Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

the Prosheshy

Star Wars Identities (O2 Londen) & Madame Tussauds (Star Wars Gallery)

Recommended Posts

Van 18 november 2016 tot 3 september 2017 is in de O2 in Londen de expositie Star Wars Identities.

Een prachtige tentoonstelling met meer dan 200 kostuums, props, modellen en artwork die eerder in o.a. Duitsland en Oostenrijk te zien was.  

http://www.starwarsidentities.com/#!/

Voor wie voor 3 sept '17 nog naar Londen gaat heel aardig om te gaan bekijken en wellicht mooi te combineren met Madame Tussauds Star Wars Gallery waar Rey nu tezamen met BB-8 ook een plekje heeft gekregen!

https://www.madametussauds.com/london/en/whats-inside/star-wars/

Edited by the Prosheshy

In Brussel (2008) en Köln (2015) geweest.

Heel eerlijk: ik was er best snel klaar. (veel prequel zaken, niet echt dagvullend)

weet iemand die recentelijk nog is geweest of de expositie inmiddels is aangevuld met TFA en R1 ik heb deze een aantal jaar terug in parijs gezien...

Identities ben ik in 2015 geweest toen het in Keulen was. Leuk om te zien (al zat er veel prequelspul tussen) maar na pakweg 45 minuten stond ik weer buiten. Dit is echt allesbehalve een dagvullend iets en daarom relatief duur.

Het interactieve (je maakt zelf een soort SW personage aan) stelt niks voor.

Benieuwd of er nu ook TFA en RO spul bij zit (vrees van niet).

Verslag: https://www.starwarsinterviews.com/about/reports-and-reviews/star-wars-identities-2015/

In 2008 had je de Star Wars Expo in Brussel; was iets soortgelijks maar –in mijn beleving- groter en beter (meer OT).

Wel goed (doch zeer verrassend) dat dit nu in Nederland is.

Vorig jaar in Munchen geweest en deel je mening, Dennis. Had er meer van verwacht.
Los van BB-8 en First Order Stormtroopers was er niets uit de nieuwe films.
Stonden binnen een uur weer buiten. 

Aan de andere kant was het wel heel tof om veel props te zien die ik alleen van het grote scherm ken.

Mijn oudste was destijds in Parijs nog erg klein, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om nog een keer te gaan. Wat een exorbitante prijzen. Precies wat hierboven tussen de regels te lezen is. Echt harstikke leuk, maar prijs/kwaliteit is volledig krom.

27 minuten geleden zei Marko:

Mijn oudste was destijds in Parijs nog erg klein, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om nog een keer te gaan. Wat een exorbitante prijzen. Precies wat hierboven tussen de regels te lezen is. Echt harstikke leuk, maar prijs/kwaliteit is volledig krom.

Heb even gespiekt: € 23,50 voor een volwassene; 19,50 voor een kind. Een collector ticket kost 4 nogwat extra.

Tja. Hier hebben we laatst met de oudste (6) Harry Potter 1 gezien. Vond ie leuk. Paar dagen later waren we in Leidscherijn waar die Potter Expo was. Heb er aan gedacht.... maar niet gedaan om de kromme verhouding.

De tentoonstelling is idd niet goedkoop; wij gaan wel; op 16 dec hoop ik. Dit weekend voor het laatst in de O2 in Londen en dan wordt alles verhuisd naar Utrecht waar het 30 september open gaat. 

Star_Wars-identies.jpg

Erg leuk om te zien (weet niet of ze ook in Londen in de O2 stonden) dat de, door George Lucas gesigneerde) AT-AT van BCD (Belgian costume Design)  en Luke's landspeeder inmiddels in de CineMec een plekje hebben gekregen. 

Lucas' tekst voor het Belgische prop team: "May the force not be with you, you imperial dogs.

https://www.demorgen.be/film/deze-belg-sloeg-george-lucas-met-verstomming-bd6ac0d7/

George-_Lucas-insignia.jpg

AT-_AT-_Star_Wars_Identities.jpg

AT-_AT-_Cinemec-_Utrecht.jpg

Landspeeder-_Luke-_Utrecht-_Cinemec.jpg

Edited by the Prosheshy

Op 2-9-2017 at 11:27 zei the Prosheshy:

Utrecht waar het 30 september open gaat. 

Donderdag/vrijdag mogen wij B|

Edited by Dennis

Gaaf; veel plezier!

Afgelopen wknd kaarten gekocht voor zaterdag 16 dec in de vroege tijdsframe Star Wars Identites en dan lunchen bij Five Guys op Hoog Catharijne en om 14.00 bij de Kinepolis naar binnen bij Echobase charity con (Forceforchange charity) met onze groep om aansluitend 's avonds naar The Last Jedi te gaan (zal vast niet de eerste keer zijn dat we em gaan zien........). 

Een dag die compleet in het teken van Star Wars zal staan in Utrecht.  Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat.

Thnx.

8 minuten geleden zei the Prosheshy:

Five Guys

Die komt ook in Eindhoven binnenkort. Is dat echt zo goed ja?

N.a.v. de persopening afgelopen donderdagavond kwam ik dit interview van AD journalist Ab Zagt tegen:

Ab Zagt tegen Lucasfilm's Sophie Desbiens; "fan both professional as private of Star Wars ; "Where can I find Shababa........"  (bedoelt Chewbacca). Tja, over een kerstman/kabouter gesproken.........

https://www.ad.nl/show/levenslessen-trekken-uit-star-wars~a71a392e/

Edited by the Prosheshy

Hey Dennis,

Leuk interview vanochtend! Op 1.41 uur te beluisteren via onderstaande link via NPO Radio 5 mocht iemand het hebben gemist. Goed dat je ingaat op het interview met Leala French (Lucasfilm) en Sophie Desbiens (X3)  vanuit SWA en dat heel nadrukkelijk nog de website van SWA wordt benoemd!

Ben zaterdagochtend vroeg nog even kort de landspeeder en de AT AT gaan bekijken in de hal; wist niet dat Julian Glover ook de AT-AT had gesigneerd (General Veers; Target the main generator); die van May the force NOT be with you, you imperial dogs van George Lucas wel van BCD. 

http://www.nporadio5.nl/wekkerwakker/gemist/uitzending/72377/NaN-NaN-NaN

IMG_1721.jpg

Edited by the Prosheshy

Afgelopen zaterdag 16 dec was het eindelijk zover; een bezoek aan Star Wars Identities naast het Cinemec in Utrecht Leidsche Rijn. 

Een prachtige exhibit in onze optiek; interactief met veel uitleg waar hoe ieders identiteit tot stand komt; welke keuzes maak je en kan dat de koers van je leven verder bepalen.

Ik denk dat ook voor mensen die iets minder met Star Wars hebben dit een hele leuke tentoonstelling is. Wij hebben ons zaterdagmorgen i.e.g. 2 uur prima vermaakt. 

IMG_3028.jpg

IMG_3030.jpg

IMG_3033.jpg

We zijn er helemaal klaar voor om ons in een Galaxy Far far Away te begeven.

Er is de mogelijkheid om voor een collector's entree card te kiezen waarvan dit de keuzemogelijkheden zijn:

KZWP0535.jpg

Het moge duidelijk zijn voor welke "Collector's Card" van Star Wars Identities ik gekozen heb:

IMG_2815.jpg

IMG_3035.jpg

Een van onze favoriete premiejagers; Boba Fett naast de immers grappige BB-8 (beide acteurs zouden we die middag ontmoeten op Echobasecon; Brian Herring & Jeremy Bulloch)

E-_J-bij-_Han-_Solo-carbonite-chamber.jp

Hopelijk zien we Han terug in mei 2018 in betere tijden.............

IMG_3076.jpg

The Dark Lord of the Sith staat ons toe dat we met hem eventjes op de foto mogen. 

IMG_3064.jpg

IMG_3069.png

Op de foto met Anakin's speeder uit AOTC

IMG_3096.jpg

Tja, het draait allemaal om keuzes die we maken. Mocht je nog niet geweest zijn naar deze tentoonstelling; doen (er zijn div. kortingsacties; o.a. 5 euro korting met een gebruikt bioscoopkaartje TLJ)

Zaterdag as. ga ik naar Utrecht naar de Star wars Identities, ben heel benieuwd.

Wie zijn er nog meer geweest en wat zijn jullie ideeën over de exebition?

Ik heb me vandaag prima vermaakt bij identities!!! Alleen toch jammer dat er voor mij niet even een Ewok was.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now