Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Marko

Palpatine ....

Recommended Posts

Iets waar ik in de geruchten machine eigenlijk nooit iets over lees, is de  zekerheid dat Emperor Palpatine/Darth Sidious dood is.  Is dat eigenlijk wel zo? Iemand een idee wat de algemene fan consensus hier over is.?

De gedachte ontstond bij het even een stukje ESB kijken, waarin Luke in een diepe koker valt. Het deed me beseffen dat dit, net als afgehakte handen, een typisch star wars fenomeen is.  Ga maar na.  Maul, Solo, Luke en dus ook Palpatine vallen naar beneden in een soort van vergelijkbare situatie.  Je kunt hier eventueel zelfs Boba Fett aan toe voegen, vooral ook omdat zijn dood tot de dag van vandaag tot speculatie leid.  Terug naar waar ik was gebleven. Neem nu Maul, na toch redelijk wat schade opgelopen te hebben, komt ie weer te voorschijn in Clone Wars en Rebels. Luke met toch wat minder schade, komt ook na een forse val weer terug.  De schade die Solo ten slotte opliep lijkt me iets te ernstig en bovendien kan hij geen gebruik van Force trucjes maken. 

Dus waarom...zou  Sidious, die alle eerder genoemde karakters in ervaring en kracht overtreft niet een lekker blauw plofje hebben gemaakt als afleidingsmanoeuvre, om vervolgens het hazenpad te kiezen. 

Mis ik iets? Wat denken jullie eigenlijk? 

12 minuten geleden zei Marko:

Iets waar ik in de geruchten machine eigenlijk nooit iets over lees, is de  zekerheid dat Emperor Palpatine/Darth Sidious dood is.  Is dat eigenlijk wel zo? Iemand een idee wat de algemene fan consensus hier over is.?

De gedachte ontstond bij het even een stukje ESB kijken, waarin Luke in een diepe koker valt. Het deed me beseffen dat dit, net als afgehakte handen, een typisch star wars fenomeen is.  Ga maar na.  Maul, Solo, Luke en dus ook Palpatine vallen naar beneden in een soort van vergelijkbare situatie.  Je kunt hier eventueel zelfs Boba Fett aan toe voegen, vooral ook omdat zijn dood tot de dag van vandaag tot speculatie leid.  Terug naar waar ik was gebleven. Neem nu Maul, na toch redelijk wat schade opgelopen te hebben, komt ie weer te voorschijn in Clone Wars en Rebels. Luke met toch wat minder schade, komt ook na een forse val weer terug.  De schade die Solo ten slotte opliep lijkt me iets te ernstig en bovendien kan hij geen gebruik van Force trucjes maken. 

Dus waarom...zou  Sidious, die alle eerder genoemde karakters in ervaring en kracht overtreft niet een lekker blauw plofje hebben gemaakt als afleidingsmanoeuvre, om vervolgens het hazenpad te kiezen. 

Inzake Fett: die leeft nog http://comicbook.com/blog/2014/07/17/star-wars-creator-george-lucas-says-boba-fett-survived-the-sarla/

Inzake Sheev: het kan.....maar ik zou het niet erg creatief vinden. Bovendien keerde hij al eens eerder terug, in Dark Empire.

Dark Empire is natuurlijk verbannen tot non canon. Vwb de creativiteit ben ik het met je eens, maar dat geld voor Fett en met name Maul ook. Die laatste is voor mij persoonlijk en beetje verpest. 

Maul is imo pas echt tot leven gekomen als karakter na zijn terugkeer. Ik ben geen fan van personages zomaar terug laten keren.. Maar in Mauls geval mag het resultaat er zijn.

Sheev is dood. Hij kwam idd al eerder terug in canon... En daar waren mensen nou niet bepaald fan van. Dat gezegd hebbende, het zou kunnen. In de Vader comic zit al een ex-Imperial die meerdere identieke lichamen heeft die hij na zijn dood kan overnemen. Dus, het kán... Maar ik wed er niet om.

Of het kan is niet het dilemma. Als de firma disney geld ruikt laten ze de Rancor uit zijn grote graf opstaan. 

Ik was meer verbaasd dat het geen main topic is op fan sites. Technisch gesproken is de terugkeer van Maul onwaarschijnlijker als die van Palpy....

Om nog meer olie op het vuur te gooien.  McDermid zei onlangs dat hij niet in R1 zit.....maar niet dat hij niet in Ep VIII zit!! (LoL)

Edited by Marko

Ik vond deze zelf gemaakte scene waarbij Boba Fett met een thermo detonator de Sarlacc opblaast erg knap gemaakt (zie 2.25 min).

Edited by the Prosheshy

Op 16-9-2016 at 12:45 zei Marko:

Nou nog drie maanden te gaan en dus de hoogste tijd om het, wat ik de afgelopen maanden omdoopte tot kijk-eens-wat-ik-heb forum weer een impuls te geven teneinde weer echte leuke gesprekken op gang te krijgen. Wat denken jullie. Hoe gaat Sidious op het toneel verschijnen en wat is er gebeurd na ROTJ?

Bovenstaand drie jaar oude bericht, lijkt toch weer snel actueel te gaan worden

Op 13-9-2019 at 15:48 zei Marko:

Wat denken jullie. Hoe gaat Sidious op het toneel verschijnen en wat is er gebeurd na ROTJ?

Geen idee.

Maar kijk eens wat ik heb: 4 pennen van BIC

81oRG44q+tL._SY879_.jpg

Op 13-9-2019 at 15:48 zei Marko:

Nou nog drie maanden te gaan en dus de hoogste tijd om het, wat ik de afgelopen maanden omdoopte tot kijk-eens-wat-ik-heb forum weer een impuls te geven teneinde weer echte leuke gesprekken op gang te krijgen. Wat denken jullie. Hoe gaat Sidious op het toneel verschijnen en wat is er gebeurd na ROTJ?

Bovenstaand drie jaar oude bericht, lijkt toch weer snel actueel te gaan worden

Al jaren zat het me dwars..is hij echt dood of... Iets me zegt al jaren dat ze wel weer een manier vinden om hem weer tot leven te wekken. maar hoe? geen idee. Sinds dat ik zijn lach weer hoorde in de trailer zit ik er aan te denken.

Mijn gedachtegang erover is dat hij met dat deel Death Star neerstortte en samen met wat troopers of iets in die geest heeft overleefd en verder is gegaan met zijn experimenten met the Force. Ik zelf heb ook zo een vermoeden dat de dark side Rey een kloon is en dat hij op die manier verder een soort leger heeft gemaakt.

Trouwens waren er geen Force users die zich konden teleporteren? er staat me iets van na iets wat ik had gelezen over de verschillende krachten.Misschien kan hij dat wel en heeft dat gedaan terwijl hij naar beneden viel.

Op ‎14‎-‎09‎-‎2019 at 22:13 zei Dennis:

Geen idee.

Maar kijk eens wat ik heb: 4 pennen van BIC

81oRG44q+tL._SY879_.jpg

Nou zeg.... laat ik hier toevallig een prachtig warm, doch ietwat vochtig, plekje voor weten.

• Like 1

15 uur geleden zei Anna:

Al jaren zat het me dwars..is hij echt dood of... Iets me zegt al jaren dat ze wel weer een manier vinden om hem weer tot leven te wekken. maar hoe? geen idee. Sinds dat ik zijn lach weer hoorde in de trailer zit ik er aan te denken.

Mijn gedachtegang erover is dat hij met dat deel Death Star neerstortte en samen met wat troopers of iets in die geest heeft overleefd en verder is gegaan met zijn experimenten met the Force. Ik zelf heb ook zo een vermoeden dat de dark side Rey een kloon is en dat hij op die manier verder een soort leger heeft gemaakt.

Trouwens waren er geen Force users die zich konden teleporteren? er staat me iets van na iets wat ik had gelezen over de verschillende krachten.Misschien kan hij dat wel en heeft dat gedaan terwijl hij naar beneden viel. 

Ik vraag me ook af of ie echt dood is sinds return of the jedi, die mysterieuze blauwe wolk die omhoog steeg. Toen een paar jaar terug Maul bleek te leven na in een soortelijke put gevallen te zijn en na bovendien gehalveerd te zijn, wisten we dat in deze canon alles mogelijk is. Toch denk ik tegelijkertijd ook dat ze zo ver niet gaan en we te maken krijgen met een soort sith-ghost. Een niet levende entiteit in ieder geval (zou die blauwe wolk verklaren). Dat Rey een kloon is vermoed ik ook steeds sterker, in feite is Anakin ook een cloon, door middel van een onbevlekte bezwangering door Palpatine.

Op 15-9-2019 at 23:32 zei Anna:

28 jaar geleden keerde hij al terug, in Dark Empire I.

H30IM.png

Op 20-9-2019 at 08:53 zei Dennis:

28 jaar geleden keerde hij al terug, in Dark Empire I.

H30IM.png

Irrelevant.... non canon🤣🤣🤣🤣

Op 23-9-2019 at 20:54 zei Marko:

Irrelevant.... non canon🤣🤣🤣🤣

Canon schmanon.

Lucas heeft aangegeven teleurgesteld te zijn in TFA enzo. Voor Dark Empire gaf hij juist aan dat Palpatine kon terugkeren. Legends is voor mij relevanter.

Op ‎25‎-‎09‎-‎2019 at 09:19 zei Dennis:

Canon schmanon.

Lucas heeft aangegeven teleurgesteld te zijn in TFA enzo. Voor Dark Empire gaf hij juist aan dat Palpatine kon terugkeren. Legends is voor mij relevanter.

dat kan natuurlijk> Ik zie alleen niet zo snel een legends film dan wel tv serie starten...wie weet wat de toekomst brengt?

Star wars en zijn als peper en zout. Lucas was teleurgesteld in Marquand, Kurtz was teleurgesteld in Lucas, vervolgens waren de fans teleurgesteld in Lucas en is Lucas weer teleurgesteld in Disney. Mischien heeft hij het bonnetje nog :) maar serieus ik wil wel even lezen waar hij met name over teleurgesteld is

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now