Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Rancisis

Box Office voorspellingen

Recommended Posts

Binnen 40 dagen komt Rogue One: A Star Wars Story uit in de zalen. Disney heeft zelf al aangegeven dat ze niet verwacht dat deze film evenveel zal opbrengen als Star Wars: The Force Awakens. Verschillende Amerikaanse media voorspelt dat Rogue One in zijn openingsweekend in de VS 135 miljoen dollar zal opbrengen. Verdere voorspellingen zijn dat de film in totaal 405 miljoen zal opbrengen in de VS.

Persoonlijk denk ik dat de film wel meer zal opbrengen in de States. Het openingsweekend voorspel ik 150 miljoen dollar en in totaal 550 miljoen dollar. 

Ter vergelijking: The Force Awakens had in zijn openingsweekend 248 miljoen dollar opgebracht en in totaal 937 miljoen dollar 

Wereldwijd zou meer dan 1 miljard dollar toch wel moeten lukken volgens mij. 

Welk zijn jullie voorspellingen voor de film? :) Denkt er iemand dat hij meer dan The Force Awakens zou kunnen opbrengen? 

Leuk, we hadden het hier pas nog over op de crew chat. 

Ik gok op een wereldwijde 1.25 miljard. Dennis ging voor de 700 miljoen. Ramon dacht rond de miljard.

Meer dan The Force Awakens verwacht geloof ik niemand, dat was wel zo'n absurd succesverhaal natuurlijk.

Maar ja, het gaat er zeker ook aan liggen hoe goed de film is. Dat kan het verschil zijn tussen de film 3x kijken of 10x kijken voor sommige fans ;)

3 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Leuk, we hadden het hier pas nog over op de crew chat. 

Ik gok op een wereldwijde 1.25 miljard. Dennis ging voor de 700 miljoen. Ramon dacht rond de miljard.

Meer dan The Force Awakens verwacht geloof ik niemand, dat was wel zo'n absurd succesverhaal natuurlijk.

Maar ja, het gaat er zeker ook aan liggen hoe goed de film is. Dat kan het verschil zijn tussen de film 3x kijken of 10x kijken voor sommige fans ;)

Klopt dat ik dat zei.....maar ik stel mn voorspelling iets bij en sluit me (na het bekijken van de 'All time Worldwide boxoffice lijst') aan bij Ramon.

TFA zal niet worden ingehaald; daar durf ik wel een weddenschap op af te sluiten.

(sterker: ik denk dat VIII, IX en de Solo film allemaal minder dan TFA gaan opleveren....om o.a. de reden dat de eerste film van een nieuwe trilogie het bij zowel de OT als de PT het beste (financieel gezien) gedaan heeft, de hype niet meer zo groot zal worden als bij TFA en er voor de genummerde delen (naar mijn idee/gevoel) een hoger reclamebudget is.

Edited by Dennis

Meer dan TFA denk ik inderdaad ook niet. Openingsweek 150 miljoen en totaal 1,1 miljard. Ik denk dat de buzz na de Premiere pas goed op gang gaat komen en n.a.v. wat de critici erover gaan schrijven. En die zullen naar alle waarschijnlijkheid enigszins lovend zijn. Lijkt me een open deur dat de film in de VS het het allerbeste zal gaan doen t.o.v. de rest van de wereld.

De kenners zijn duidelijk van mening herzien sinds ze de film hebben gezien. Volgens hen zou de film tijdens zijn openingsweekend tussen de 280 en 350 miljoen dollar opbrengen.  

Niet helemaal waar. De 130 die ronddobberde was een projectie voor de VS alleen. 280 tot 350 is internationaal.

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat, als alle voorstellingen in het eerste weekend van de VS stijf uitverkopen, de maximaal haalbare omzet een dollar of 200 mil is. Dus dat zou de absolute max zijn...

2 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Niet helemaal waar. De 130 die ronddobberde was een projectie voor de VS alleen. 280 tot 350 is internationaal.

Je zult waarschijnlijk gelijk hebben. Ik vond het al vreemd dat ze 40 miljoen meer voorspelden dan TFA. 

2 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat, als alle voorstellingen in het eerste weekend van de VS stijf uitverkopen, de maximaal haalbare omzet een dollar of 200 mil is. Dus dat zou de absolute max zijn...

Zou inderdaad ook een heel mooi bedrag zijn. 

Uitkijken naar volgende week dus! :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this