Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Ramon

Rogue One: A Star Wars Story reacties

Rogue One: A Star Wars Story  

20 members have voted

1. 1. Welk cijfer krijgt Rogue One van jou?

Recommended Posts

Beste medefans,

Dit topic is bedoeld voor het plaatsen van reacties op Rogue One, nadat je de film hebt gezien. Verwacht hier dus spoilers en andere onthullingen waar je misschien liever niet achter was gekomen tot nadat je de film had gezien. Betreed dit topic dan ook op geheel eigen risico! ;)

Alle reacties op de film kunnen in dit topic worden geplaatst om te voorkomen dat de rest van het subforum een rommeltje wordt.

Iedereen veel plezier met Rogue One: A Star Wars Story! :)

• Upvote 1

Voor degenen die het zich afvragen... Het boek Art of Rogue One bevestigt het. Ja, die planeet was inderdaad 

Spoiler

Mustafar.

Ga zo nog een keer, dus voor nu laat ik het daar ff bij. Als je echt wil weten wat ik denk.. Waarom heb je m'n review dan nog niet gelezen :P
https://www.starwarsawakens.nl/nieuws/anthology/rogue-one/rogue-one-spoiler-review/

Weggeblazen.Visueel een plaatje, cameos fantastisch. Het Star Wars universum is nog nooit zo groots, ruim en wijds geweest. TFA vond ik top, maar dit voelt meer als SW aan dan die film...zoveel links en verwijzingen naar de OT, Clone Wars, Rebels....

En echt:

Tarkin!

Het enige minpunt voor mij is het feit dat

het hele team het niet overleefd. Ik kan de beweegredenen volgen (niemand komt immers in de OT voor) maar zelf ben ik niet van dit grimmige.

Edited by Dennis

Super film weer! Heb genoten. Inderdaad heel veel referenties en toffe shots. Voelde volledig als Star Wars aan. Nu even relaxen en dan vanavond nog een keertje ;)

• Ook overwegend positief. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de vele easter eggs cq cameos cq verwijzingen. ik heb er wel een aantal gespot maar ik vraag me af of ze het allemaal waren.

Spoiler

Dr cornelius zag ik en op Yavin dacht ik de ghost weer te zien.....maar dat was het wel afgezien van de grote namen vader, tarkin, leia

In ieder geval moet ik m nog een keer zien om een goed oordeel te vellen, maar nog een ding 

Spoiler

WHAT THE FUCK .....deed Vader met Obi en Luke tijdens die gevechten. Plothole deathstar reactor is opgelost ......maar dit?

Edited by Marko

Ik kom net terug van de tweede keer en het bleef net zo geweldig als de eerste keer. Mijn minpunten bestaan nog steeds, Krennic is nog steeds een onderontwikkelde slechterik. Maar voor de rest.... het einde, de emoties, alles. Een derde keer zou ik zeker niet erg vinden. 

Enne...

Spoiler

Dat iedereen de film niet overleeft vind ik juist goed, en het versterkt het hele 'dying for a cause' thema dat de film had. Het doet me sterk denken aan iets als The Seven Samurai (of Magnificent Seven), wat grappig is gezien de vele Aziatische en western invloeden van A New Hope. Bewust gedaan? Ik denk van wel. 

Wat de f heb ik zojuist gezien? Niet normaal zo vet! 200% action packed Star wars nostalgie. Ik heb geen minpunt gezien, ik heb van iedere seconde genoten. Kan niet wachten hem weer te gaan zien, wat een genot! Ik moet er nog even een nachtje over slapen, maar dit zou zo maar eens mijn favoriet kunnen worden... "geniaal" was mijn letterlijk eerste reactie. 😀

• Upvote 1

3 uur geleden zei Marko:
  • Ook overwegend positief. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de vele easter eggs cq cameos cq verwijzingen. ik heb er wel een aantal gespot maar ik vraag me af of ze het allemaal waren.

Toon verborgen inhoud

Dr cornelius zag ik en op Yavin dacht ik de ghost weer te zien.....maar dat was het wel afgezien van de grote namen vader, tarkin, leia

Spoiler

Op de grond op Yavin? Wanneer? Zag m alleen in het gevecht rondvliegen...

Plus een aankondiging voor general Syndulla om zich te melden, plus Chopper.. Zoveel Rebels cameos!

@RogueLeader even nieuwsgierig, heb je Catalyst gelezen? ( vraag tav onderontwikkelde Krennic)

Verder was ik nog even benieuwd waar jij de reshoots dacht te zien?

1 uur geleden zei Marko:
  Inhoud verbergen

He chopper....waar dan?

Linkerkant van het scherm als die radio operator op Mon Mothma af rent.

1 uur geleden zei Marko:

@RogueLeader even nieuwsgierig, heb je Catalyst gelezen? ( vraag tav onderontwikkelde Krennic)

Verder was ik nog even benieuwd waar jij de reshoots dacht te zien?

Calvin heeft het boek niet gelezen... Maar Ramon ook niet, en die had geen klachten over Krennic :P

Reshoots zullen vooral op Scarif geweest zijn denk ik. Een aantal scenes uit de trailers passen echt niet in de huidige structuur van de film, dus heel het eind is op de schop gegaan denk ik zo. Maar ik durf persoonlijk niet te beweren dat een leek zou zeggen "goh, wat een zooitje, waren hier zoveel reshoots ofzo".

Gisteren om 10.15 's ochtends (alleen) en 's avonds om 20.00 (met z'n vieren) de film gezien. Bij de premiere waren er nog zeker 30/40 plekken vrij in de Pathe Imax Arnhem.

"s avonds zat de zaal nagenoeg vol.

Wat vonden wij van de film? Iedereen was enorm onder de indruk van Rogue One. Wat een stuk vakwerk van Gareth Edwards en het hele team/cast bij Lucasfilm.

Ik weet nu wel wat voor een opgave (al is het maar voor 7 uur je mond te houden) om niks over de film te mogen delen al ben je nog zo enthousiast.

En dan:

Spoiler

Governor Tarkin en Princes Leia Organa. Bij die scenes waren we allemaal flabbergasted; hoe knap gemaakt. Om nog maar niet te spreken over de momenten met Darth Vader; ik vermoedde al dat we zijn kasteel/burch zouden zien. En dan die interactie met Orson Krennic; waanzinnig! Vraag: Zouden door Disney ook niet de reshoots de gevechts achtervolgingsscene van Darth Vader vs de rebellen zijn toegevoegd?

Een vriend van mij heb ik Catalyst te leen meegegeven want dit boek lezen helpt toch echt wel m.b.t. het nog beter leren kennen van het karakter van Galen en Lyra Erso, Saw Gerrera's verleden met Jyn en het verleden tussen Galen/Lyra en Orson Krennic. Aanrader!

Als dit de eerste stap is in de Anthology reeks van Lucasfilm is die wat ons betreft heel duidelijk en krachtig neergezet.

17 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Dennis' reactie is een beetje deja vu van vorig jaar :P

Klopt.

Spoiler

Mijn bezwaar tegen ‘kill ‘em all’ is dit:

-ik ben opgegroeid met de OT waarin iedereen (muv Obi-Wan en Yoda) het overleefde. Lucas wilde pertinent niet dat Ford of Lando er aan zou gaan (iets wat Kasdan wel voorstelde). Het had m.i. ook niet in zijn visie gepast (SW is deels gebaseerd op Flash Gordon en oude serials)

-Star Wars is escapisme. In de wereld is al genoeg ellende. Oorlog, Crisis, Trump, The Voice of Holland…

Date er personen het einde niet halen snap ik, maar het hele team? Alle Rebellen op Scariff en een gedeelte van de hele vloot overleven het niet. Dit zorgt bij mij voor een nare nasmaak bij een film die verder fenomenaal was.

Om bovenstaande redenen kijk ik (ondanks Alden Ehrenreich) ENORM uit naar de Solo film. Miller en Lord ken ik van hun animatiefilms én hun werk voor How I Met Your Mother (na Seinfeld beste comedy ooit) en verwacht hier meer een lekkere actie/adventure met wat humor….en waarbij we nu al weten dat Solo, Lando (en Chewie) het overleven.

Edited by Dennis

2 uur geleden zei Dennis:

Klopt.

Inhoud verbergen

Mijn bezwaar tegen ‘kill ‘em all’ is dit:

-ik ben opgegroeid met de OT waarin iedereen (muv Obi-Wan en Yoda) het overleefde. Lucas wilde pertinent niet dat Ford of Lando er aan zou gaan (iets wat Kasdan wel voorstelde). Het had m.i. ook niet in zijn visie gepast (SW is deels gebaseerd op Flash Gordon en oude serials)

-Star Wars is escapisme. In de wereld is al genoeg ellende. Oorlog, Crisis, Trump, The Voice of Holland…

Date er personen het einde niet halen snap ik, maar het hele team? Alle Rebellen op Scariff en een gedeelte van de hele vloot overleven het niet. Dit zorgt bij mij voor een nare nasmaak bij een film die verder fenomenaal was.

Om bovenstaande redenen kijk ik (ondanks Alden Ehrenreich) ENORM uit naar de Solo film. Miller en Lord ken ik van hun animatiefilms én hun werk voor How I Met Your Mother (na Seinfeld beste comedy ooit) en verwacht hier meer een lekkere actie/adventure met wat humor….en waarbij we nu al weten dat Solo, Lando (en Chewie) het overleven.

Dennis dit vraagt om een column met dit onderwerp.... uiteraard na dat de hele wereld de film het gezien. Voice of Holland LOL

Edited by Marko

6 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Linkerkant van het scherm als die radio operator op Mon Mothma af rent.

Calvin heeft het boek niet gelezen... Maar Ramon ook niet, en die had geen klachten over Krennic :P

Reshoots zullen vooral op Scarif geweest zijn denk ik. Een aantal scenes uit de trailers passen echt niet in de huidige structuur van de film, dus heel het eind is op de schop gegaan denk ik zo. Maar ik durf persoonlijk niet te beweren dat een leek zou zeggen "goh, wat een zooitje, waren hier zoveel reshoots ofzo".

Yep die (ooit zo veelbelovende) scène met die tie fighter op de loopbrug was er uit en ook duidelijk vervangen door 

Spoiler

Het instorten en opduiken van Krennic

Wel mega nieuwsgierig naar hoe die scène verlopen zou zijn

50 minuten geleden zei Marko:

Dennis dit vraagt om een column met dit onderwerp.... uiteraard na dat de hele wereld de film het gezien. Voice of Holland LOL

Agreed! Ik ben het er niet mee eens maar het is een interessant standpunt.

50 minuten geleden zei DeGrijzeDuif:

Hoe kan ik verborgen inhoud posten?

Als je een post typt zie je een aantal icoontjes. Voor vetgedrukte, cursieve, en onderstreepte letters.. maar ook om spoiler tags en links te plaatsen.

3 uur geleden zei the Prosheshy:

Inhoud verbergen

Vraag: Zouden door Disney ook niet de reshoots de gevechts achtervolgingsscene van Darth Vader vs de rebellen zijn toegevoegd?

Nah, Vader in de film was al ver voor de reshoots uitgelekt. Ben er van overtuigd dat dat stuk er van begin af aan in zat.

• Upvote 1

Mijmeringen na de 2e beurt. 

Toch maar een spoilertag voor de zekerheid.

Spoiler

Tarkin. Ik heb gisteren  meteen ANH aangezet en alhoewel ik 'm vandaag al een stuk beter te pruimen vond blijf ik sceptisch.  Hij is te gladjes en te groot en breed.

deathtroopers. Zijn dit nu mensen? Ze spreken een vreemde taal die niet echt menselijk klinkt, maar meer robot achtig.

Vader. Alhoewel er een hele grote plothole is opgelost met de reactorkern flaw van Galen, is de absurd vette actie van Vader op het eind iets dat een andere plothole vergroot. Namelijk de staat van Vader in ANH. Het  gevecht met Obi als meest lichtende en bekendste voorbeeld. 

Over die andere plothole gesproken, hoe zat het ook al weer met de 2e deathstar hadden ze die niet veiliger kunnen bouwen?

Een heel positief ding wat me kijkend naar ANH opviel is dat aan het begin van deze film het oorlogsgeweld uit R1 nog even voortgezet wordt, aan boord van de tantive ,een prachtige vloeiende overgang dus.

Ik zou de passage moeten opzoeken maar het is wel jammer dat de vernietigingen van scariff en jedha niet wordt genoemd in Lost Stars. Terwijl de vernietiging van Alderaaan juist zo'n belangrjjk punt in dat verhaal is.

Nu ga ik verder wachten op @BoxerlessBossk lijstje van easter eggs en aanknopingspunten.........

Als ik op tijd wakker ben (en als de afgelopen nachten daarvoor een indicatie zijn is het antwoord ja) dan komt dat lijstje morgenochtend in het Engels. Zaterdag iig op SWA. Druk bestaan, zoveel Rogue One in mijn leven :P

5 uur geleden zei Marko:

Terwijl ik die post typte dacht ik dit dus ook: een column.

Ik ga het gewoon doen.

Wauw wat is dit toch echt een top star wars film vindt dit toch wel 1 van de allerbeste star wars films tot nu toe Gareth Edwards heeft echt een top film gemaakt , ik vondt het ook mooi dat er zo veel planeten waren in de film en dat er ook meteen bij stond welke planeet het was. Verder kwam ik terwijl ik best wel veel trailers en TV-spots heb gezien toch nog wel veel nieuwe dingen tegen. Zoals als ze Jeda binnen vliegen dan zie je in de trailer een rotswand maar in de film staat daar gewoon een bouw werk. Ook waren er karakters die ik niet had verwacht zoals C3po en R2-d2 en Leia en tarkin natuurlijk maar daar waren al veel speculaties over. Planeten die nog niet eerder aanbod zijn gekomen enz enz kan niet wacht om van de week nog een keer te gaan. En kan ook niet wachten om star wars 8 te zien over 364 dagen, hoop dat ze hiervan hebben geleerd en er daar ook een topper van maken zoals deze.

15 uur geleden zei Marko:

Mijmeringen na de 2e beurt. 

Toch maar een spoilertag voor de zekerheid.

Toon verborgen inhoud

Tarkin. Ik heb gisteren  meteen ANH aangezet en alhoewel ik 'm vandaag al een stuk beter te pruimen vond blijf ik sceptisch.  Hij is te gladjes en te groot en breed.

deathtroopers. Zijn dit nu mensen? Ze spreken een vreemde taal die niet echt menselijk klinkt, maar meer robot achtig.

Vader. Alhoewel er een hele grote plothole is opgelost met de reactorkern flaw van Galen, is de absurd vette actie van Vader op het eind iets dat een andere plothole vergroot. Namelijk de staat van Vader in ANH. Het  gevecht met Obi als meest lichtende en bekendste voorbeeld. 

Over die andere plothole gesproken, hoe zat het ook al weer met de 2e deathstar hadden ze die niet veiliger kunnen bouwen?

Een heel positief ding wat me kijkend naar ANH opviel is dat aan het begin van deze film het oorlogsgeweld uit R1 nog even voortgezet wordt, aan boord van de tantive ,een prachtige vloeiende overgang dus.

Ik zou de passage moeten opzoeken maar het is wel jammer dat de vernietigingen van scariff en jedha niet wordt genoemd in Lost Stars. Terwijl de vernietiging van Alderaaan juist zo'n belangrjjk punt in dat verhaal is.

Nu ga ik verder wachten op @BoxerlessBossk lijstje van easter eggs en aanknopingspunten.........

Da's het voordeel van rondhangen op het forum, je krijgt af en toe een voorproefje van een SWA artikel! ;)

https://houndstoothblog.wordpress.com/2016/12/16/rogue-one-easter-eggs/

• Upvote 1

Hallo allemaal,

Weer terug van weg geweest. :) Maar een goede SW film doet dat.

En man-o-man wat een waanzinnig goede film is Rogue One. Bij mij staat hij nu stevig bovenaan het lijstje van beste SW films.

Ik heb hem woensdag 2x gezien (Imax 3D, en  3D met dolby Atmos) .  Disney heeft met deze film gelijk duidelijk gemaakt, dat ze ook de niet meest gangbare paden durven te betreden.  Iets wat ze met TFA eigenlijk niet hebben gedaan.  En een SW film met goede dialogen kan gewoon !! 

En ja, een film zonder muziek van John Williams, dat was even wennen. Op de paar momenten dat er dan even een John Williams 'deuntje' voorbij komt, valt dat ook gelijk op.  Maar eens houdt het tijdperk van SW met John Williams muziek op. Dus we kunnen er nu alvast een beetje aan wennen.

1 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Da's het voordeel van rondhangen op het forum, je krijgt af en toe een voorproefje van een SWA artikel! ;)

https://houndstoothblog.wordpress.com/2016/12/16/rogue-one-easter-eggs/

Scheelt toch wel enorm als je Catalyst in elk geval gelezen hebt om meer duidelijk te krijgen over het Death Star project en de verwikkelingen tussen de familie Erso en Krennic. Ik ga het boek nog maar een keer lezen. En een derde keer Rogue One kijken........Ik dacht het wel!

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now