om me nu op een ander onderwerp te wijzen waarin de Belgen de Hollanders overtreffen, het doet al genoeg pijn zonder die hoon)

Eén voorbeeld; Rundskop.....wat een film zeg. 

Edited by Marko
  • Upvote 1

7 minuten geleden zei Marko:

Is dat de opvolger van Alzheimer en K. ? 

Dat is ie zeker. :)

9 minuten geleden zei Marko:

Cool. Ik vond die eerste erg goed en de tweede gewoon goed. Ben dus ook erg benieuwd naar deze film.

Bij mij juist hetzelfde. Komt bij mij eerder doordat het verhaal mij bij de eerste film meer aansprak dan bij de tweede. Qua acteerprestaties en regie zijn beide films dan weer heel sterk! Benieuwd naar het laatste deel dus. 

2 uur geleden zei Marko:

Sowieso overtreffen de zuiderburen ons op het gebied van film.... (en waag t niet om me nu op een ander onderwerp te wijzen waarin de Belgen de Hollanders overtreffen, het doet al genoeg pijn zonder die hoon)

Dan doe ik het :P : muziek (o.a. dEUS, TC Matic, Eddy Wally), strips (te lange lijst, dus ik noem alleen Hergé), friet, pinten.... (hier zijn ze trots op Heineken, Amstel, Bavaria en die andere zooi)

Maar goed, qua clubvoetbal (en alle andere sporten) doet Nederland het een stuk beter.

Even afgezien van het feit dat muziek hoogst subjectief is... Met exportproducten als Golden Earring, George Baker, Within Temptation en de hele rest van die goth metal scene, durf ik te zeggen dat NL waarschijnlijk wel een beentje voor heeft. Om van al die Nederlandse dj's nog maar te zwijgen.

Helemaal niemand kijkt uit naar Guardians Vol 2 trouwens? Veel dichter bij Star Wars zullen films niet komen hoor jongens ;)

1 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Even afgezien van het feit dat muziek hoogst subjectief is... Met exportproducten als Golden Earring, George Baker, Within Temptation en de hele rest van die goth metal scene, durf ik te zeggen dat NL waarschijnlijk wel een beentje voor heeft. Om van al die Nederlandse dj's nog maar te zwijgen.

Helemaal niemand kijkt uit naar Guardians Vol 2 trouwens? Veel dichter bij Star Wars zullen films niet komen hoor jongens ;)

Eens hoor. Ik doelde ook een beetje op het voetbal als exportproduct, het belgisch nationale elftal op dit moment, staat mijlenver voor op 'ons oranje'.

Op gebied van muziek is het inderdaad zeer arbitrair en met name afhankelijk van je smaak. Strips dan weer wel uiteraard, maar das een nichemarkt. 

Vwb Guardians. Ik weet het zo net nog niet. Ik vond de eerste vermakelijk maar meer ook niet. De trailer van 2 deed me niet zoveel. En in een jaar waar VIII, Alien, Apes, Tower en Blade Runner gaan verschijnen moet je als SF/Fantasy film wel iets heel bijzonders zijn om er bij te horen... maar misschien moet ik deel 1 nog eens rustig gaan herkijken.

4 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Even afgezien van het feit dat muziek hoogst subjectief is... Met exportproducten als Golden Earring, George Baker, Within Temptation en de hele rest van die goth metal scene, durf ik te zeggen dat NL waarschijnlijk wel een beentje voor heeft. Om van al die Nederlandse dj's nogî maar te zwijgen.

DJ's? Das geen muziek. USB inpluggrn en klaar.

(Er is volgens mij niets waar ik me meer aan erger)

tos-s5-to-see-the-greatest-band-live-in-

Oh ik ben het met je eens, maar zoals gezegd probeerde ik subjectief te zijn. Het is een grotere markt dan Eddy Wally-nummers, en NL domineert hem.

Hebben we ook films waar we juist níet naar uit kijken in 2017? Ik wel. Justice League bijvoorbeeld. Warner Bros geeft die film aan mij op m'n verjaardag... En het is zo'n big deal om heel de Justice League op het grote scherm te zien dat ik waarschijnlijk toch de bios in duik... Ook al weet ik in m'n hart dat het geen geweldige film gaat worden :(

4 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Hebben we ook films waar we juist níet naar uit kijken in 2017? Ik wel. Justice League bijvoorbeeld. Warner Bros geeft die film aan mij op m'n verjaardag... En het is zo'n big deal om heel de Justice League op het grote scherm te zien dat ik waarschijnlijk toch de bios in duik... Ook al weet ik in m'n hart dat het geen geweldige film gaat worden :(

Nu de eerste die me binnen schieten, Transformers, walgelijke overgepoetste, prodenttanden films die verwacht dat ik iets voel voor cgi karakters die nota bene robots voorstellen. Baywatch, volstrekt overbodig. 50 shades darker idem. The emoji movie, tekenfilms die een knipoog voor volwassenen bavatten bleeeh.

Wat betreft Justice League betreft, vind ik op zich wel een interessant gegeven. Het wordt er op of eronder voor die DC wereld, na tegenvallende bmvssm en suicidesquad. Heel benieuwd wat ze in de strijd gooien enhoe ze omgaan met alle genoteerde kritieken.

Gezien Snyder niet van Justice League gehaald is, en Ayer na Suicide Squad zelfs nog een extra film krijgt (Harley/Gotham City Sirens)... Geloof niet dat WB zich heel veel aantrekt van de kritiek. 

De rest van de films die je op noemt worden ook verschrikkelijk ja.. Maar ik ga tenminste geen verplichting voelen om te zien hoe erg het is bij de films. Die kan ik gewoon aan me voorbij laten gaan ;)

Op 28-12-2016 at 12:17 zei BoxerlessBossk:

Guardians of the Galaxy Vol 2

Star Wars Episode VIII

Thor: Ragnarok

Spider-Man Homecoming

War for the Planet of the Apes

LEGO Batman

Logan

Dunkirk

Kingsman: The Golden Circle

Blade Runner 2049

En ja, dat is ongeveer wel de volgorde. Weinig verrassingen, toch?

Dit. Plus Beauty and the Beast.

Deze film begint er ook steeds beter uit te zien, duurt niet al te lang meer.... mooie art design al komt robocop 2015 meets cyclon en howard from helle toch weer niet in de buurt van het star wars werk

ft-426464-555x810.jpg

ft-426465-555x810.jpg

Op 27-12-2016 at 19:02 zei Dennis:

The Dark Tower

Gisteren de trailer gezien....viel tegen...ik had me wat anders voorgesteld (en kwam er nu ook achter dat ze het boek niet volgen maar het iets anders is?)

Verder de originele BladeRunner weer eens gezien. M.i. samen met Dune en Aliens de beste SF films NÁ de OT. Hou mn hart vast mbt het vervolg 2048.

Op 4-5-2017 at 23:13 zei Dennis:

Verder de originele BladeRunner weer eens gezien. M.i. samen met Dune en Aliens de beste SF films NÁ de OT. Hou mn hart vast mbt het vervolg 2048.

here we gooooo.... Zeg het maar, het zier er zeker gelikt uit, maar het is nog te pril om er iets van te vinden. In ieder geval houd ik vooralsnog even vertrouwen in Gosling en Villeneuve

Ps de eerste Covenant reviews zijn wisselend maar spreken over een sterke 1e en mindere 2e helft en een hele grote stap we van Prometheus.......

57 minuten geleden zei Marko:

here we gooooo.... Zeg het maar, het zier er zeker gelikt uit, maar het is nog te pril om er iets van te vinden. In ieder geval houd ik vooralsnog even vertrouwen in Gosling en Villeneuve

Eerste indrukken:

-visueel geweldig (maar toch... het voelt niet als de originele Bladerunner)

-Gosling... prima acteur maar voor deze film komt hij miscast over (is gevoelsmatig).

-Heel gek om dit nu al te zeggen, maar ik mis een type Hauer (die perfect gecast was en de rol van zijn leven speelde) direct.

Net als met SW (en Indy en Alien/Aliens) speelt de nostalgie/opgroeifactor gewoon een grote rol. Het zal 1984/85 geweest zijn (iig nadat ik ROTJ in de bios zag en SW fan werd) dat ik als 8/9 jarige Bladerunner huurde (SciFi en Ford!). Films als deze zitten 'ingebakken', zijn soort van deel van me geworden.

Tijd om te pimpen: laatst mn Bladerunner collectie weer eens afgestoft:

6305842442.01.LZZZZZZZ.jpgblade_runner.jpg

AutoHauer.jpg

Heb ook deze souvenir magazine uit 1982; hier staan diverse hires paginas: https://cinephiliabeyond.org/blade-runner-souvenir-magazine-fascinating-blast-past-heart-ridley-scotts-masterpiece/

Mooi Materiaal; Dennis, wat gaaf die gesigneerde foto van Rutger Hauer; heb RTL Late Night al in okt '16 geschreven of eind september dit jaar Sylvia Hoeks niet met Rutger Hauer bij Humberto Tan aan tafel moest komen......gaat z.g.a.z. haar internationale doorbraak worden; kijk ernaar uit hoe zij haar rol en samenwerking met Ryan Gosling en wellicht Harrison Ford heeft ervaren.

Ik zie dat Edward James Olmos ook weer gecast is (Gaff; de quote; "It's too bad she won't live.....but than again.. who does.." zal me nog lang bijblijven); doelende op Sean Young a.k.a. Rachel ontworpen door Eldon Tyrell. De film maakte erg veel indruk op me in 1982.

Met Ridley Scott als uitvoerend producent heb ik alle vertrouwen in deze film.

35kjprp.jpg

Mijn DVD's en Steelbook Bluray:

2wh45yr.jpg

Edited by the Prosheshy

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now