Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Ramon

Rogue One: A Star Wars Story reacties

Rogue One: A Star Wars Story  

20 members have voted

1. 1. Welk cijfer krijgt Rogue One van jou?

Recommended Posts

Op ‎15‎-‎12‎-‎2016 at 08:52 zei Marko:

@RogueLeader even nieuwsgierig, heb je Catalyst gelezen? ( vraag tav onderontwikkelde Krennic)

Verder was ik nog even benieuwd waar jij de reshoots dacht te zien?

Zo ....ik wil deze post jullie ook niet onthouden. Voor de mensen die zich afvroegen wat er zoal niet in de film zit!

Is de 'battle of Scarif' ook het einde v.d. Ghost?

ps. Wat betreft bovenstaande lijst van scenes die er niet in zitten. Van een behoorlijk aantal twijfel ik of het wel klopt. Het is misschien niet het exacte frame/shot. Maar dat is ook muggenziften.

Edited by CptHansOlo

Net terug van Rogue One in IMAX 3D. Wat een geweldige film was me dat zeg! :) Van begin tot het einde werd ik meegesleurd in het verhaal. Waar ik voornamelijk van schrok:

Spoiler

Tarkin dat nog redelijk veel in de film te zien was. Ik dacht dat hij niet zo'n belangrijke rol in de film had, maar het was dus het tegendeel. Ik vind het ongelijk straf hoe ze zoiets kunnen doen. Zelfde met Leia.

Het enige wat mij was opgevallen, kan misschien komen doordat het in IMAX was, dat er veel scènes vanuit de trailer niet aanwezig waren in de film. Zoals Darth Vader dat naar de Death Star plans aan het kijken was kwam er niet in. Of Jynn Erso dat in de trailer zei: This is a rebellion isn't it ? I rebel  kwam er ook niet in. Ik zou hem nog eens in een 2D-versie moeten zien of het daar ook is, of hebben jullie dit ook al ondervonden? Updated: (http://vertigoweb.be/spoiler-alert-scenes-haalden-rogue-one/

Gareth Edwards  zijn stijl van filmen vond ik persoonlijk ook wel knap. Hij heeft een totaal andere stijl van filmen dan George Lucas of J.J. Abrams hebben.

Ik zou misschien wel durven zeggen dat ik deze film beter vind dan The Force Awakens. Maar het is nog maar mijn tweede Star Wars film in de bioscoop en mijn eerste IMAX film, IMAX is in ons land pas sinds deze woensdag voor het eerst geopend in Brussel. Ik ben er van overtuigd dat er zeker nog meer pareltjes zoals deze zullen volgen. Want zoals Disney ooit eens in een interview zei: "De minimale houdbaarheidsdatum van Star Wars is 40 jaar", nog ruim de tijd om meer van dit te maken dus. :)

It feels good to be back in a galaxy far, far away! 

Edited by Rancisis

Vorige week tweemaal Rogue One gezien.

Er blijft bij mij echter 1 ding knagen (ik kan er volledig naast zitten......)

Maar: 

Spoiler

Hoe verklaren jullie dat op het einde van de film Rogue One de vernietiging van de citadel op Scarif en daarmee the Empire's archieven/projecten (mag je dat aannnemen)?  Een keuze van Grand Moff Tarkin om er zeker van te zijn dat de gestolen Death Star  blauwdrukken ook echt vernietigd zijn; een indrukwekkende strategische keuze. 

Ik ga er maar vanuit dat daarmee de archieven niet compleet verdwenen zijn en dat op Coruscant de uiteindelijke Keizerlijke archieven zijn gewaarborgd immers, in TFA heeft Kylo Ren het nog over het redden van een deel hiervan na de val van het Rijk. 

Hoe kijken jullie hiernaar?

Edited by the Prosheshy

Op 16-12-2016 at 14:18 zei CptHansOlo:

Is de 'battle of Scarif' ook het einde v.d. Ghost?

C0B2T3SXAAAj6hU.jpg

Zou kunnen? :P

Lijkt me sterk though. Maar we gaan het zien als Rebels uiteindelijk op dit punt aankomt.

24 minuten geleden zei the Prosheshy:

Vorige week tweemaal Rogue One gezien.

Er blijft bij mij echter 1 ding knagen (ik kan er volledig naast zitten......)

Maar: 

Inhoud verbergen

Hoe verklaren jullie dat op het einde van de film Rogue One de vernietiging van de citadel op Scarif en daarmee the Empire's archieven/projecten (mag je dat aannnemen)?  Een keuze van Grand Moff Tarkin om er zeker van te zijn dat de gestolen Death Star  blauwdrukken ook echt vernietigd zijn; een indrukwekkende strategische keuze. 

Ik ga er maar vanuit dat daarmee de archieven niet compleet verdwenen zijn; immers, in TFA heeft Kylo Ren het nog over het redden van e.e.a. uit de Keizerlijke archieven. 

Hoe kijken jullie hiernaar?

De archieven zijn inderdaad niet helemaal weggevaagd. De meeste info ligt gewoon veilig en makkelijk te bereiken op Coruscant. Scarif was de opslagplek voor de gevoelige informatie zoals plannen voor de Death Star en andere projecten - in de novelisatie denkt Tarkin nog dat het jammer is dat de projecten Stellarsphere en War-Mantle nu vertraging op lopen. Voor Tarkin echter een kleine prijs om te betalen. Niet alleen stelt hij zo de Death Star veilig (denkt hij), hij is ook meteen af van die vervelende Krennic en alle andere officieren op Scarif die het archief een beetje als pseudo-pensioen zien.

Vandaag voor de tweede keer de film gezien en er is toch nog altijd iets wat bij mij blijft knagen.

Spoiler

Als Rogue One permissie vraagt om te landen op Scarif, gebruiken ze de code SW 06-08. Volgens mij zit er een verwijzing naar de saga in die code, zeker omdat hij 3 keer wordt gebruikt. Ik kan misschien verkeerd zijn, maar ik denk dat de 'SW' een verwijzing is naar Star Wars. De '06' zou dan verwijzen naar de zes originele films gemaakt door George Lucas. De '08': de hoeveelste Star Wars liveaction film is het in de bioscoop? Inderdaad, de achtste! :P

Is er nog iemand die mij volgt in mijn redenering of zoek ik het gewoon te ver? Laat gerust jullie mening hierover weten. :)

De shuttle wordt ook al genoemd in de soundtrack. Ik ben het eens dat het bijna wel een verwijzing moet zijn, maar waarnaar... Geen idee. Jouw verklaring vind ik eerlijk gezegd wat vergezocht... Ik denk eerder dat 8 juni gewoon een belangrijke datum is voor degene die die code heeft bedacht.

Gisteren aangezaam verrast. Zeg maar gerust, uit mijn stoel weg geblazen. Eindelijk kregen mijn vrouw en ik het voor elkaar om oppas te cinden voor de kids en konden we gaan kijken naar Rogue One. Met enige reserves ben ik de zaal ingelopen. Maar tjonge jonge wat een rit zeg! Nog nooit heb ik de schepen in zo' n  fantastisch  perspectief gezien. Ik kreeg echt een mooi beeld van hoe groot de schepen zijn. 

Dan nog de personages van de rebelie. Niet zomaar figuren, maar eentje die b.v. een informant van achter om het leven brengt. Dat was wel even anders. En de diepgang die werd verwoord door een stuk persoonlijke biografie, gaf een minder romantisch en meer rauw beeld van een leven als rebel. Geweldig!

En Vader, wauw, ik heb genoten. Ik zag weer ontzag in de ogen van de mensen die tegenover hem stonden. De director voelde zich klein en geintimideerd. Zo zie ik Vader of welke Sith lord het liefst. ( in tegenstelling tot de ontmoeting tussen Poe Dameron en Kylo Ren, waarin Poe grapjes maakt over de apparatis van Kylo) 

En iedereen dood!! Dat geeft voor mij diepgang aan de rebelie zoals we dat nog niet eerder hebben gezien. Had ik niet verwacht, dus ook nog eens verrassend. 

Dik tevreden ben ik over deze film. Het was rauw, explosief, fantastisch, maar vooral lekker. 

Op 21-12-2016 at 19:38 zei Rancisis:

Vandaag voor de tweede keer de film gezien en er is toch nog altijd iets wat bij mij blijft knagen.

Toon verborgen inhoud

Als Rogue One permissie vraagt om te landen op Scarif, gebruiken ze de code SW 06-08. Volgens mij zit er een verwijzing naar de saga in die code, zeker omdat hij 3 keer wordt gebruikt. Ik kan misschien verkeerd zijn, maar ik denk dat de 'SW' een verwijzing is naar Star Wars. De '06' zou dan verwijzen naar de zes originele films gemaakt door George Lucas. De '08': de hoeveelste Star Wars liveaction film is het in de bioscoop? Inderdaad, de achtste! :P

Is er nog iemand die mij volgt in mijn redenering of zoek ik het gewoon te ver? Laat gerust jullie mening hierover weten. :)

Met wat ik gevonden heb staat SW voor Sebastian Weitz (de zoon van de schrijver Chris Weitz van Rogue One) en is  06-08 de verjaardag van zijn zoon.

http://scifi.stackexchange.com/questions/147549/is-there-a-signficance-to-shuttle-name-sw-0608

Edited by the Prosheshy
  • Upvote 1

Zo, heb Rogue One inmiddels zes keer bekeken. En ja, hij valt in de smaak. Al na de eerste keer had ik zoiets van... oh, wauw. Disney toch. Goed bezig. Lucasfilm weet het vertrouwde Star Wars te geven, zonder terug te vallen op de basis elementen (jedi, force, enzovoorts). Tof verhaal (welke ik emotioneler vond dan dat 'ie was omdat ik Catalyst voorafgaand gelezen had), prachtige vishals en dat laatste half uur... jeetje dat laatste half uur....

Is er een minpuntje? Ja, ik vind de soundtrack niet op elk moment even sterk. Begrijp me niet verkeerd,  de muziek is prachtig, maar ik vind 'em soms net te standaard Hollywood. Ik snap dat de man 4.5 weken had, dus niets meer dan hulde voor hem, maar het gemis aan Williams was er stiekem wel vanuit mijn kant. Desalnietemin heb ik de soundtrack inmiddels gekocht en flink wat beluisterd. 

Als we na Force Awakens en Rogue One een soort van maatstaaf kunnen pakken en kunnen beloven dat dit de minimale kwaliteit is die LucasFilm/Disney ons gaat geven met de toekomstige films... jongens, ga er voor!

• Upvote 2

Op 12/14/2016 at 23:24 zei Marko:
  • Ook overwegend positief. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de vele easter eggs cq cameos cq verwijzingen. ik heb er wel een aantal gespot maar ik vraag me af of ze het allemaal waren.

Toon verborgen inhoud

Dr cornelius zag ik en op Yavin dacht ik de ghost weer te zien.....maar dat was het wel afgezien van de grote namen vader, tarkin, leia

In ieder geval moet ik m nog een keer zien om een goed oordeel te vellen, maar nog een ding 

Toon verborgen inhoud

WHAT THE FUCK .....deed Vader met Obi en Luke tijdens die gevechten. Plothole deathstar reactor is opgelost ......maar dit?

Wellicht niet of maar in een flits gezien in Rogue One de prachtige verwijzingen naar TPM/ROTJ Bib Fortuna -> Beezer Fortuna en ESB: 21B (Luke's Medical droid na zijn ontmoeting met de Wampa op Hoth; de medische side-kick van 2-1B is G2-1B7 (heeft div bypasses gekregen om Saw Gerrera's mdische droid te kunnen zijn en medicijnen te kunnen toedienen)

2hd7589.jpg

30boiv8.jpg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now