Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

BoxerlessBossk

Catalyst: A Rogue One novel

Recommended Posts

Spoiler

Ik heb m gisteravond afgerond. Hoe graag ik ook zou willen kan ik helaas niet meegaan in de positieve verwachting die ik vooraf had.  Omdat de commerciële belangen groter zijn dat dit boek de film "opwarmt" had ik gehoopt dat er wat mee spanning en avontuur in dit boek zou zitten. 

Uiteraard schijnt het wat licht op een nog niet veel beschreven periode en geeft het achtergrond informatie over de totstandkoming van de Death Star. Galen is een belangrijk personage en Krennic is heel veel belovend.

Mijn probleem is dat ik vind dat het verhaal makkelijk in 100 pagina's verteld had kunnen worden, maar zaken worden herhaald en de regels techno talk zijn ook te talrijk. Ik voelde nergens dat het ritme versneld werd en de spanning toenam, ook waar er wel spannende ontwikkelingen waren. 

Mijn conclusie is dat het verhaal gewoon niet interessant genoeg is om een heel boek te wijden.

Desalniettemin is er genoeg wat me nog meer naar de film doet uitkijken als ik al deed.

Spoiler

Het einde vond ik dan maar het mooiste stuk van het boek, een mooie list en er zat wel spanning in. Ik ben benieuwd wat we nu in de film te zien krijgen van het boek, of dat het meteen wordt dat Krennic de familie Erso terug vindt. Er lijken toch wel veel flashback scenes in ROgue one te zitten.

Iets waar ik al langer aan denk is hoe het zal aflopen, het moet haast  wel slecht aflopen met het grootste deel van de club. Toen Saw Gerera  werd geintroduceerd (en later nog eens) werd er duidelijk gesteld dat hij van Alderaan komt. Ik heb dus een zeer sterk vermoeden dat Bail na de avonturen in Rogue One, de mensen aanbied om eens even lekker te komen chillen op Alderaan en de harde arbeid aan anderen over te laten...... Aanvullend hierop, was Leia aan het begin van ANH nu onderweg naar of van Alderaan?

Uiteraard ben ik erg benieuwd wat anderen nu inhoudelijk goed vonden aan het boek en welke ontwikkelingen welke gevolgen zullen hebben.

Edited by Marko
spoilertag

Dat het boek een beetje licht is aan verhaal kan ik niet ontkennen, maar de backstory van de karakters en Death Star maken het voor mij meer dan goed. Kwestie van voorkeur I guess.

Wel jammer is dat het boek Tarkin direct tegenspreekt.. Toch gek voor twee boeken van dezelfde schrijver (met dezelfde Storygroup die het controleert).

Spoiler

Een beetje snel gelezen misschien, Marko? Saw komt van Onderon, niet Alderaan ;)
Plus Leia is met de plannen onderweg naar Alderaan aan het begin van ANH ja. Dus het lijkt me sterk dat onze Rogue One helden tijd hebben om op Alderaan te komen voordat het wordt opgeblazen.

Ik gok zo dat de film begint met Krennic die de Ersos op Lah-mu opspoort, en dat de eerste flashback zich dus al na het boek afspeelt.

De tegenspreking waar ik het buiten de spoilertag over had: Tarkin is in Catalyst al in het bezit van de Executrix. Maar dit schip krijgt hij pas na het verlies van de Carrion Spike in het boek Tarkin. Duusssss..

Citaat
Spoiler

caught Guilty: ik heb de laatste 3 dagen met een plug in mijn oor gelopen. Audiobook! Verstond dus Alderan ipv Onderon.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now