Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

DeGrijzeDuif

Panini Comics

Recommended Posts

Vorig jaar liep ik af en toe tegen de Star Wars comics aan van Panini Comics, en scoorde slechts een paar losse delen. De rest was lastig te vinden. Erg jammer vond ik dat. Toen il hoorde dat wegens een rechtengeschil de comic stop werd gezet. Ik dacht bij mezelf dat deze reeks compleet maken me in de toekomst vast zou lukken, ooit, en liet het los...

Maar vandaag liep ik ineens tegen een welkome verassing aan:

cc367732d2.jpg

cc700e21a9.jpg

15,- Euro, bij Bruna!

13 delen, in een speciale box. Leuk voor in de kast. ☺

Omdat ik de reeks niet compleet had heb ik het verhaal nooit gelezen. Iemand hier wel?

Niet in de Nederlandse versie, waar ik stiekem een beetje erg van gruwel. Maar ik volg alle huidige Marvel comics inderdaad. Star Wars #5 en 6 zijn hoogtepuntjes in deze reeks =)

Dit zijn de NL uitgaves van de Marvel comic.

Zo te zien zitten in deze box Star Wars 1 en 2...en van de Darth Vader reeks zit er ook iets bij.

Deze box is niet compleet in de zin dat alle delen er in zitten; van Darth Vader (een reeks die is afgerond) zijn er 25 delen (die in 4 paperbacks gebundeld zijn) en van Star Wars zijn er 24 delen die ook weer in 4 bundels verzameld zijn. Deze reeks is nog niet af; er verschijnen nog steeds nieuwe delen.

(aantallen zijn inclusief de Vader Down reeks; een serie waarin beide strips samenkomen)

Tegenwoordig brengt DarkDragon de NL strips uit.

@BoxerlessBossk is de kenner van de moderne Marvel comics.....hij kan er vast meer over vertellen.

(edit: terwijl ik dit typte was Bossk ook al bezig) :P

Edited by Dennis

Op Friday, November 04, 2016 at 18:52 zei Dennis:

Deze box is niet compleet in de zin dat alle delen er in zitten; van Darth Vader (een reeks die is afgerond) zijn er 25 delen (die in 4 paperbacks gebundeld zijn) en van Star Wars zijn er 24 delen die ook weer in 4 bundels verzameld zijn. Deze reeks is nog niet af; er verschijnen nog steeds nieuwe delen.

(aantallen zijn inclusief de Vader Down reeks; een serie waarin beide strips samenkomen)

Dat maakt dit qua verhaal erg onaantrekkelijk om te lezen. Maar heb ze met name vanuit verzamel oogpunt aangeschaft. Nederlandstalig heeft wat dat betreft voor mij veel charme en waarde. Zo br vaarde ik dat vroeger al, zo ook bij GI Joe, He-man en Transformers. 

Maar naast de NL versies verzamelde en las ik ook altijd de Engelse of US versies. Wat SW heb ik dan ook enorm veel in te halen. Volgens mij ben ik ergens midden jaren 90 echt gestopt. Nu had ik niet overdreven veel SW hoor, want juist vanaf diebtijd besloot ik me meer exclusief te richten op GI Joe. Maar ik denk dat ik zo'n 20-30 cm SW in de kast heb staan. Dat valt in het niet vergeleken bij bijvoorbeeld 2 meter GI Joe comics. Maar ik wordt nu langzaam terug gezogen in het SW universum, wat is begonnen met de strip over de rode arm van C-3PO in TFA. :-) Doosje met nog te identificeren SW comics:

uomfgzvrramuf.15.01.jpg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now