Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
the Prosheshy

Alien Covenant van Ridley Scott vervroegd naar 18 mei

Recommended Posts

Ik ging er eigenlijk van uit dat dit Alien 5 was ipv Prometheus 2. Ik dacht dat ze die film voorrang hadden gegeven? :S

Dus dit is hoe een casual fan zich voelt over Rogue One.. :P

Whoooohooooh. Prometheus niets. Dat vind jij, en wat je vind....moet je vooral houden😜

Dat gezegd hebbende, ik vond Prometheus fantastisch, en zeker niet te vergelijken met alien  3 en alien resurection (ondanks de star wars connectie daarin) en al helemaal niet met die predator prutsdingen.

8 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Ik ging er eigenlijk van uit dat dit Alien 5 was ipv Prometheus 2. Ik dacht dat ze die film voorrang hadden gegeven? :S

Dus dit is hoe een casual fan zich voelt over Rogue One.. :P

Over die blomkamp Alien film is nog lange van duidelijk hoe dat gaat lopen, ze moeten geloof ik de steigers nog vinden alvorens hem erin te kunnen zetten.....

1 uur geleden zei Marko:

alien resurection (ondanks de star wars connectie daarin)

Wat is dat dan?

(overigens vind ik -naast Alien en Aliens- Alien Resurrection ook goed (Jeunet!))

Nathalie Portman!😉 en daarmee sla ik de plank natuurlijk mis.  Het is Winona Ryder.

Schande van de voorzitter van de Stranger Things fanclub . .....

Edited by Marko

9 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Echte link: Wilhelm scream!

Tsssss.

De echte link is natuurlijk Ron Perlman (in Alien Resurrection "Johner" en in Clone Wars de stem van "Gha Nachkt"....nota bene een Trandoshan meneer Bossk!!!!!)

Edited by Dennis

oooeeeeh de voorzitter van de Bossk fanclub maakt ook een glijder....

Ps het is lastig voor te stellen, maar ik kom uit de tijd dat Winona nog een lekkere chick was

6 uur geleden zei Marko:

oooeeeeh de voorzitter van de Bossk fanclub maakt ook een glijder....

Ps het is lastig voor te stellen, maar ik kom uit de tijd dat Winona nog een lekkere chick was

Voor mij niet hoor....leeftijdsgenoot.

winona-ryder-4.jpg

Alien: Resurrection is echt een regelrechte verkrachting verpesting van de gehele Alien franchise en canon. Ik ben oprecht blij dat ze die buiten beschouwing houden voor de nieuwe Alien films.

21 minuten geleden zei RogueLeader:

Alien: Resurrection is echt een regelrechte verkrachting verpesting van de gehele Alien franchise en canon. Ik ben oprecht blij dat ze die buiten beschouwing houden voor de nieuwe Alien films.

Wat vind je er slecht aan? Velen vinden die film niks....maar ik heb het altijd een vermakelijke film gevonden met een fantastische cast (Weaver, Wincott, Perlman, Dourif, etc) en ik vind de stijl van Jeunet (Amelie, Delicatessen, La Cité des enfants perdus) echt top.

Anders dan Alien en Aliens? Ja.....maar die films vind ik ook erg anders (de een is horror, de ander actie)

30 minuten geleden zei Dennis:

Wat vind je er slecht aan?

Alles?

Oké, ik geef toe dat de film vermakelijk is. Het heeft z'n grappige momenten (+ een enkele goede scene met Ripley en de mislukte klonen), maar verder is het de naam Alien echt niet waardig.

Het verhaal slaat nergens op, elk personage maakt de domste beslissingen ooit, is het een soort gatenkaas door alle plot holes en wordt (zoals ik eerder zei) de hele Alien-lore zonder pardon de nek omgedraaid. Oh, en 'Resurrection' is de meest cliché subtitel die je maar kan bedenken. En onnodig gezien de vorige film Alien 3 heette.

Het is een stomme popcorn-actie-scifi-film, maar kom op. Het is ALIEN. De eerste twee zijn legendarische films die talloze andere mediavormen inspireerde. ik ben normaal gesproken niet vies van een andere richting voor een vervolg. Toch verwacht ik wel meer respect voor Alien.

Spoiler

Alien 3 is trouwens ook slecht. Dan is Resurrection wel een stuk vermakelijker.

Op 26-11-2016 at 15:40 zei RogueLeader:

Ik hoop echt dat ze dit niet verpesten. Prometheus was drie keer niks, net als alle Alien films sinds Aliens. Hoop dat ze nu het licht gezien hebben :P

Prometheus was in mijn opinie juist een erg geslaagd project van regisseur Ridley Scott;in de prequel nog de visie van CEO Peter Weyland; werelden bevolken/ontwikkelen. Uiteindelijk ging Alien altijd om de veranderende visie van wat de firma Weyland-Yutani voor ogen had qua prioriteit. Een biochemisch wapen fabriceren.

Immers, Alien uit 1978 was het gevolg van een distress call waarvan de bemanning van de Nostromo moest landen op orders van de firma Weyland-Yutani.

latest?cb=20120813000625

latest?cb=20141113111101

• Upvote 1

Op ‎20‎-‎12‎-‎2016 at 11:51 zei the Prosheshy:

Prometheus was in mijn opinie juist een erg geslaagd project van regisseur Ridley Scott;

Hell Yeah!! zeker weten en na het zien van de nieuwe trailer..... .....krijg ik het gevoel dat ik van mijn 'dont do prequel' trauma af ga komen!! Ik kan nu al niet meer wachten en ga Prometheus weer opzetten.

Een Alien film zonder Sigourney Weaver is als Ghostbusters zonder Murray of The Godfather zonder Pacino.

Toevallig gisteren weer eens Aliens gezien; op visueel gebied samen met BladeRunner de beste SF films na de OT van Star Wars. (Ja, beter dan RO en de PT)

De kracht zat hem -voor mij althans- in Weaver/Ripley; zij maakt de franchise zo goed, niet de alien.

Eigenlijk ook wel grappig/treurig: in een tijd waarin men steeds vaker geforceerd vrouwelijke rolmodellen in films propt (de Ghostbusters reboot bijvoorbeeld en ook Star Wars moet gaan uitkijken) (reden zal vast financieel zijn....vrouwen aantrekken, cosplayers tevreden stellen etc) wordt Ellen Ripley (en Sarah Connor) zo over het hoofd gezien door alles en iedereen.

Een iconischere vrouwelijke (actie)held kun je niet hebben.

Aliens-Poster-alien-aliens-8225380-502-7

Op ‎30‎-‎04‎-‎2017 at 13:34 zei Dennis:

Een Alien film zonder Sigourney Weaver is als Ghostbusters zonder Murray of The Godfather zonder Pacino.

Toevallig gisteren weer eens Aliens gezien; op visueel gebied samen met BladeRunner de beste SF films na de OT van Star Wars. (Ja, beter dan RO en de PT)

De kracht zat hem -voor mij althans- in Weaver/Ripley; zij maakt de franchise zo goed, niet de alien.

Eigenlijk ook wel grappig/treurig: in een tijd waarin men steeds vaker geforceerd vrouwelijke rolmodellen in films propt (de Ghostbusters reboot bijvoorbeeld en ook Star Wars moet gaan uitkijken) (reden zal vast financieel zijn....vrouwen aantrekken, cosplayers tevreden stellen etc) wordt Ellen Ripley (en Sarah Connor) zo over het hoofd gezien door alles en iedereen.

Een iconischere vrouwelijke (actie)held kun je niet hebben.

Toevallig, alhoewel niet geheel, heb ik eergisteren de BluRay box besteld. Ik ben het helemaal met je eens!

Waanzinnig goede films en inderdaad met een volledig naturel en vanzelfsprekende heldin in Ridley. Vooral in Alien is de 2e hoofdrol voor de suspense en in Aliens gewoon all out actie. In tegenstelling tot de gemene deler vindt ik Prometheus wel heel erg goed. Kaartjes gescoord voor de double feat op 17 mei.

Ps En toevallig dat je Sarah DC ook noemt, in de verplichte geschiedenisles aan zoon, ben ik thuis aanbeland bij de terminator reeks.

Ps2 Tot mijn grote verbazing heeft volgens kijkwijzer Terminator een 16 jaar keuring en Alien(s) een 12 jaar keuring.....raaarrrrrr.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this