Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

BoxerlessBossk

Rank the films!

Recommended Posts

Mijn persoonlijke top 6:

1 Return of the Jedi 

2 Empire strikes back

3 Revenge of the Sith

4 New Hope

5 Attack of the clones

6 Phantom Menace

Empire heeft wel het beste verhaal, maar toch staat Jedi voor mij bovenaan, alleen al vanwege de Emperor, mijn favo movie badguy :)

Edited by Master 626
  • Upvote 1

Wat ik me afvraag, welk aspect nu maakt dat je een bepaalde film op nummer 1 (2, of 3) zet.  Zijn dat de space battles, of het persoonlijke drama, of wellicht zelfs de hoogdravende dialogen? :)

Voor mezelf kan ik zeggen is dat het moment dat de AtAt's gesignaleerd worden en in beeld komen één van de meest imponerende momenten in de filmgeschiedenis is. Daarbij het deel waarin Han wordt gemarteld en ingevroren, met daaropvolgend de confrontatie van Luke met Vader, daar zit zo veel visuele stijl, dramatische opbouw en 'star-warsheid" in, dat Empire nooit overtroffen kan worden. Geheimpje: Vroeger spoelde ik het middelste gedeelte van Luke bij Yoda altijd door.

Revenge of the Sith vind ik heel erg goed, maar toch denk ik altijd, oh oh wat als dit door een begenadigd regisseur gemaakt zou zijn gemaakt.

1-RotJ

2-ESB

3-ANH

4-Battle for Endor

5-Revenge of the Sith

6-Caravan of Courage

7-Attack of the Clones

8-The Phantom Menace

Wat ik me afvraag, welk aspect nu maakt dat je een bepaalde film op nummer 1 (2, of 3) zet.  Zijn dat de space battles, of het persoonlijke drama, of wellicht zelfs de hoogdravende dialogen? :)

Empire heeft de beste karakterisatie en dialogen, de meeste iconische momenten ("I am your father", "I know", "I thought they smelled bad... on the outside!"), en is een logisch vervolg zonder dingen te rehashen.

A New Hope verdient alle credit voor het beginnen van de franchise, het is de enige van de films die echt op zichzelf werkt zonder persé een eerdere of latere film te hoeven kijken, en de Death Star trench run is goud.

Jedi heeft de heerlijk cartoony evil Emperor, alles op Tatooine is amazing, en het eindigt de trilogie op het hoogtepunt.

• Upvote 1

1-RotJ

2-ESB

3-ANH

4-Battle for Endor

5-Revenge of the Sith

6-Caravan of Courage

7-Attack of the Clones

8-The Phantom Menace

Voor iedereen die Starkillers nummer 4 niet gezien heeft. Staat volledig op YouTube. 

Ik denk dat ik met de meest onverwachte nummer 1 kom.

1. The Phantom Menace - Komt grootdeels door Darth Maul. Moest alles hebben van Darth Maul van poppen tot opblaas stoelen. In de film wordt die gelijk weergegeven als een mysterieus persoon, in my opinion en dat sprak mij ook heel erg aan. In het begin op Naboo vind ik wat minder.
  2. A New Hope - Super leuk want hier begon het eigenlijk allemaal voor Luke in de films. Kennismaking met Anakin's lightsaber, etc.
  3. The Empire Strikes Back - De tijd op Hoth en het eind waren echt super vet. Dat sprak me het meest aan bij deze film.
  4. RotJ en RotS
  5. AotC
  • Upvote 1

Hey, Darth Maul is wel de bom, en zo'n beetje de reden dat TPM mijn fav prequel is. Dankzij jou staat ie nu ook weer boven AotC in de algemene ranking, waar ie hoort :P

Dit is gemiddeld dus wat dit forum vindt:

1. Empire Strikes Back

2. Return of the Jedi

3. A New Hope

4. Revenge of the Sith

5. Phantom Menace

6. Attack of the Clones

Edited by BoxerlessBossk

Op Thursday, November 05, 2015 at 00:31 zei Kevin:

Ik denk dat ik met de meest onverwachte nummer 1 kom.

1. The Phantom Menace

Mijn top 6 wacht ik nog even mee, nooit op die manier bekeken... Maar de hoeveelheid leden die TPM op nr 6 zetten vond ik schrikbarend! Ik vind deze film vanaf de eerste shot geweldig! :-) Het zit vol vaart, diversiteit en actie. De droidekas! Man man... :-) De legendarische quote als ze in een bongo door de planet core reizen: There is always a bigger fish. Hahahaha. Darth Maul... Het geweld aan geluid in de bioscoop tijdens de podraces, Watto, Jabba... ik kan nog wel even doorgaan. Naarmate ik er meer over type wordt ik almaar enthousiaster. Hij zou wel eens van 4 naar 2 kunnen verkassen... Ik ga dr een nachtje over slapen.

Ook mijn favoriete prequel! Er zitten tbh best domme dingen in, niet op z'n minst aliens met idiote accenten die leuk zijn om na te doen. Maar om een of andere reden draagt het in TPM juist allemaal bij aan de charme.

Misschien was ik gewoon precies de juiste leeftijd toen :P

Anyway, ik start dit topic opnieuw nu we tijd hebben gehad om TFA er tussen te proppen :)

• Upvote 1

Tijd om opnieuw eea te evalueren nadat ik recent alles weer gezien heb.

1-Star Wars

2-The Empire Strikes Back

3-Return of the Jedi (ja... nadat deze jaaaaaaaren op 1 heeft gestaan heeft deze stuivertje gewisseld met Star Wars... al is de Sarlacc scene nog steeds de beste SW scene ooit imo)

Nummers 4, 5 en 6 liggen extreem dicht bijelkaar... het liefste zou ik zeggen: ex-aequo!

4-Attack of the Clones

5-Revenge of the Sith

6-The Phantom Menace

7-Caravan of Courage

8-Battle for Endor

9-Rogue One

10-The Last Jedi

11-The Force Awakens

Dat ziet er bij mij toch heel anders uit:

1. The Empire Strikes Back 

2. Rogue One

3. Star Wars

4. Return of the Jedi

5. The Force Awakens

6. Revenge of the Sith

7. The Last Jedi

8. Attack of the Clones

9. The Phantom Menace

40 minuten geleden zei Dennis:

Je bent er 2 vergeten!

LOL - reserveer plaats 28 en 29 maar vast EJ.... op 30 komt dan de Holiday special oh ja en dan hebben we nog de 1e clone wars animatie films....wordt een aardig lijst zo.

@dennis ;maar volgens mij maak je hier meer een statement als dat je het echt volledig meent. Die Ewok films, boven R1 en TFA zetten, bedoel ik. Natuurlijk is het het een vaak vergeten, onterecht, onderdeel van de Star Wars famillie, maar ze zijn toch ook gewoon niet zo best? Leuk om naar te kijken, ala, maar goede films; nee. Dat geloof ik niet van iemand van wie ik de filmvoorkeuren zo'n beetje heb leren kennen. Niet aanvallend bedoelt, ik vraag me het gewoon af.

On topic. Ik heb niet gekeken wat ik vooraf neerzette, maar nu (vandaag hahaha) zou dit het zijn....
1. Hope
2. Empire
3. Sith
4. Return
5. Rogue
6. Phantom
7. Force
8. Last
9. Attack

10/14. Beniof/Weiss films (streaming disney!)
15/17. R Johnson trilogie
18. Next Starwars Story (Obi?)
19. Solo (LOL)
20. Caravan
21. Battle

Laat ik het zo zeggen: ik word er enthousiaster van, zal er eerder merchandise van aanschaffen en heb er meer (het SW(?)) gevoel bij.

Dat GL erbij betrokken was scheelt ook veel, net als de sentimentele waarde.

Puur een gevoelskwestie dus. (En ik vrees(?) dat ik dus mogelijk decenige ben die ze echt goed vind :p)

nou ik kan je nog wel een paar tips geven voor het starten voor een fanpagina met maximaal 30 deelnemers ;);) 

Tijd voor mijn input. Ik heb de films gerangschikt op de "waarschijnlijkheid dat ik ze opnieuw ga bekijken".

1. Empire Strikes Back, Clone Wars en Revenge of the Sith. Mijn top 3. Ik kan niet zeggen welke van deze 3 mijn topfavoriet is, ik geniet van elke minuut van al deze films.

2. ^

3. ^^

4. A New Hope. De film die alles startte, met goede reden. Alleen is hij wat oud en heeft hij zijn foutjes.

5. Rogue One. De beste Disney-film, pakkend verhaal met perfect einde. Het gaat wel wat traag.

6. The Phantom Menace. Er waren Jar-Jar en Jake Lloyd, maar al bij al is het nog best een solide film.

7. The Force Awakens. Ik had nooit een vervolg op Episode VI gewild, Rey is een Mary Sue (en Poe eigenlijk ook) en Kylo Ren is amper een antagonist. Het verhaal valt nog mee.

8. Return of the Jedi. Geen goede afsluiter van de OT vanwege problemen met pacing, slecht acteerwerk en een zwak verhaal.

9. Attack of the Clones. Belachelijke dialoog, geforceerd liefdesverhaal en over het algemeen gewoon saai.

10. The Last Jedi. Vernietigde zowat alles wat ik liefhad van de hele saga. 

Ik verwacht dat Solo minstens boven TFA gaat halen, maar waarschijnlijk niet tot bij ANH.

Edited by RogueVader

Momenteel zou ik zeggen:
01. The Empire Strikes Back
02. Return Of The Jedi
03. A New Hope
04. Rogue One
05. The Force Awakens
06. Revenge Of The Sith
07. Attack Of The Clones
08. The Phantom Menace
09. The Last Jedi

Ik moet wel zeggen dat TFA flink aan kracht heeft ingeboet door dat debacle dat TLJ heet.

5 uur geleden zei RogueVader:

4. A New Hope. De film die alles startte, met goede reden. Alleen is hij wat oud en heeft hij zijn foutjes.

In hoeverre is dat erg? ESB is maar 3 jaar jonger en plaats je op een gedeelde 1e plaats. Dan ben ik toch benieuwd.

8 uur geleden zei Dennis:

In hoeverre is dat erg? ESB is maar 3 jaar jonger en plaats je op een gedeelde 1e plaats. Dan ben ik toch benieuwd.

Bij ANH is de veroudering toch een stuk duidelijker. Ik denk bijvoorbeeld aan de geluidskwaliteit van de opgenomen stemmen, deze wordt echt duidelijk wanneer Han Solo zegt: "We're losing our deflector shield. Go strap yourself in, I'm going to make the jump to light speed." Ik weet wel dat het komt door het lagere budget, maar juist daardoor vind ik dat ANH slechter verouderd is dan ESB.

Begrijp me niet verkeerd, ANH is nog altijd zo goed dat het een welverdiende 4e plaats krijgt. Het is nog steeds één van de beste 3 Episode-films.

20 uur geleden zei RogueVader:

1.Clone Wars

Dit valt me nu pas op. Serieus?

De serie was prima maar die film... ik heb alles op SW gebied gezien (incl de droids en ewok animaties) maar dit was het enige dat ik op fastforward heb gezet.

Clone Wars was geweldig! De miniserie-film vormt de perfecte brug tussen Episodes II en III. Onder mijn favoriete stukjes was Anakin's flinke portie Dark Side in zijn gevecht met Ventress op Yavin 4. Of Grievous die eigenhandig 5 Jedi versloeg, en dan Palpatine ontvoerde. Ook nog.. Ah wacht. Je bedoelt die àndere Clone Wars film. Die was rotslecht.

48 minuten geleden zei RogueVader:

Clone Wars was geweldig! De miniserie-film vormt de perfecte brug tussen Episodes II en III. Onder mijn favoriete stukjes was Anakin's flinke portie Dark Side in zijn gevecht met Ventress op Yavin 4. Of Grievous die eigenhandig 5 Jedi versloeg, en dan Palpatine ontvoerde. Ook nog.. Ah wacht. Je bedoelt die àndere Clone Wars film. Die was rotslecht.

Er is maar 1 Clone Wars film. Daarnaast heb je 2 TV series.

1. The Empire Strikes Back

2. A New Hope

3. Return of the Jedi

4. Rogue One 

5. Revenge of the Sith

6. The Last Jedi

7. The Force Awakens

8. The Phantom Menace

9. Attack of the Clones

1. Rogue one

2. Return of the jedi 

3. The empire strikes back