Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

BoxerlessBossk

Rank the films!

Recommended Posts

Het komt wel overeen met mijn lijstje.

1. Star Wars

2. The Empire Strikes Back

3. Return of the Jedi

4. Revenge of the Sith

5. The Phantom Menace

6. Attack of the Clones

De top drie is alleen verwisselbaar met elkaar, die vind ik allemaal even goed. De Death Star scene maakt de eerste film wel echt mijn absolute favoriet :) .

Ja, 1 en 2 zijn verwisselbaar, 4 en 5 ook wel, dus praktisch dezelfde lijst. Goede smaak mien jong!

Bedankt! Maar volgens mij is iedereen het er wel mee eens dat Attack of the Clones de slechtste Star Wars film is :P

Vooruit, hij krijgt natuurlijk extra punten omdat het de introductie in het universum was.

Minder dan Attack vind ik wel heel extreem, maar smaken verschillen he. En als iedereen dezelfde mening heeft wordt het maar een saai topic ^^

Voor mij is het de omgekeerde volgorde;

1: Return of the Jedi

2: Empire Strikes Back

3: A New Hope

4: Revenge of the Sith

5: Attack of the Clones

6: Phantom Menace

Wanneer ik ze allemaal weer eens bekijk in de goede volgorde, worden ze in mijn ogen dus per deel beter!

1: TESB

2: ANH

3: RotS

4: RotJ

5: AotC

6: TPM

Erg leuk om iedereens filmranking te zien! :) Bij mij zitten de eerste vier erg dicht bij elkaar en daarna volgt een significant gat met de eerste twee prequels. Beetje rebels en onorthodox van me om Revenge of the Sith bij de eerste drie te plaatsen, maar ik geniet elke keer meer van die film dan van Return of the Jedi op een of andere manier. :$

Voorlopige forum ranking want ik verveel me:

1. Empire

2. Hope en Jedi

4. Revenge

5. Attack

6. Phantom

Beetje rebels en onorthodox van me om Revenge of the Sith bij de eerste drie te plaatsen, maar ik geniet elke keer meer van die film dan van Return of the Jedi op een of andere manier. :$

Ik hoor dit vaker van fans hoor. Sith komt denk ik het dichtst terug in de buurt van de feeling van de OT.

Al vergeef ik de film persoonlijk niet dat Anakins val nog steeds abrupt is. 

Voor mij is het de omgekeerde volgorde;

1: Return of tWanneer ik ze allemaal weer eens bekijk in de goede volgorde, worden ze in mijn ogen dus per deel beter!

Lucky you!

Bedankt! Maar volgens mij is iedereen het er wel mee eens dat Attack of the Clones de slechtste Star Wars film is :P

Cue drie mensen die het hier niet mee eens zijn :P

Hoe kan je dat nu zeggen. De val van Anakin begint al in AotC

Anders gezegd, ik geloof de val tot op het moment dat Mace het raam uit gaat. Maar kiezen voor Palpatine over Mace was een noodgedwongen gehaaste beslissing waarvan hij meteen betwijfelt of het wel de juiste was.

Het strookt daarom niet met mij dat hij daarna zonder al te veel protesteren younglings af gaat slachten. En gezien Padmé zijn hele reden is om over te geven aan de duistere kant, heb ik er ook moeite mee om te geloven dat hij na haar dood nog zo overtuigd is.

En gezien Padmé zijn hele reden is om over te geven aan de duistere kant, heb ik er ook moeite mee om te geloven dat hij na haar dood nog zo overtuigd is.

Hier heb ik inderdaad ook weleens over nagedacht. Ik denk ook niet dat hij zo graag een volger van Palpatine was, maar aangezien vrijwel iedereen die hij kende dood was en hij Palpatine nooit 1 op 1 zou kunnen verslaan door zijn handicap (zijn pak zou meteen kortsluiten bij een Force Lightning aanval) had hij niet veel ander keus.. behalve zelfmoord natuurlijk (wat ik gezien zijn situatie niet eens zo gek had gevonden als psycholoog zijnde :P). Ik denk ook dat hij het zeker meende toen hij Luke vertelde dat zij samen Palpatine konden verslaan. Ik denk dat Vader Palpatine niet kon uitstaan. Maar ik moet me eigenlijk nog wat meer daarin verdiepen aangezien ik de nieuwe Darth Vader boeken nog niet heb gelezen. :$

1 empire

2 revenge of the sith

3 return of the jedi

4 a new hope

5 attack of the clones

6  phantom menace

bespin en hoth....kom op mensen

Ja, maar eerlijk gezegd is het recyclen van de Death Star een van de mindere punten van Jedi voor mij. De executie is gelukkig goed, maar het was imo beter geweest om niet een idee van twee films terug alweer te herbruiken.

Het is niet alsof ze dezelfde climax uit A New Hope herhalen. Er is een tweede Death Star, maar de Empire heeft (soort van) van zijn fouten geleerd. Dus de manier om het ding uit te schakelen is dan totaal anders. Dat is maar mijn mening, ik weet niet hoe serieus je die moet nemen. Ik heb al eerder laten weten dat ik verkocht ben bij een goed ruimtegevecht :) 

Ik heb al eerder laten weten dat ik verkocht ben bij een goed ruimtegevecht :) 

Ik ook, maar had liever een ander ruimtestation gezien, of de Super Star Destroyer oid.

Maar goed, ik hou nog steeds van Jedi dus ik ga er niet verder over klagen ^^  

Ja, maar eerlijk gezegd is het recyclen van de Death Star een van de mindere punten van Jedi voor mij. De executie is gelukkig goed, maar het was imo beter geweest om niet een idee van twee films terug alweer te herbruiken.

ik kan me herinneren dat het destijds echt wel een verassend plot was. De death star werd opnieuw gebouwd (dit maal met veel snellere contractors lol) en blijkt ook nog eens volledig operationeel te zijn.Om een soortgelijk station met dezelfde dreiging te maken zou in mijn optiek juist  een slechter idee zijn geweest. Zo van, nu nog even een nieuwe eindbaas.