Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

the Prosheshy

Junior Press & Marvel Comics (ESB & ROTJ)

Recommended Posts

Al vanaf heb begin van verschijnen in mijn bezit (de Revanche in het Heelal strip; 1980 heeft helaas de voorkant verloren in de 36 jaar dat ik het gelezen heb) en de strip: Terugkeer van

de Jedi 1983)

Van respectievelijk uitgeverij Oberon in Haarlem (Revange in het Heelal) en Junior Press Nederland (De Terugkeer van de Jedi (zelfs nog met dank aan EPPO).

Wie kent ze?

Terugkeer van de Jedi en Revange in het Heelal.jpg

Edited by Dennis

22 minuten geleden zei the Prosheshy:

Wie kent ze?

Ik!

Helemaal compleet! Alle normale uitgaves (24), alle specials (18), de 2 filmspecials van ESB en ROTJ en de 4 Ewok uitgaves.

Alles destijds (in de 80s) aangeschaft. Geweldige tijden.

Van Indiana Jones had je toen ook een serie (met 3 filmspecials); deze toen ook gescoord.

139413151_1_big.jpgdyn007_original_405_628_pjpeg_2291_e6131

Ik gooi het er gewoon uit: dit waren (samen met de Al Williamson strips uit dezelfde tijd) gewoon de beste SW strips. In een tijd dat de term EU nog niet bestond, we alleen de films en een handjevol boeken (Splinter of the Minds Eye/Gevangenen van de Oerwoudplaneet en 2 vertaalde Han Solo boeken van Brian Daley) hadden was dit gewoon ultiem.

Als ik ze nu doorblader dan zie ik nog steeds pure klasse.

Als iemand zonder nostalgie hiervoor kan ik niet zeggen dat het er heel geweldig uitziet..

Wie is die disco-liefhebber op de voorkant van Star Wars nr 17?

En waarom is Teebo zoveel minder metal dan in de film?

35 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Als iemand zonder nostalgie hiervoor kan ik niet zeggen dat het er heel geweldig uitziet..

Wie is die disco-liefhebber op de voorkant van Star Wars nr 17?

En waarom is Teebo zoveel minder metal dan in de film?

Baron Orman Tagge http://starwars.wikia.com/wiki/Orman_Tagge

Teebo is de Teebo van de animatiereeks (de hele strip is op deze reeks gebaseerd)

Favoriet verhaal uit die tijd. Het Wiel. Senator Simon Greyshade. Met dat duel tot de dood. Echt fantastisch. Solo doet alsof Chewie hem neerschiet om beiden te kunnen laten overleven. Marvel Comic Starwars 18 tm 23 

Nu is het zo dat ik een stukje afbeelding heb gezien van ROgue One waar een soort ronde battlestation te zien is, het zou een hommage kunnen zijn maar.......

Die is zeker goed idd.

Ik vond de hele zoektocht naar Solo wel wat hebben.....dat Leia achter Fett aanzit en Luke en Lando  Bossk (jaja, @BoxerlessBossk) en  IG-88 opsporen en het blok carbonite vinden....maar dan...

carbonite-chihdo.jpg

Ik vind de tekenstijl van de peiode waar je die tekening van poste het mooist, doet mij denken aan die nederlandstalige Specials van junior press

9 minuten geleden zei Marko:

Ik vind de tekenstijl van de peiode waar je die tekening van poste het mooist, doet mij denken aan die nederlandstalige Specials van junior press

Daar staat ie ook in :P

23710.jpg

Het was bijna 37 jaar geleden dat ik van Marvel Comics/Oberon de Archie Goodwin comic kocht van "Revange in het Heelal" oftewel: The Empire Strikes Back. Zovele keren gelezen dat het nauwelijks de tand des tijds heeft doorstaan.........

Voor mij na 8 Star Wars films nog steeds de absolute nummer 1.

En nu zovele jaren de rerelease van deze geweldige comic door dit keer Darkhorse Comic. Inmiddels in de prijs ook wat aangepast; alhoewel 14,95 nog prima te overzien is en een hardcover.

http://comicsalliance.com/marvel-empire-strikes-back-hardcover/

Wellicht interessant om de oude en de nieuwe versies eens naast elkaar te leggen:

2ltk3le.jpg

34qw9xt.jpg

k2grip.jpg

2r7wuow.jpg

aew1fd.jpg

Edited by the Prosheshy

3 uur geleden zei the Prosheshy:

Het was bijna 37 jaar geleden dat ik van Marvel Comics/Oberon de Archie Goodwin comic kocht van "Revange in het Heelal" oftewel: The Empire Strikes Back. Zovele keren gelezen dat het nauwelijks de tand des tijds heeft doorstaan.........

Exact dezelfde heb ik ook....bij mij zit de kaft er nog nét wel omheen....maar het scheelt niet veel :P

De filmspecial van ROTJ was een stuk steviger...