Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

BoxerlessBossk

Catalyst: A Rogue One novel

Recommended Posts

Nog een paar dagen tot ie uitkomt: het prequel-boek Catalyst: A Rogue One novel voor de prequel-film Rogue One: A Star Wars Story :P

Mijn review kun je dinsdag lezen, maar vast een tipje van de sluier: Als je ook maar enige interesse in lezen hebt, is het een essentiële aankoop. Levert een hoop inzicht in een paar sleutel-personages in de film, en bovendien gewoon een goed boek.

Wie gaat hem halen? Wat verwachten jullie ervan?

Zeker!

en FU met je tipje :)  gewoon deze must read al bijna een week in bezit! Ik barst van jaloezie, zeker gezien het deze week verspreide gerucht over de force sensitivity van een der hoofdpersonen en alle vragen die dat oproept. Maar anywho thanks for het niet spoilen daarvan. Eerst dien ik me nog door Plagueis heen te worstelen alvorens, meteen de reden van mijn enige scepsis naar Catalyst. De schrijver!

1 uur geleden zei Marko:

Zeker!

en FU met je tipje :)  gewoon deze must read al bijna een week in bezit! Ik barst van jaloezie, zeker gezien het deze week verspreide gerucht over de force sensitivity van een der hoofdpersonen en alle vragen die dat oproept. Maar anywho thanks for het niet spoilen daarvan. Eerst dien ik me nog door Plagueis heen te worstelen alvorens, meteen de reden van mijn enige scepsis naar Catalyst. De schrijver!

Inderdaad: GERUCHT.......

5 uur geleden zei Dennis:

Inderdaad: GERUCHT.......

Je gaat me toch niet vertellen dat jij m ook al hbt glezen toch?

1 uur geleden zei Marko:

Je gaat me toch niet vertellen dat jij m ook al hbt glezen toch?

Niet zelf gelezen......maar Wesley heeft me de hele plot verteld inclusief alle spoilers enzo.

4 uur geleden zei Dennis:

Niet zelf gelezen......maar Wesley heeft me de hele plot verteld inclusief alle spoilers enzo.

Sst, ik zou nooit zoiets onverantwoordelijks doen!

Ja, zonder spoilers even over die tweet.. Laten we zeggen dat ik niet het volste vertrouwen heb in Harloff's vermogen om begrijpend te lezen.

Catalyst leest btw echt tien keer lekkerder weg dan Plagueis en Tarkin. Die boeken waren ook wel goed, maar toch een dikkere pil om te slikken dan dit pareltje :)

22 uur geleden zei Dennis:

Potverdikke. gelukkig maar dat je (nog) niet in dienst bent van de disney Gestapo want dan had Wesley een vette embargo voor z'n harsens gehad😂😂

• Upvote 1

18 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Catalyst leest btw echt tien keer lekkerder weg dan Plagueis en Tarkin. Die boeken waren ook wel goed, maar toch een dikkere pil om te slikken dan dit pareltje :)

Dikkere pil! Mofo heeft nog meer moeilijke woorden nodig dan Frederick Forsythe om een irrelevante situatie te beschrijven, maar helaas is het verhaal zooooo interessant. 

• Upvote 1

Ik heb nog nooit een SW boek gelezen, terwijl ik wel graag lees, maar dat is bijna altijd non-fictie. Is dit boek een goede instap? Of heb ik te veel gemist?

Edited by DeGrijzeDuif

34 minuten geleden zei DeGrijzeDuif:

Ik heb nog nooit een SW boek gelezen, terwijl ik wel graag lees, maar dat is bijna altijd non-fictie. Is dit boek een goede instap? Of heb ik te veel gemist?

Ze hebben de complete canon enkele jaren geleden overboord gegooid en zijn weer opnieuw begonnen, dus zoveel is er nog niet.

Zelf vind ik de Thrawn trilogy (worden door velen gezien als de beste SW boeken ooit), Shadows of the Empire en de 3 Tales of/from boeken het beste....maar goed: deze zijn dus geen canon meer.

http://starwars.wikia.com/wiki/The_Thrawn_Trilogy

http://starwars.wikia.com/wiki/Shadows_of_the_Empire_(novel)

http://starwars.wikia.com/wiki/Tales_from_the_Mos_Eisley_Cantina

http://starwars.wikia.com/wiki/Tales_from_Jabba's_Palace

http://starwars.wikia.com/wiki/Tales_of_the_Bounty_Hunters

1 uur geleden zei DeGrijzeDuif:

Alle canon boeken (met uitzondering van de Aftermath-serie) zijn op zichzelf staande verhalen. Er is dus geen volgorde die je aan moet houden om niets te missen ofzo. 

Als je van tevoren wat meer over Galen, Krennic, en de Death Star wilt weten, is het zeker geen slechte aankoop!

1 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Als je van tevoren wat meer over Galen, Krennic, en de Death Star wilt weten, is het zeker geen slechte aankoop!

Ik heb nog een paar weken, dus wil wel eens een gokje wagen... tnx voor het antwoord jullie beide.

4 uur geleden zei DeGrijzeDuif:

maar star Wars is toch ook non  fictie? Serieus ik lees het bijna als zodanig, maar waarschijnlijk omdat ik ondertussen zo goed bekend ben met de hele geschiedenis dat elke nieuwe (canon) uitgave voelt als een aanvulling op die bestaande geschiedenis. Net zoals nonfictieve boeken

Begin in ieder geval niet met een boek van LuceNo, ik heb er net een uit, Plagueis en hoewel super interessant echt ontoegankelijk. (Alhoewel Catalyst natuurlijk een must read is)

Volgens mij is het beste allround instap boek Lost Stars van Claudia Gray..... dat volgt gewoon de hele OT vanuit het perspectief van twee interessante figuren. 

Edited by Marko
  • Upvote 1

Hail hail! Zeker alsnog een primeur, de yanks kwamen pas een aantal uur geleden op de proppen. In ieder geval is mijn anticipatie nog groter geworden na lezen van je review.

Ik ben al de hele dag op pad en tot mijn treurnis geen enkele reactie op deze post of op het verschijnen  van dit boek.....over een paar uurtjes klaar en dan gaat thuis de pindakaas machine aan om zowel oog als oor te bevredigen 🤐😜

Edited by Marko

Zodra je er over wil praten ben ik er voor je.. Maar het is een beetje nutteloos om nu alles voor je te gaan spoilen, dan had ik dat beter vorige week kunnen doen :P 

Benieuwd naar jouw beleving!

Nou ongeveer op de helft (chapter 16) en tot mijn groot verdriet, ben ik nog niet heel erg enthousiast. Het is een beetje traag allemaal en niet super boeiend. Maar mischien moet de goede helft nog komen

8 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Oeioeioei!

Ook nog niet een beetje enthousiast over de personages?

dat wel, ten dele, uiteraard Krennic! Lyra is ook een bazin, maar Galen vind ik echt een suffe ###. Onze Dresseliaanse vriend heeft een ondankbare rol in het verhaal. Nou ja het is een tussentijdse observatie. Na het weekend kom ik met een weloverwogen conclusie. 

.....maar wel een aan zekerheid grenzend vermoeden aan hoe het met de Rogue1 crew afloopt. volstrekt logisch. 

Edited by Marko