Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

BoxerlessBossk

Luke Cage

Recommended Posts

Er heerst hier een zekere voorliefde voor Netflix Originals, en Luke Cage is weer een goeie! Cage past perfect in het rijtje top-tv naast Daredevil en Jessica Jones. De schurk heeft wederom iets meer diepgang dan in een gemiddelde serie, de actie is tof, en de personages zijn interessant. Vooral Misty Knight mag nog vaak terugkomen!

Iemand anders ook aan het binge-watchen?

Eerste aflevering gezien. Meer nog niet. Deed me nog niet zoveel moet ik zeggen. Bij Daredevil en Jessica Jones zat ik er net wat sneller in. Maar hey, morgen gaan we gewoon verder!

We zitten nu op deel 5 welke we hebben gezien. Wel een vermakelijke serie. Al pakt ie me niet zo dat ik niet kan wachten tot de volgende aflevering, tis immers alweer een paar dagen geleden... Maar ik ga m zeker nog verder kijken. 

Maar even in deze post (mischien kan de titel van de topic aangapast worden in netflix marvel)

17 november the Punisher, dat was toch een hoogtepunt in S2 van Daredevil. En bovendien een all time favourite voor deze oldschool comic lezer in de overtuiging was dat een zwart strechpakje met witte laarzen toch echt bas-ass was. The Punisher was mysterieus en is eigenlijk nog nooit fatsoenlijk verfilmd, dus dit moet hem worden. Sowieso kan de netflix marvel cooperatie wel een oppepper gebruiken. Na Luke Cage is het helaas bergafwaarts gaan, met als dader Iron Fist, miscast van het jaar. Ook De langverwachte bijeenkomst van the Defenders vond ik echt tenenkrommend slecht.

Make no mistake, ik was aanvankelijk laaiend enthousiast over dit universum. Daredevil met Kingpin en dus Punisher. Jones met een geweldige Killgrave. Het moie vind ik ook dat ze allemaal in de eigen burough blijven en ook een geheel eigen stijl hebben qua cinematografie (kleur, geluid, muziek etc)

Kijkers van deze series Rate je favoriet op basis van de nu uitgezonde seizoenen, doe ik het vast voor:

Daredevil 8
Jessica Jones 7
Luke Cage 7
Iron fist 3

Ik kan maar niet door iron fist heenkomen, een halve aflevering per keer en ik ben het zat...

Daredevil S2

Eerste 8 afleveringen Luke Cage

Daredevil S1

Jessica Jones

Tweede helft Luke Cage

Iron Fist

Jessica Jones staat onder het midden, maar vond ik echt kwa badguy zo onwijs gaaf, was jammer dat het begin zo langzaam opbouwde, anders stond ze onder S2 van DD.