Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Dennis

Nintendo

Recommended Posts

's werelds #1 op game gebied!

De aftrap: de Nintendo Classic Mini. Er is al veel over gezegd en (vanwege de schaarste) nog meer over geklaagd.....maar op miraculeuze wijze ben ik op de releasedag aan een exemplaar weten te komen.

(Ik had een pre-order, maar wegens schaarste kreeg de speciaalzaak er 0 geleverd. Dit wist hij 2 dagen vantevoren te melden. Vervolgens fysieke trips naar 4 speelgoedzaken, 2 Mediamarkten (bij 1 gereld....lang verhaal, leverde me nog een tegoedbon van € 5 op :P ) en ikweetniet hoeveel telefoontjes....met succes!)

Wie heeft er nog meer een? ( @RogueLeader? Aangezien jij er een review over geschreven hebt?) Wie gaat er nog een halen?

Zelf ben ik het eigenlijk wel eens met de review van Calvin/RogueLeader. Kabeltjes zijn iets te kort en het is jammer dat het tot 30 games beperkt is en blijft.

Qua games is de selectie goed. Men kan niet iedereen tevreden stellen; zelf had ik een iets andere selectie gemaakt: Ghosts & Goblins (berucht omdat 'ie té moeilijk is), Star Tropics (in dit genre vind ik Willow beter), Tecmo Bowl (American football waar ik niks van snap) hadden van mij niet gehoeven. Ook opvallend: Castlevania II in plaats van het betere III.

Ik had zelf graag Archon, Popeye, BurgerTime en The Newzealand Story gezien; deze zal ik nu op mijn vintage NES moeten blijven spelen.

Maar goed, dat alles mag de pret niet drukken want o.a. de eerste twee Zelda's, Ice Climber, 3x Mario, Dr. Mario, Kirby, Balloon Fight, DK en DK jr en het legendarisch goede Bubble Bobble zijn wél vertegenwoordigd.

Fingers crossed dat er nog ooit een Mini SNES gaat komen (als dit zo is ga ik hem op 5 plekken pre-orderen om de stress van de laatste paar dagen te voorkomen)....

Edited by Dennis
typo

Op Sunday, November 13, 2016 at 09:52 zei Dennis:

het is jammer dat het tot 30 games beperkt is en blijft.

Ah, dit is het antwoord op een vraagvdie zojuist elders stelde. Het is dus niet mogelijk andere games hierop te spelen. Dan vind ik m grappig, maar laat ik m aan me voorbij gaan. Misschien toch maar eens een oude NES aanschaffen...

42 minuten geleden zei DeGrijzeDuif:

Ah, dit is het antwoord op een vraagvdie zojuist elders stelde. Het is dus niet mogelijk andere games hierop te spelen. Dan vind ik m grappig, maar laat ik m aan me voorbij gaan. Misschien toch maar eens een oude NES aanschaffen...

Dan ben je duurder uit. Op deze console zit bv Legend of Zelda waarvan de losse cart minimaal € 35 kost. Castlevania, Mario 2 en 3, Zelda II (to name a few) zijn ook enkele tientjes per stuk. 

Late reactie, ik heb de Mini NES alleen meegekregen om te recenseren. Moest hem later weer terug geven. Jammer! Ik ga 'm denk ik in de toekomst nog wel halen. Als het weer verkrijgbaar is.

Op 25-11-2016 at 11:18 zei RogueLeader:

Late reactie, ik heb de Mini NES alleen meegekregen om te recenseren. Moest hem later weer terug geven. Jammer! Ik ga 'm denk ik in de toekomst nog wel halen. Als het weer verkrijgbaar is.

Productie is nu stopgezet las ik deze week. Ding is nooit in de winkel verkrijgbaar geweest omdat alle exemplaren die winkeliers kregen gereserveerd waren.

Ik prijs me nog steeds gelukkig dat ik er een heb.....een tweede controller is me niet gelukt maar voor € 6 heb ik er bij Ali een besteld.

Er zijn geruchten dat er een mini SNES komt.....ik schiet al in de stress.

Op 21-4-2017 at 13:11 zei Dennis:

Er zijn geruchten dat er een mini SNES komt.....ik schiet al in de stress.

Dit dus.

Na de aankondiging van de mini SNES vandaag gelijk actie: reserveringen bij grote Intertoys centrum (nummer 6), kleine Intertoys centrum (nummer 3), Game Mania (nummer 39) en Amazon (geen idee welk nummer).

Gaat het lukken?

giphy.gif

Aanvankelijk was ik ook enthousiast, maar de aanpak van Nintendo vind ik onbegrijpelijk; zo veel vraag, zo weinig aanbod. Je zou denken dat ze iets van het debacle rond de mini nes geleerd zouden hebben. Ik ben nu voor de andere optie gegaan en heb een Raspberry Pie gekocht voor een tientje. Retro Pie er op, repro controller via Aliexpress er bij en dat dringt draait zonder problemen alle SNES games. En alle NES, Gameboy, Sega Genesis, etc.

Het was deze keer weer een kwestie van er vroeg bij zijn. Het gaat mij naast de games ook om de collectable an sich en dat je op een echte SNES aan het gamen bent.

Ergerlijk dat het zon gedoe is? Ja. Maar aan de andere kant heeft het wel iets om wat te hebben dat schaars is.

Verder heb ik uit betrouwbare bron dat onze eigen @RogueLeader  er al een heeft?

Edited by Dennis

Sinds vorige week vrijdag (de releasedag!) staat 'ie hier naast zijn oudere broer (de mini NES): de mini SNES!

Alweer uren doorgebracht met o.a. Street Fighter II en Zelda: A Link to the Past!

Fantastisch apparaat, bijzonder fraai afgewerkt.

De volgende mini (geen Nintendo) staat alweer in de preorder:

The-C64-Mini-Body-Image-1-10032017-615x3