Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Dennis

Star Wars Art: Ralph McQuarrie

Recommended Posts

Wauw wauw wauw.....ik kom dit boek iedere keer tegen op de verschillende shops.  

Schitterend,  ben heel erg benieuwd naar je review!

Wat me serieus nu pas opvalt: $ 250 op de site van de uitgever, $ 192 bij Amazon USA en 143 GBP op Amazon UK.....allemaal ex verzenden

De pre-order prijs INcl verzenden was 93 GBP.....(wel zoals gezegd een JAAR op moeten wachten)

Ik heb een plankje vol McQuarrie boeken.....de oudste is van ergens rond 1980. Mijn persoonlijke favoriet is The Illustrated SW universe.....als deze nieuwe die kan overtreffen zou het al heel wat zijn.

17wpoh.jpg

Edited by Dennis

Heel gaaf zeg.  Dat was waarschijnlijk voor StarWars echt commercieel ging, bij het grote publiek? De beste man is inmiddels al weer een aantal jaar overleden dus dat mag in de kluis...

Wat kost 'ie nu uiteindelijk dan?  Het zijn natuurlijk wel twee boeken, maar dan nog, dure hobby. 

Inderdaad een prijzig boek.  En in de tussentijd loop ik nog steeds te kniesen over making ROTJ van Rinzler..... 20 euro!! Dat was het hoogtepunt van de ACC en ik ben het vergeten. Kost overal minimaal het dubbele.  Sheizzzze.

10 minuten geleden zei Marko:

Heel gaaf zeg.  Dat was waarschijnlijk voor StarWars echt commercieel ging, bij het grote publiek? De beste man is inmiddels al weer een aantal jaar overleden dus dat mag in de kluis...

Wat kost 'ie nu uiteindelijk dan?  Het zijn natuurlijk wel twee boeken, maar dan nog, dure hobby. 

Inderdaad een prijzig boek.  En in de tussentijd loop ik nog steeds te kniesen over making ROTJ van Rinzler..... 20 euro!! Dat was het hoogtepunt van de ACC en ik ben het vergeten. Kost overal minimaal het dubbele.  Sheizzzze.

Op Amazon geldt de preorder prijsgarantie. De goedkoopste prijs tussen het moment van de preorder en het verzendmoment is de prijs die je betaald. Dat gaat dus € 93 worden. Veel? Ja, absoluut, maar beduidend minder dan de huidige bedragen.

Die 'brief' van McQ is uit 1999.

ROTJ is wat ik op messenger al zei top. Enorm fraai boek. €20 is schandalig goedkoop....maar €40 is ie ook zonder enige twijfel waard.

....ik moet eens werk gaan maken van een artikel dat al maanden op de planning staat: de 10 beste SW non-fictie naslagwerken (de lijst met 10 titels ligt al klaar)

Ben benieuwd of er een plekje is voor Art of TFA.....tis toch een juweeltje hoor.

Vwb MROTJ wacht ik even tot FACTS in de hoop dat diezelfde shop er weer is....

Edited by Marko

2 uur geleden zei Marko:

Ben benieuwd of er een plekje is voor Art of TFA.....tis toch een juweeltje hoor.

Ik weet ze niet meer alle 10 uit mn hoofd (heb ze wel opgeschreven)....maar die staat er bij mij niet in. (neemt niet weg dat het een fraai boek is!)

Beste SW boek allertijden (naar mijn mening dan) is zonder enige twijfel The Star Wars Chronicles. (rest verklap ik nog nie! :P  )

books-01.jpg

Edited by Dennis

Nou vooruut dan jong'n aan de slag!! 

Ps gewetensvraag....heb je die Rinzler boeken helemaal uit gelezen?

Edited by Marko

15 minuten geleden zei Marko:

Nou vooruut dan jong'n aan de slag!! 

Ps gewetensvraag....heb je die Rinzler boeken helemaal uit gelezen?

Nope. Sommige passages geskipt.

PS: ik heb hier nog een verdraaid goede reden waarom je Making of ROTJ vandaag nog moet aanschaffen!

Check de credits achterin ;)

sqo41x.jpg

Edited by Dennis
  • Upvote 1

Erg jammer dit.

Als soort van (from a certain point of view) mede auteur van dit boek had ik hem maar wat graag voor je gesigneerd. Gratis. Nu weet ik dat zo net nog niet....

:D

Edited by Dennis

8 uur geleden zei Marko:

Nog iets anders. Die making of RotS van Rinzler wel eens gelezen?

Staat hier in de kast...en heb hem destijds in 2005 gelezen.

Ik merk dat ik knap onrustig wordt in afwachting van R1.  Iets om de star wars honger te stillen.....ben bang dat ik voor Facts de creditcard uit handen ga geven....

Ik hoop dat de kleine vrienden uit China haast maken anders gaat t mis😥

Edited by Marko

1 uur geleden zei Marko:

Ik merk dat ik knap onrustig wordt in afwachting van R1.  Iets om de star wars honger te stillen.....ben bang dat ik voor Facts de creditcard uit handen ga geven....

Ik hoop dat de kleine vrienden uit China haast maken anders gaat t mis😥

Als je je niet kan inhouden en iets écht fraais wil hebben dan zou ik zoals gezegd eens kijken naar The Star Wars Chronicles. http://www.parkablogs.com/content/book-review-star-wars-chronicles

Creditcard wil ik op FACTS wel voor je bijhouden...

(overigens sluit ik voor mezelf niet uit dat ik niet op Ali ga/kan wachten inzake de bløkjes)

Edited by Dennis
  • Upvote 1

Op ‎17‎-‎09‎-‎2016 at 14:56 zei Dennis:

Ik weet ze niet meer alle 10 uit mn hoofd (heb ze wel opgeschreven)....maar art of TFA staat er bij mij niet in. (neemt niet weg dat het een fraai boek is!)

Is toch nog een overweging waard omdat ik me realiseerde dat Art of TFA historisch belang heeft omdat het de eerste keer is dat de opvolgers van McQuarry zich uit hebben mogen leven.

En dan weer On Topic. Dit artikel zag ik vandaag passeren. http://www.starwars.com/news/celebrating-a-master-inside-star-wars-art-ralph-mcquarrie?cmp=smc|592395433&linkId=29017317

Het is werkelijk een prachtig boek.

Dussss waar blijft dat artikel met die 10 boeken

1 uur geleden zei Marko:

Is toch nog een overweging waard omdat ik me realiseerde dat Art of TFA historisch belang heeft omdat het de eerste keer is dat de opvolgers van McQuarry zich uit hebben mogen leven.

En dan weer On Topic. Dit artikel zag ik vandaag passeren. http://www.starwars.com/news/celebrating-a-master-inside-star-wars-art-ralph-mcquarrie?cmp=smc|592395433&linkId=29017317

Het is werkelijk een prachtig boek.

Dussss waar blijft dat artikel met die 10 boeken

Mbt dat eerste: volgens mij niet meer of minder dan bij de Prequels/Clone Wars (waar ook Art of boeken van zijn)

Artikel: geen idee.....hoop zsm. Denk dat ik een opsomming van die 10 maak met een korte onderbouwing.

....daar waar amazon.com het nu op voorraad heeft.......heeft amazon UK het (uiteraard) niet. 2-5 weken levertijd.

Je pre-ordered iets op 2 oktober 2015 (!); bijna een jaar vantevoren.......(en dit is nu het 2e boek waarbij dit nu het geval is; wacht ook nog een een release van 6 sept die com wél en UK/DE niet heeft)

9 uur geleden zei Marko:

Waarom dan niet bestellen bij .com ?

Omdat ie daar nu pakweg het dubbele kost. Een jaar geleden was deze op UK +-€ 100 inc verzenden. Inmiddels is op zowel UK als COM de prijs opgelopen.

Als ik hem nu op UK annuleer en op COM bestel dan betaal ik dus de hoofdprijs (mn pre-order price guarantee vervalt dan). Afwachten (en hem dus voor de lage prijs krijgen) is dan m.i. toch de beste optie.

(Een jaar geleden leverde UK vaak wel gewoon goed trouwens)

Inzake dat andere boek van 6 sept: de prijs daarvan is op UK, DE, en COM ongeveer gelijk....maar zorgen de verzendkosten voor het verschil. Heb deze bij DE besteld (gratis verzenden) terwijl COM de nodige $'s rekent.

Edited by Dennis

bizar dat die verschillen zo groot zijn... qau verzendkosten kan ik me iets voorstellen zal een paar kilootjes wegen zo'n boek...

7 uur geleden zei Marko:

bizar dat die verschillen zo groot zijn... qau verzendkosten kan ik me iets voorstellen zal een paar kilootjes wegen zo'n boek...

10 kilo.

En een jaar geleden zal de prijs op COM ook zo laag geweest zijn, maar ik koos toen (logischerwijs) voor UK (lagere verzendkosten, geen douanepakkans, kortere verzendtijd)

Jaja, volgens de site is men het aan het inpakken en wordt het vandaag verzonden!

Diverse anderen die het net als ik op 2 oktober 2015 besteld hebben hebben geklaagd....met als effect dat we geen verzendkosten hoeven te betalen (mooi meegenomen)

Nu vooral benieuwd hoe (goed) Amazon dit massieve werk gaat verpakken.....