Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

the Prosheshy

Stone Wars; 40 jaar merchandise (Hoorn)

Recommended Posts

In Hoorn is vanaf 19 november in drie zalen een wisselexpositie over 40 jaar Star Wars merchandise; deze expositie loopt t/m 29 oktober 2017

Je kunt zelfs in een levengrote Millenium Falcon gaan zitten en life-size figuren staan o.a. opgesteld.

http://www.museumhoorn.nl/nw-5548-7-3634274/nieuws/wisselexpositie_store_wars_40_years_merchandise.html

7 uur geleden zei the Prosheshy:

In Hoorn is vanaf 19 november in drie zalen een wisselexpositie over 40 jaar Star Wars merchandise; deze expositie loopt t/m 29 oktober 2017

Je kunt zelfs in een levengrote Millenium Falcon gaan zitten en life-size figuren staan o.a. opgesteld.

http://www.museumhoorn.nl/nw-5548-7-3634274/nieuws/wisselexpositie_store_wars_40_years_merchandise.html

COOL! ik wist dat ik beloond zou worden voor mijn opoffering, ik ben met ingang van 1 november namelijk in Noord Holland werkzaam.

21 uur geleden zei the Prosheshy:

Ik hoop dat  Propshop heeft meegeholpen bij de totstandkoming van de Falcon zoals van de zomer bij de Propshop studio in Harrods Londen.

Falcon-Propshop-Harrods.jpg

Niet om me ergens mee te bemoeien Maar nu zie ik op de bovenste foto toevallig dat iemand de hyperdrive heeft omgeleid!

Edited by Marko
  • Upvote 3

Op 24-10-2016 at 19:14 zei the Prosheshy:

Ik hoop dat  Propshop heeft meegeholpen bij de totstandkoming van de Falcon zoals van de zomer bij de Propshop studio in Harrods Londen.

Ik vermoed dat er gewoon een fan-made versie zal staan. Op FACTS stond er ook zoiets.

De stap van Harrods naar (met alle respect) Hoorn is best wel.....groot.

Been there done that.....1st comment.

Het is erg leuk en met veel liefde gedaan, ik vermoed een gepassioneerde verzamelaar die zijn forse collectie in drie (formaat huiskamer) ruimtes presenteert. Veel actiefiguren en aanvullende merchandise (duuhhh  zo heet de tentoonstelling) Mijn bescheiden mening, als je in de buurt bent leuk maar om de hele trip naar het afgelegen Hoorn er voor te maken...(je hebt het echt binnen een uur gezien)  Ik denk dat het vooral voor beginnende (jongere) verzamelaars erg leuk is om vintage meuk te zien in real-life, maar ik schat zo in dat er voor de meeste mensen hier niet heel erg veel te zien is dat je niet al eerder hebt gezien.

Ik heb foto's en die zal ik morgen nog even posten met wat meer 'verslag'......

Ps de Falcon is niet die van de foto's van @the Prosheshy (wat betekent dat toch?) maar een erg leuk stuk knutsel werk.

• Upvote 1

We zijn er gisteren ook geweest en hebben ons er goed vermaakt. Mn zoon wist in het begin niet waar hij het zoeken moest zo veel speelgoed was er te zien. Hij heeft echt z'n ogen uitgekeken, en wij ook trouwens. De Falcon was tof, leuke foto's bij de poppen en kartonnen versies, het laser spel waarbij je niet geraakt mocht worden was erg belangrijk. Kinderen vinden tussendoor wat beweging altijd wel fijn... :-)

Is er al bekend wie er achter de tentoonstelling zit? Ik zag namelijk best wat Nederlands spul in de vitrinekasten staan. Maar alle verschillende versies (AT-AT, Falcon etc) maakt het wel een hele fanatieke fan...

Wat jammer en leuk tegelijk was, was dat we, doordat we ook de reguliere collectie bekeken, toevallig bij het speelgoed uit de 20e uitkwamen. Hier hadden ze een grote verzameling Star wars Lego staan. 2 opstellingen op een tafel en per film een eigen vitrinekast. Zelf denk ik dat veel mensen die speciaal voor Star wars komen dit deel missen... zonde want dit was een erg leuke toevoeging. Het stond los van de SW expo, waar je echt een IN en UIT had...

Ik vond het wel erg bijzonder Star wars in het museum te zien, had ik nog niet eerder meegemaakt.

Mag ik wat foto's plaatsen?

• Upvote 1

Tof Marco!

Je had in ieder geval geen last van de kleurrijke disco verlichting zoals ik had... 😂

Morgen als ik achter de computer zit zal ik ook nog wat foto's plaatsen. Nu voorbereiden op R1! 

Bij het opruimen van een lade kwam ik een poster tegen die ik ooit heb gekregen bij aanschaf van een van de ruimteschepen van Kenner, ik geloof de B-wing fighter, heb gehad. Tja, als 13 jarige nam je het toen niet zo nauw met aankruisen/uitknippen welke aanwinsten je toendertijd had...........

IMG_1857.png

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now