Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Siparti

Star Wars Interview

Recommended Posts

Hoi allemaal,

net als iedereen op dit forum ben ik een enorme Star Wars fan. Ik ben opzoek naar een echte kenner op het gebied van de Jedi. Ik studeer namelijk af met een scriptie over Jedi's en ik zou dolgraag iemand willen interviewen hierover. Ik woon in Amsterdam en ik wil graag via email contact of face to face iemand spreken die met mij kan praten over de wat het betekend om een Jedi te zijn. Ik ben benieuwd naar verschillende visie's. Kan iemand mij helpen?

Hallo en welkom!

Ik ben benieuwd wat je exact bedoeld? De Jedi zijn immers fictief....(en ik neem aan dat niemand  Force lightning zoals Palpatine beheerst). ;)

Of begrijp ik je verkeerd?

Edited by Dennis

Hallo @Siparti

Ik denk dat je @BoxerlessBossk  moet hebben. Die heeft laatst nog de jedi-mind-trick gebruikt op de crew. ...."you don't want to see this exclusive premiere" (moves hand)

Maar serieus. Ik denk dat je beter contact kan zoeken met de rebel legion ..... zover ik weet zitten op dit forum geen fanatieke jedi cosplayers. (Of toch misschien  .....@JediMasterAvery)

Hier in ieder geval de link naar de officiële rebel base benelux

http://beneluxbase.xintum.be/

• Upvote 1

Hoi Dennis,

Jedi zijn natuurlijk fictieve personages, maar er zijn een boel lessen te leren uit de filosofie van de Jedi. Er zijn ontzettend veel mensen die zelfs als geloof Jedism hebben aangenomen. Dit gaat best ver. Ik ben meer opzoek naar mensen die het een en ander weten over Jedi en dit met mij willen delen.

Zou je de scriptie hier willen delen als je m af hebt? Ongeacht het behaalde cijfer... :-) Het onderwerp vind ik in ieder geval erg leuk en ben benieuwd naar je bevindingen!

En last but not least... welkom op het forum.😀

Zouden jullie mij een beetje kunnen helpen door misschien een van de onderstaande vragen te kunnen beantwoorden? Als je hier echt werk van maakt, als in meerdere A4'tjes dan ben ik bereid om een vergoeding over te maken. Stuur mij dan even een persoonlijk berichtje.

1. Waarom haten de Jedi's de Sith?

2. Wat is de Force?

3. Hoe zijn de Jedi/de Sith ontstaan?

4. Waarom gebruiken de Jedi's zwaarden?

5. Wat betekenen de volgende termen voor een Jedi:

- Moed

- Vrede

- Partnerschap

- Power

- Bescherming