Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

the Prosheshy

Blade Runner 2049

Recommended Posts

Gisteren de film gezien (geen pauze). En wow, wat een waanzinnige film is dit.  Visueel is het een genot om te zien, en het 3d effect is heel natuurlijk toegepast.  Verder is het film met een heel rustige en goede opbouw van het verhaal. De reacties van mijn vrienden en vanuit de zaal, waren allemaal zeer positief. 

O, en Sylvia Hoeks is ‘bad ass’.

Enige nadeel was het harde geluid bij de pathé. 

Edited by CptHansOlo

Ben benieuwd; ga vanmiddag de film bekijken. De recensies zijn tot dusver goed. Gisteren nog de zgn. workprint van Blade Runner gekeken.

En ik wist niet dat Monique van de Ven ooit getracht heeft gecast te worden voor de rol van "Pris" die uiteraard naar Daryl Hannah is gegaan.

Jammer zo'n berichtgeving. Het origineel flopte in 1982 dan wellicht maar werd uiteindelijk betiteld als een meesterwerk.

Al vindt eenieder 2049 een kopie van het origineel dan nog heb ik genoten van iedere minuut van de film. 

3 uur geleden zei the Prosheshy:

Al vindt eenieder 2049 een kopie van het origineel.....

Dit is een vergelijking die ik nog niemand heb zien maken. 

Dit geven Blade Runner fans aan waarom de box office verkopen achterblijven.

"Probably because the majority of audiences prefer 'simple' movies with little imagination, stuff by DC, Marvel, Fast and Furious, dull Horror with the same old 'make people jump to get sales' etc. Movies like Blade Runner requires an audience with imagination."

Interessant........een film die de industrie zou kunnen veranderen in zgn. "slow burnblockbusters"

https://www.theguardian.com/film/filmblog/2017/oct/09/blade-runner-2049-slow-burn-blockbusters-denis-villeneuve

Een deleted scene die wat meer toevoegt aan het karakter van replicant Sapper:

Edited by the Prosheshy

Nou ja ik ben ook fan van Blader runner, maar voor mensen die zich niet rekenen tot  "........ the majority of audiences prefer 'simple' movies with little imagination, stuff by DC, Marvel, Fast and Furious, dull Horror with the same old 'make people jump to get sales' etc. Movies like Blade Runner requires an audience with imagination."  heeft iedere stad natuurlijk het filmhuis. Daar kun je met 30 man in een klein zaaltje met dito scherm er lekker op los interpretteren. In alle eerlijkheid vond ik het verhaal helemaal niet zo ingewikkeld en is het meer een sport om alle verwijzingen te ontdekken, maar hè, dat kun je met een gemiddelde Marvel/DC film ook. Ik vind het erg makklijk om de schuld bij het publiek neer te leggen. Film van 150 miljoen die in 3d imax worden gedraaid richten zich nu eenmaal op een bepaald publiek.

Desalnietemin vind ik Blade Runner 2049 een juweel, echter wel een voor speciale gelegenheden. Een visueel overweldigende film van 2 uur, die te langzaam wordt afgespeeld vond ik de mooiste omschrijving die ik tegenkwam. Het is zoals ik boven al zei, eigenlijk een filmhuis film.

14 uur geleden zei the Prosheshy:

Al vindt eenieder 2049 een kopie van het origineel ....

Dit is wat mij betreft ook een nieuwe. Ik vond de film juist erg mooi aansluiten bij het eerste deel. Het verhaal wordt rond gemaakt.

De omschrijving van een vriend van mij

“BladeRunner in drie uur tijd naar de film, een concert, een vliegshow, een museum of modern art en een slagerij (;p aanraders voor scifi, thriller en art fans.”

1 uur geleden zei CptHansOlo:

“BladeRunner in drie uur tijd naar de film, een concert, een vliegshow, een museum of modern art en een slagerij (;p aanraders voor scifi, thriller en art fans.”

Dat kwartje valt, het is overigens ook nog een bezoekje aan de bibliotheek voor een diepere studie naar existentialisme (om maar eens een lekker woord te gebruiken), maar in deze mooie omschrijving zit ook meteen de 'bite'. Is dat allemaal wel te doen in 3 uur, leidt het éne dan niet te veel onder het andere en leidt A dan niet te veel af van B?  Dat is precies wat mij een beetje dwars zat, het is heel veel, en nogmaals op een kruipend tempo, een soort climax naar het einde toe qua ritme.

Wat dat betreft vergelijk ik films altijd met dansmuziek, om het spannend te houden moeten er een paar goede wendingen inzitten of als het monotoon is moet er een continu aanhoudende spannende sfeer zijn, waardoor je blijft kijken.

Spoiler

In deel was de twijfel of Deckard een replicant was een onderwerp, maar bleef je desondanks meevoelen met Deckard en zijn worsteling. Nu weet je al vrij snel in de film dat K een replicant is en is zodoende niet te vergelijken met mijn belevingswereld, waardoor mijn binding met het hoofdkarakter snel vertroebelt.

Begrijp me niet verkeerd, dit is echt een heel bijzondere film die ik waarschijnlijk over een aantal jaar pas op volledige waarde kan inschatten.

Edited by Marko

9 uur geleden zei Marko:

Nou ja ik ben ook fan van Blader runner, maar voor mensen die zich niet rekenen tot  "........ the majority of audiences prefer 'simple' movies with little imagination, stuff by DC, Marvel, Fast and Furious, dull Horror with the same old 'make people jump to get sales' etc. Movies like Blade Runner requires an audience with imagination."  heeft iedere stad natuurlijk het filmhuis. Daar kun je met 30 man in een klein zaaltje met dito scherm er lekker op los interpretteren. In alle eerlijkheid vond ik het verhaal helemaal niet zo ingewikkeld en is het meer een sport om alle verwijzingen te ontdekken, maar hè, dat kun je met een gemiddelde Marvel/DC film ook. Ik vind het erg makklijk om de schuld bij het publiek neer te leggen. Film van 150 miljoen die in 3d imax worden gedraaid richten zich nu eenmaal op een bepaald publiek.

Exact.

Alsof een band een duur experimenteel niet-commercieel album uitbrengt en dan gaat klagen dat het publiek het niet aanschaft.

Op 6-10-2017 at 20:50 zei the Prosheshy:

Als het moet kan ik alles nog annuleren. Maar "I got a good feeling about this"

Van een ander forum:

In Nederland komen deze uit:

Blade Runner 2049 - Limited Gun Edition (4K UHD Blu-ray + Blu-ray + Bonus disc)

9200000084563747.jpg

Blade Runner 2049 (4K UHD Blu-ray)

9200000084261471.jpg

Blade Runner 2049 (3D)

9200000084523174.jpg

Blade Runner 2049 (Blu-ray)

9200000080044804.jpg

Blade Runner 2049 Steelbook (Blu-ray + Bonus disc)
9200000084523176.jpg

De bonusdisc bevat de volgende extra's:
-To Be Human: Casting Blade Runner 2049
-Fights of the Future: The Action of Blade Runner 2049
-Two Become One
-Dressing The Skin: The Fashion of Blade Runner 2049

Natuurlijk heeft de Franse editie weer 4K en 3D in 1 verpakking (maar geen bonus disc).

91zg-8uptoL._SX466_.jpg

Tevens is er een Franse editie met de 3D en blu-ray én  2 whiskeyglazen en een steelbook. In Engeland was er ook een editie met de whiskeyglazen, maar die is al een tijd uitverkocht.

91yl5xuqgzL._SX522_.jpg

• Like 1

Thanks Dennis,

De Steelbook 3D bluray editie en de 4K UHD bluray met de 2  whiskey glazen heb ik destijds meteen ge-preordered bij Zavvi.nl en staan nog steeds in bestelling. Die in NL uitkomt met de limited edition gun lijkt me ook erg vet alleen 160 eu (Bol.com; 4K UDH met L.E. LAPD gun) vs 45 eu (met de whiskey glazen van Deckard) vind ik nogal een verschil. 

Edited by the Prosheshy

Op zowel Bol.com als Zavvi zijn resp de Blade Runner 2049 UHD i.c.m. Deckard gun als Whiskey glazen niet leverbaar. Bol.com heeft de L.E. versie met gun al van hun site gehaald.

Vndg van Zavvi klantenservice een mail gekregen dat mijn 4K/UHD i.c.m. Deckard whiskey glazen order geannuleerd is. Balen. Nu maar alleen de 4K Bluray gepre-ordered voor 26EU.

Blade_Runner_2049-glasses.jpg

Toch maar geswitched naar de Franse 4K/UHD versie (bedankt voor de tip Dennis); deze heeft tenminste 4K & 3D & 2D aan boord. Al in de pre-order bij Amazon.fr

De L.E. UK Steelbook met de 3D & 2D en digital download laat ik in pre-order staan; hij is gewild.  

De L.E. Steelbook met de 2D versie en de bonus disc maar bij Bol.com besteld; 3 redenen waarom ik dan toch deze ook wil aanschaffen: NL ondertiteling (bij de Franse 4K UHD bluray is dat twijfelachtig, de steelbook art vind ik prachtig en de bonus disc; ben erg benieuwd naar de volgende extra's:

-To Be Human: Casting Blade Runner 2049 
-Fights of the Future: The Action of Blade Runner 2049
-Two Become One
-Dressing The Skin: The Fashion of Blade Runner 2049

Edited by the Prosheshy

Vandaag de 4K/UHD incl 3D blu-ray en 2D blu-ray en digital download box van Bladerunner 2049 binnegekregen (MET Nederlandse ondertiteling op alledrie de discs) Kreeg nog een E-mail na van Amazon (even mijn Frans op de proef gesteld) maar het was me vrij snel duidelijk dat ik nog 4 euro teruggestort krijg omdat de prijs verlaagd was voor het verzenden naar NL

Nette service.

Vandaag binnengekregen via Rutger Hauer's Starfish Foundation (een organisatie die het verschil tracht te maken in de strijd tegen AIDS):

De handtekening van Rutger Hauer op een foto uit BladeRunner van Nexus 6 Roy Batty. Het trieste nieuws bereikte mij op 19 juli van het overlijden van Rutger (had hem graag nog eens persoonlijk willen ontmoeten maar het mocht niet zo zijn :( ). 

Rutger-Hauer-signed-Blade-Runner.jpg

Scan.jpg

Vorig jaar deze UHD BladeRunner Archives booklet laten signeren door Harrison Ford's tegenspeelser; Sean Young a.k.a. Rachel. 

Zij was ook op de set aanwezig van Blade Runner 2049. 

Sean-Young-Blade-Runner-signed.jpg

En op 7 dec. hoop ik Edward James Olmos (Gaff) persoonlijk te treffen op CC Dortmund om hetzelfde boekje te laten signeren.

Edward-James-Olmos-GAFF-Blade-Runner.jpg 

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now