Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

DeGrijzeDuif

Smits SW Movie Shots (1997)

Recommended Posts

15gqcfc.jpg

2wfocn7.jpg

Na jaren is de klapper met SW "movie shots" weer uit de kast gekomen. Dit was een klapper met losse stevige bladen, waar je kleine plastic fototjes in kon schuiven. In totaal maakte 50 movie shots de map compleet. Deze mini filmbeelden vond je in 1997 in de zakken chips van Smits, ter gelegenheid van de Special Edition original Star Wars Trilogy.

Edit: Mijn map heb ik inmiddels compleet.

Maar ik heb ook enorm veel dubbele movie shots:

1, 3 (4x), 4 (2x), 5, 8 (4x), 9 (3x)

11 (5x), 12, 13, 15, 16, 19

22 (2x), 23 (2x), 26, 27, 28, 29 (2x)

30 (2x), 31, 32 (3x), 33, 34, 35, 37 (3x), 38 (2x)

41 (4x), 42 (4x), 45, 46, 47 (2x), 49 (4x), 50

Iemand interesse? 

Edited by DeGrijzeDuif

Dit kleine doosje van een paar vierkante centimeter kon je op een of andere manier ook bemachtigen. Volgens mij kon je er met punten voor sparen, zoals je ook voor andere items kon sparen.

Dit doosje was een soort camera. Je kunt er precies 1 movie shot in schuiven en wanneer je dan via het gaatjes tegen een licht in kijkt, zie je de afbeelding in z'n ware kracht! :-)

Leuk hebbedingetje.

2pre97s.jpg

Ten tijde van Episode 1 The Phantom Menace heeft ons gezin zijn uiterste best gedaan om voldoende Smits zoutjes te verorberen wat geresulteerd heeft in onderstaande Collector's poster met stickers. Op de rechterfoto de tweede bekende Smits actie waar ik o.a. de StarWars lavalamp van gekocht heb en de Episode 1 CD-rom was het geloof ik. De Pepsi actie was destijds t.t.v. de nieuwe trilogie met de Topps Widevision cards.

Image-1 (6).jpg

Edited by the Prosheshy

Movieshots........heb ik compleet. Tevens heb ik nadat ik de collectie compleet had serieus een half jaar geen chips gehad.

Naast die 'camera' die Duif postte had je ook nog een projector; een zaklamp met kartonnen opzetstuk waarin je de shots kon plaatsen.

Die zaken die EJ/Pros post had ik ook allemaal. Lavalamp zelfs 2x. Ik kende iemand die in de horeca zat en die de fleswikkels (die je nodig had om die dingen te krijgen) massaal van de complete voorraad had afgehaald. Onvergetelijk: op de eerste dag dat je die dingen kon halen ben ik met een bomvolle zak met wikkels naar de Bart Smit gegaan en van alles 1 of 2 exemplaren gehaald. Men was best verbaasd :D  (voor die lamp moest je behoorlijk veel fleswikkels hebben; op elke literfles zat er 1)

De lampen hebben het toen een paar jaar uitgehouden, geen idee waar ik de JarJar en dat Gungan handheldspel heb.......en die R2D2 klok......die staat nu op de kamer van mijn eigen Padawan Lucas :D

Nu ik er over nadenk......in 97 met de SE's had je widevision kaarten en die movieshots......in 99 had je bovenstaande actie (en niet te vergeten het Battledroid waterijs! $_35.JPG)

En nu? Geen spaaracties......niets.

Edited by Dennis

Die projector met zaklamp moet ik ook nog hebben, ik zal zo nog eens een blik werpen. Het punt is, ik ben een graffiti verzamelaar. Dus naast duizenden foto's heb ik ook dozen vol met prullaria, van losse schetsen tot flyers van jams waar ik heb gepaint. Ergens in deze dozen zit ongesorteerd ook star wars prullaria. Van lege zaken chips tot de map met movie shots. Het is niet ontzettend veel, maar wel leuk die items weer te zien.

Van Pepsi had ik ooit ook een levensgrote kartonnen Darth Vader en C-3PO. Helaas hebben deze items de tijd niet doorstaan. Erg jammer, dat had mn zoontje nu leuk gevonden...

Mijn missende movie shots heb ik als het goed is compleet via marktplaats. Als ik ze binnen heb zal ik de eerste post aanpassen.

Oh trouwens, bij die vrouw van de missende movie shots heb ik nog een paar andere kleine items gekocht. Een projectie doosje nieuw in verpakking en de beschrijving uit een zak chips geknipt. :-)

Ook nog een TPM sticker en een aantal van die uitvouwkaartjes zoals op de foto van The Proseshy. Ik meen toch dat ik hier ook een stapeltje van had, maar ook die ben ik nog niet tegengekomen.

1 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Hoe retro! Vooral die Jar Jar met plakkerige tong.. Oh, wat heb ik mensen daarmee geïrriteerd ;)

Alsof je daarvoor die JarJar nodig hebt.........

50cc2cb1d02af.png

Van de movieshots is er ook een Belgische versie. De gehele map is tweetalig (frans-nederlands). Maar het bijzondere is, dat bij de nummering van de movieshots iets goed fout is gegaan. Maar de fout is zowel in de map, als op de movieshots gewoon hetzelfde :)

Dus als je dezelfde movieshot met twee verschillende nummers tegenkomt, dan weet je nu hoe het komt.

Ook in Frankrijk zijn er movieshots uitgegeven. Maar daar waren het panorama beelden van 2 movieshots.  Ik weet niet over er een map o.i.d. is voor deze movieshots.

• Upvote 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now