Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

BoxerlessBossk

Beste Clone Wars-aflevering?

Recommended Posts

Clone Wars is een geweldige uitbreiding op de Star Wars-saga, maar wat is nu het hoogtepunt?

Voor mij is het de reeks afleveringen op Mandalore in seizoen 5. Deze afleveringen geven de spotlight aan Maul, Savage Opress, en de Mandalorians, en bouwen ze op als een meer dan geloofwaardige bedreiging voordat ze een totale wraak nemen op Obi-Wan.

En dat alles wordt dan afgesloten met een lightsaber-gevecht waar sommigen in de films nog een puntje aan kunnen zuigen.

...Als jullie me excuseren, ga ik die laatste aflevering even nog een keer kijken...

• Upvote 1

De laatste 2 afleveringen van seizoen 3 (ontvoering Ahsoka en ontmoeting met chewie). En de meeste afleveringen met Hondo waren wel leuk.

Edited by CptHansOlo

Ffffffft.....even een oudere topic nieuw leven inblazen. 

Ik ben weer geïnteresseerd geraakt in de clone wars. Maar,  weinig tijd en ook wel kritische op de hele prequel era.  Wat is nu het beste qua seizoenen?  Of is het gewoon beter bij het begin beginnen? 

Ligt er een beetje aan hoeveel informatie je en passant hebt binnen gekregen. De serie begint niet heel geweldig, maar is wel een introductie voor een aantal belangrijke nieuwe characters natuurlijk. Maar ik denk dat je met de Mortis arc in seizoen drie en de laatste vier afleveringen van seizoen vijf (alleen kijken als je enigszins een idee hebt van wie Ahsoka en Asajj zijn) een heel eind komt in het zien van Anakin als meer dan de grote baby die hij in de prequels is.

Genoeg enpassante info denk ik

Vandeweek zat ik in de Ultimate SW te bladeren en werd mijn interesse gewekt door een aantal personages cq verhaallijnen. ik denk dat ik maar eens met S3 ga beginnen......

Edited by Marko

Beetje raar dat ze de clone wars in een andere volgorde geproduceerd hebben dan de volgorde waar in je ze het best kunt kijken. 

Kijk ze nu voor de 2de keer. Kan nu al zeggen dat de afleveringen beter op elkaar aansluiten. 

Op 14-5-2016 at 11:30 zei BoxerlessBossk:

Voel je natuurlijk vrij om je gedachten over de afleveringen bij te houden op het forum ;)

Fair warning voor zover je het nog niet wist, de eerste twee seizoenen zijn oke, maar pas daarna bereikt de show echt z'n volle potentie. Verder zou je misschien de chronologische volgorde aan willen houden ipv de aflevering-volgorde. Er zijn een aantal afleveringen die zich namelijk afspelen vóór de afleveringen waar ze tussen zitten.

Gisteren en vandaag een paar 'lukraak' bekeken:

4x01 Water War: meh.

4x20 Bounty: Top! Gekeken omdat er Dengar en Bossk in zitten

4x15, 16, 17 Deception, Friends & Enemies, The Box: Deze arc (die nog verder gaat) gekeken vanwege de LEGO set die hiervan verschenen is. Erg goed mee vermaakt! The Box is echter wel overduidelijk een rip-off van de film Cube (1997).

Inmiddels meer gezien:

415 Deception
416 Friends and Enemies
417 The Box
418 Crisis on Naboo
419 Massacre
420 Bounty
421 Brothers
422 Revenge
501 Revival
514 Eminence
515 Shades of Reason
516 The Lawless

De Obi-Wan gaat undercover arc en de arc van Darth Maul.

Echt, topvermaak. Ik heb deze serie lang genegeerd vanwege de film die ik niet te pruimen vond. De complete serie is nu al een topaankoop.

Ik las net dat netflix absoluut alles van disney heeft gekocht. Ik heb hoop dat Clone wars daar ook bij zit......

Op Tuesday, April 26, 2016 at 19:00 zei Frans:

Beetje raar dat ze de clone wars in een andere volgorde geproduceerd hebben dan de volgorde waar in je ze het best kunt kijken. 

Kijk ze nu voor de 2de keer. Kan nu al zeggen dat de afleveringen beter op elkaar aansluiten. 

Kun je me vertellen wat de beste volgorde is om de serie te bekijken? We hebben slechts de eerste 4 delen van S1 bekeken, dus het is nog op tijd om de volgorde aan te passen. Van de sint S 1,2,3 en 5 gekregen, dus ik hoop niet dat S4 het beste is om mee te starten... ;-)

Edited by DeGrijzeDuif

1 uur geleden zei DeGrijzeDuif:

Kun je me vertellen wat de beste volgorde is om de serie te bekijken? We hebben slechts de eerste 4 delen van S1 bekeken, dus het is nog op tijd om de volgorde aan te passen. Van de sint S 1,2,3 en 5 gekregen, dus ik hoop niet dat S4 het beste is om mee te starten... ;-)

Op Starwars.com staat een lijst met de chronologische volgorde van de show. Deze lijst kun je ook via Google vinden 

• Upvote 1

Zojuist de 3 laatste afleveringen van deze geweldige serie gekeken. Wat een diepgang, wat een ontwikkeling. Echt een serie die het bekijken meer dan waard is. 

Dan neem ik aan S5 en niet de lost episodes S6? :)

einde S5 is echt super inderdaad, maakt het moment in Rebels ook enorm emotioneel :) S6 zitten nog wel een paar interessante afleveringen tussen (sifo dyas ep/clone trooper fives arc) en is wat dat betreft ook zeker de moeite waard om te traceren. 

Ik  bedoel echt de laatste 3, dus  seizoen 6. De lessen die Yoda ondergaat. Dat is een stukje SW wat je niet gauw ziet. 

na zo lang gewacht e hebben, ben ik het ook verschuldigd aan de lezers om mijn ervaringen te delen.  Tot nu toe dus prettig verrast. Al moest ik in direct de 1e aflevering erg wennen aan de oerlelijke (cartooneske) Yoda. Sowieso begrijp ik af en toe de verschillen tussen super realistisch getekende en cartoon achtige uiterlijken niet. Zo herken je Padme Amidala met je ogen dicht en is Dooku bijvoorbeeld net weggelopen uit een aflevering van Johny Bravo. Wat me verder lichtelijk stoort is de (inmiddels gedateerde) hippe muziek in sommige scenes. Wat mij betreft is Star Wars klassiek en verder niets. Tot zover de negatieve zaken. Wat ik leuk vind is dat het verhaal redelijk vooruitbeweegt als geheel. Grievous heeft in de eerste arc een grote rol en wordt met name in Lair of Grievous (wat je kunt zien als de afsluiting van het Malevolence drieluik) erg goed uitgediept. Hondo, die ik in Rebels een pipo vond, vind ik nu al tien keer cooler daar ik de tot nog toe opzichzelfstaande aflevering een van de best tot nu toe vond. Ook de Arc over de ontvoering van Gunray met daarin een grotere rol voor Ventress maakt dat zij nu al stijgt in mijn achting (niet zo moeilijk aangezien ik haar vooraf alle van 'het plaatje' kende). De serie schuwt het geweld ook niet, ..

Spoiler

de dood van de doublecrossing Senate Guard was vrij bruut, en die calamari padawan ook....bijna emotioneel zelfs

.. In ieder geval wordt ik op een heerlijke manier de Prequel era ingezogen en begrijpp ik echt heel goed de positiviteit die ik veelvuldig hoor over deze serie. Gek genoeg ben ik nu pas op de helft van seizoen 1 en heb ik het gevoel dat ik al veel verder ben, dat zegt wat over rijkheid van de afleveringen. Tot zover...tot later....