Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Marko

De mooiste en beste Star Wars naslagwerken

Recommended Posts

Binnen deze subcategorie verdient dit naar mijn mening wel een eigen topic. De mooiste en beste Star Wars naslagwerken. Geen idee of er liefhebbers zijn, maar dat zal gaan blijken op dit drukbezochte forum.

https://www.starwarsawakens.nl/boekencomics/naslagwerken/top-10-star-wars-naslagwerken/

Dit artikel op Star Wars Awakens .nl is een mooie opener (dank Dennis!) Ik ga zeker op jacht naar Chronicles en overweeg een bank te beroven voor the Art Of McQuarry

Edited by Marko

Dan inhoudelijk op de vraag of er aanvullingen zijn. Dat de Prequels genegeerd worden kan ik nog inkomen, alhoewel..... het natuurlijk wel afbreuk doet aan 't totaalplaatje, zo zijn er natuurlijk ook Making of....boeken van Rinzler van Prequels. 

Maar(!),  het prachtige Art of The Force Awakens had hier naar miin inziens echt bijgehoord. Zo lang na de OT een nieuw creatief hoofdstuk in de saga, met zulke prachtige evoluerende tekeningen van de designs zoals we ze nu kennen.

Twee andere, los van het feit of deze in een top 10 zouden horen,  die ik hier aan toe zou willen noemen zijn Star Wars Costumes en het schitterende Complete Cross sections.

Van The Prequels is er ook een Chronicles uitgave. Schitterend boek, maar goed...ik moest keuzes maken. De Rinzlers van de Prequels zijn overigens minder dan de OT Rinzlers.

Mbt The Art of TFA: lastig......Van elke film is er een mooi Art of-boek. Van ANH, ESB en ROTJ zijn er in de jaren 80 fraaie exemplaren verschenen (herziene uitgaves medio jaren 90 en in 1997 kwamen de wederom herziene SE uitgaves).

Aan de binnenkant van mn The Art of TPM exemplaar staat dit:

DC.jpg

Ik heb heel lang deze onderstaande in de Top 10 gehad...maar geschrapt omdat het een enorm specifiek boek is:

901441_press04-001.jpg

Citaat

“As Yoda might put it: Forceful object, this is.”

The New York Times

“Wait no more. Star Wars: The Blueprints,  an oversized hardcover from Epic Ink, collects the best of the original  blueprints created by the UK production art departments during the  making of the six movies, taken straight from the Lucasfilm Archives and  reproduced in striking high resolution ...The talent of these designers  is on display on every page. Each blueprint is presented as an original  work of art, and some bear the imperfections of rips and folds present  on the original technical drawings ... Star Wars: The Blueprints is much more than a collection of documents. ”
Star Wars Insider

Verder ook getwijfeld of ik deze mee moest nemen:

607571949881.png

Een erg geinig boek met allerlei uitneembare replica's: stickers, cardbacks etc.

DC.jpg

Edited by Dennis