Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Dennis

Star Wars: The Musical

Recommended Posts

Een 10 jaar geleden interviewde ik SW acteur Tim Dry (Mon Calamari officer & Whiphid) die in de jaren 80 ook muzikaal erg actief was (hij heeft met Gary Numan, Vangelis en Depeche Mode getourd/samengewerkt).

Ik stelde hem o.a. deze vraag:

Citaat

Suppose you could do the soundtrack for Star Wars.... 80s (electro/new-wave/or something else) style! Which songs from which artists would you include in the movie, and why (and for which scenes? The opening credits for example would be....?)

En kreeg dit antwoord:

Citaat

‘Shaddap You Face’ by Joe Dolce over the opening credits as the ships pass over head. This would segue into 'Flashdance' with C-3PO strutting his stuff on a dance floor lined with mirrors. Cool, retro and edgy! Luke Skywalker, troubled but full of imminent adventure, gazes out over the desert skies of Tatooine as Belinda Carlisle sings 'Circles In The Sand'. Are you with me?
An Alec Guinness clone makes his first appearance to ‘I'm Too Sexy’ by Right Said Fred.
Darth Vader strides into view as the soundtrack plays 'Favorite Shirts' by Haircut 100. Oh, it's gonna be big! Think Priscilla Queen Of The Desert in outta space!

Actually, I'd go for Sakamoto, Vangelis, DAF, early Cabaret Voltaire, Yello, Tik and Tok, early Human League, William Orbit, Craig Armstrong, Goldfrapp and Nine Inch Nails for a truly cutting edge soundtrack to a new movie.

Het eerste stuk is uiteraard komisch bedoeld (overigens kan ik niet meer normaal naar Joe Dolce luisteren.....en hoor dit nummer elke keer als ik ANH kijk) :P maar ik vind het wel een geinig iets om deze zelfde vraag hier te stellen: Wat zou een goede SW Musical zijn?

Ik trap af met wat dingen die ik er in zou willen:

Als de Death Star wordt opgeblazen: Dazz Band-Let it all blow (duidelijk toch?)

Als 'the message' in R2 ter sprake komt: Grandmaster Flash-The Message

Wanneer Anakin tekeer gaat in ROTS: Michael Jackson-Smooth Criminal ("Ani are you Wookiee, are you Wookiee Ani?")

Op het moment dat R2 op Dagobah wat modder uitspuugt: Primus-My Name is Mud

Ik heb er weer een paar!

Als Oola in de pit gaat zingt Jabba: "Oo-la...she was such a good girl to me"

Leia (Carrie Fisher) heeft haar eigen tune: