Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

BoxerlessBossk

Rogue One gezellig saampies kijken op 14-12!

Recommended Posts

Een aantal van ons heeft het gepresteerd om op Rogue One dag vrij te krijgen... Zou zonde zijn om daar geen gebruik van te maken, toch? 

Dennis heeft op Facebook zijn voorkeur voor Eindhoven al uitgesproken, heeft iemand andere voorkeuren?

Het gaat om de eerste voorstelling natuurlijk, he ;)

Leuke head's up! Wij gaan vanuit Starkiller Base (Ijhoth/Ijhorst) op de 14e naar de IMAX in Arnhem (Arnhem heeft de grootste Imax scherm van NL)

5/6 nov geeft Pathe de definitieve data en info is mij door de klantenservice verteld; men verwacht halverwege nov de kaarten bij Pathe in de verkoop te doen (best laat vind ik). 

Daarna gaan we op onze base op projectiescherm de "originele Star Wars" uit 1977 kijken en de nwe deleted scenes uit

The Force Awakens.

Edited by the Prosheshy

Wij zijn vooralsnog van plan om de eerste 3d imax voorstelling in Den hAch-To te pakken... 

Daarna gaan we een partijtje huilen omdat het weer een jaar duurt tot de volgende. ...

Vue in Eindhoven is samen met Vue Hilversum de enige Dolby bios van NL. ik ben hoe dan ook daar de 14e.

Kaartverkoop geloof ik allemaal wel; bij TFA  zat de zaal nl. niet vol om 10u.

Nog even inhoudelijk op de vraag van Bossk in gaande, de meest centrale plaats in den lande is utrecht. De cinemec heeft een premium dolby atmos laser projectie zaal en is erg goed bereikbaar, buiten de stad. 

Wij gaan naar Arnhem, wellicht donderdagavond de 15e nog naar de nwe Pathe in Zwolle met Dolby Atmos (15 dec gaat deze nwe Pathe officieel open). Mocht de wereldpremiere toch by any chance in Aarhus Denemarken zijn bij de opening van de nwe Imax bioscoop EN we kunnen aan kaarten komen dan................

17 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Maar de 10u doen jullie dus iig in jullie thuishavens? 

80% zeker... ..maar als er een leuk voorstel volgt;  

nogmaals, de meest centrale plaats in den lande is utrecht. De cinemec heeft een premium dolby atmos laser projectie zaal en is erg goed bereikbaar, buiten de stad. 

CineMec Utrecht "de Sterrenkijker"

https://g.co/kgs/3DGn7A

Edited by Marko

Ik ga, net zoals vorig jaar bij TFA, en indien ik kaartjes kan bemachtigen, 2x in Eindhoven (10:00 en 13:00 of zo). Ik heb die dag al vrij-genomen van werk (kan niet 's-avonds, omdat mijn oudste youngling dan in huiselijke kring haar 17e verjaardag viert!)

Op 28-10-2016 at 10:06 zei Marko:

80% zeker... ..maar als er een leuk voorstel volgt;  

nogmaals, de meest centrale plaats in den lande is utrecht. De cinemec heeft een premium dolby atmos laser projectie zaal en is erg goed bereikbaar, buiten de stad. 

CineMec Utrecht "de Sterrenkijker"

https://g.co/kgs/3DGn7A

Hoewel Utrecht mij wat locatie betreft natuurlijk perfect zou uitkomen is de kans helaas klein dat ik de film om 10:00 kan zien i.v.m. werkverplichtingen. Maar mocht je graag in het midden van het land willen gaan raad ik iedereen ten zeerste aan om de Vue in Hilversum een kans te geven. Zoals Dennis zegt samen met die in Eindhoven de enige Dolby Cinema bioscopen van Nederland en hoewel de Cinemec een vergelijkbare audio-setup heeft is het beeld van Dolby Cinema superieur aan die in de Cinemec, o.a. door het gebruik van twee projectoren (die elk een signaal naar één brilglas doorsturen) i.p.v. één.

Voor eenieder die hierin geïnteresseerd is: dit vind ik nog steeds een helder filmpje van Tweakers die uitlegt wat Dolby Cinema inhoudt. Sinds ik The Force Awakens in Dolby heb gezien hoef ik niet meer naar IMAX, al is het ook zo dat de dichtstbijzijnde IMAX bioscoop nog steeds verder voor mij verwijderd dan die Dolby-bios in Hilversum. :P

4 uur geleden zei Eddie:

Ik ga, net zoals vorig jaar bij TFA, en indien ik kaartjes kan bemachtigen, 2x in Eindhoven (10:00 en 13:00 of zo). Ik heb die dag al vrij-genomen van werk (kan niet 's-avonds, omdat mijn oudste youngling dan in huiselijke kring haar 17e verjaardag viert!)

Kijkkijk! Gisteren verzocht ik je vriendelijk om weer eens op t forum te komen....en ziehier: gelijk een salvo aan postings!

Je gaat ook naar de Vue? 

1 uur geleden zei Eddie:

Neen, Imax Pathe voor mij.... :)

Waarom niet Dolby? (Puur nieuwsgierigheid)

7 uur geleden zei Ramon:

Hoewel Utrecht mij wat locatie betreft natuurlijk perfect zou uitkomen is de kans helaas klein dat ik de film om 10:00 kan zien i.v.m. werkverplichtingen.

Helemaal niet overdag, neem ik aan? =/

1 uur geleden zei Dennis:

Waarom niet Dolby? (Puur nieuwsgierigheid)

Om jou te vermijden waarschijnlijk, duh ;)

Hah, weet het eigenlijk niet. Heb hele goede ervaringen met Pathe en hun IMAX gebeuren, en dat er ook géén pauze in zit vind ik wel erg fijn.... Vorig jaar hadden ze bij de eerste voorstelling (die van 10 uur) een soort toespraakje met een loterij waar ze enkele SW items verlootte onder de stoelnummers...

Enne, ik heb nog 3D brilletjes van vorig jaar... ;)

Edited by Eddie

9 uur geleden zei Eddie:

Hah, weet het eigenlijk niet. Heb hele goede ervaringen met Pathe en hun IMAX gebeuren, en dat er ook géén pauze in zit vind ik wel erg fijn.... Vorig jaar hadden ze bij de eerste voorstelling (die van 10 uur) een soort toespraakje met een loterij waar ze enkele SW items verlootte onder de stoelnummers...

Enne, ik heb nog 3D brilletjes van vorig jaar... ;)

Dit alles (geen pauze, toespraak én een giveaway) had Vue vorig jaar op donderdag ook...hoewel; geen loterij maar 1 iemand moest Chewbacca nadoen  :S en kreeg een boek.

501st was ook aanwezig.

Edited by Dennis

4 uur geleden zei Marko:

Er zal dit jaar waarschijnlijk minder ophef zijn

Dat weet ik wel zeker.

Zo als het vorig jaar was zal het niet meer worden (en vorig jaar was het al niet veel....); toen was het 1) de eerste SW sinds vele jaren en 2) een genummerd deel ipv een spinoff.

Ik verwacht zelf dat deze film meer dan ooit mijn eerste ervaring uit 1980 zal gaan evenaren. De aanval van the Galactic Empire op de Rebellen op Hoth.  Filmdocent op de filmacademie van George Lucas; Irvin Kerschner liet mij in allerlei opzichten versteld staan.

Dat gevoel, die AT-AT's en de aanval als 10 jarige aanschouwen. Nu 36 jaar later;  Ik kan niet wachten.

Men geeft nu reeds aan dat dit de meest realistische Star Wars film ooit zal worden:

https://www.filmtotaal.nl/nieuws/52064

En dan de top cast met Mads Mikkelsen, Donnie Yen, Felicity Jones, Diego Luna, Forest Whitaker, James Earl Jones (stem Darth Vader).

En regisseur Gareth Edwards heeft het eigenlijk al aangegeven:

--------------------------------------------------------------

"The pressure's so high, we're making a film that's touching my favourite movie of all time. But then if you're too respectful of it, that you don't do anything new or different, or take a risk, then what are you bringing to the table"?

--------------------------------------------------------------

gareth_Edwards-511.jpg

Edited by the Prosheshy

2 uur geleden zei the Prosheshy:

Ik verwacht zelf dat deze film meer dan ooit mijn eerste ervaring uit 1980 zal gaan evenaren.

Gewaagde uitspraak. Niet bang dat het dan alleen maar kan tegenvallen?

Vandeweek hadden we t er met de crew ook over....

Ik weet nog hoe hoog mijn verwachtingen in 1999 waren.......en ook in 2008 bij Indy 4. Het resultaat is bekend.

Bij mij zijn daarom de verwachtingen laag. Ik ga er van uit dat de film niet beter dan de OT en TFA zal zijn. Ik mis ook diverse typische SW zaken. Sowieso Williams, de openingsscroll, het feit dat de looks/toon vooralsnog anders is dan de 'genummerde' delen....en de regisseur heeft me nooit echt aangesproken. Dit soort afbeeldingen (die 0,0 SciFi gehalte heeft en eerder op een Vietnamfoto lijkt) vind ik ook niet top.

rebel-soldier.jpg?fit=750,1013&ssl=1

Ik hoop dat ik er langs zit. :P

Volgens mij is meer dan een jaar geleden al aangekondigd dat Rogue One voor het overgrote deel een oorlogsfilm zou worden.  De weg die Lucasfilm inslaat met deze film is juist mijn "cup of tea".  Niet voortborduren op de veilige weg maar iets nieuws proberen (alhoewel ik als een liefhebber van geschiedenis zovele parallellen zie met de ontwikkelingen van de Tweede Wereldoorlog).

De vergelijking met het "Oppenheimer" Manhattanproject (Orson Krennic vs. Galen), bedevaartsoord van the Force; Jedha, de karakterontwikkeling van Jyn Erso en haar vader/wetenschapper Galen die haar koste wat kost wil beschermen voor het Keizerrijk, nieuwe werelden, uiteenzetting van de macht (misbruik) van het Keizerrijk, systematische uitroeiing van bepaalde groeperingen (Jedi), en uiteindelijk bepaalde individuen die het verschil (moeten) gaan maken. 

Volgens mij krijgen we indrukwekkende "storytelling" voorgeschoteld met genoeg centrale thema's die zich altijd in de Star Wars films hebben voltrokken: kameraadschap, hoop, saamhorigheid, verraad, liefde, humor. Dat is waar Star Wars bij mij altijd en immer om heeft gedraaid. Volgens mij zei Warwick het al: "The humanity of it all"

The War Trailer:

Edited by the Prosheshy

The stakes are high. Mischien is deze film bijna net zo belangrijk als TFA. Vergeet niet dat dit de start iets van iets nieuws.  Een star wars cyclus los van de episodic film's.  Als dit ongenadig flopt, en ik acht dat zeker mogelijk, zal dat zeker gevolg hebben voor de overige Story films.  Het is niet voor niets dat er nog niets wordt gezegd over de navolgende films. 

Persoonlijk voel ik behalve het uitkijken naar een nieuwe starwars film erg weinig van een buzz. ... Ik houd de verwachtingen laag.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now