Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Ramon

Star Citizen

Recommended Posts

Zijn er hier mensen die van deze game hebben gehoord? Star Citizen is ooit begonnen als crowdfunding campaign op Kickstarter, waar ze al snel hun doel 500K USD. Inmiddels heeft de game een budget waar menig AAA game jaloers op zal zijn. En dat zonder een uitgever! Deze game heeft aangetoond dat space sims nog zeker niet dood zijn. De hype rond deze game is enorm aangezien deze game verreweg het project is waar meer geld aan is gepledged dan welk ander crowdfunding project ooit.

Dus wat is het dan precies? Het is in het geval van deze game moeilijk om in een bondige post uit te leggen wat je allemaal kunt doen in de game. Het komt erop neer dat het een first person game wordt waarbij je zélf kunt bepalen welke richting je opgaat met je personage in het universum. Er zijn geen levels, geen XP bars, geen talent trees. Je creëert een personage en kunt besluiten om eerst de singleplayer campagne genaamd Squadron 42 te spelen. Alleen al die singleplayercampagne zou meer content (met de nodige keuzes in het verhaal) bieden dan menig andere singleplayer AAA game. Je kunt er echter ook voor kiezen om direct de Persistent Universe (PU) in te gaan, dit is het MMO gedeelte van het spel. Je kunt op allerlei manieren proberen om geld te verdienen, zoals minen, werken op een passenger ship, als medepiraat andere spelers hun schepen afhandig maken etc. De mogelijkheden zijn zeer divers en dat is ook een van de hekelpunten die ik de laatste maanden steeds vaker voorbij zie komen.

Want wordt de game niet zo groot dat enige kwaliteit uit het oog wordt verloren? Als we de wekelijkse en maandelijkse dev blogs moeten geloven is dat zeker niet het geval. De game is reeds enkele jaren in ontwikkeling en zal dat de komende tijd zeker nog wel blijven. Echter, omdat het spel niet is gefinancierd door een uitgever maar door fans, worden de fans bij elke stap in de ontwikkeling betrokken en is hun feedback van belang voor de ontwikkeling van deze game.

Zo hebben de ontwikkelaars besloten om de game uit te brengen in verschillende modules, welke uiteindelijk samen één grote module (de game zelf) moet worden. Twee jaar geleden werd de Hangar module geïntroduceerd waarin je in je eigen schip kon rondlopen en je eigen hangar kon bekijken. Deze hangar is aan te passen, evenals je schepen (je kunt bijvoorbeeld je weapon loadoat veranderen). Vorig jaar kwam de Dogfighting module, Arena Commander uit. Hiermee werd het mogelijk om daadwerkelijk rond te vliegen in je schepen en deel te nemen aan ruimtegevechten. Later dit jaar komt er een grote update voor Arena Commander uit waarmee het mogelijk zal zijn om met multi-crew schepen deel te nemen aan de dogfighting module. Denk hierbij aan Star Wars: 1 bestuurt het schip, 2 besturen ieder hun eigen turret en een 4e persoon stapt in de mini-starfighter die zich in het schip bevindt en zich van daaruit ook kan lanceren (!). Twee weken geleden is de eerste versie van de Social module uitgekomen waarbij je op een locatie op een planeet kunt rondlopen en voor het eerst andere Star Citizens kunt ontmoeten.

Ik zou nog uren kunnen doorgaan over dit spel wat ik nu een paar jaren volg. Maar ik zou dan nog niet genoeg tijd hebben om in te gaan op alle systemen, mechanics en de plannen voor de toekomst. Feit is wel dat de ontwikkelaar met deze game echt iets neer wil zetten wat op alle technische en grafische gebieden de maatstaf wordt voor toekomstige games. Het is de ultieme fantasie van elke Star Wars fan en ik raad de gamende communityleden hier dan ook ten zeerste aan om een kijkje te nemen op de website en wat filmpjes aldaar te bekijken. Deze game is er eentje om in de gaten te houden :)

Ben zojuist thuisgekomen van een teleurstellend avondje voetbal kijken met mijn schoonfamilie. En lees net een en ander over deze game. Ik vind het bijzonder dat er hier blijkbaar niemand is die ook maar iets over deze game heeft te zeggen? Laat ik het dan maar relevant maken voor Star Wars fans (ook al is deze hele game 1 grote Star Wars fantasie).

Zoals gezegd is dit een crowdfunded game en tot op heden de meest succesvolle in die zin dat er geen enkel crowdfunded project (game or otherwise) zo veel geld heeft opgeleverd. Vanavond hebben de makers op CitizenCon een hoop nieuwe beelden en nieuwtjes naar buiten gebracht. En guess what?

Among others: Gary Oldman, Mark Hamill, Andy Serkis en Ben Mendelsohn are IN THE GAME. Ze zijn NPC's die je tegenkomt in de campaign waarin de keuzes die je maakt invloed zullen hebben in je verhaal. Ongelooflijk tof dit. Later zal ik wat beeldmateriaal van de game in het topic plaatsen.. eerst zelf even verder lezen en footage bekijken! :D

Nja, zal ik er maar wat over zeggen dan... Het is een beetje intimiderend voor mij :o

Het feit dat het spel beetje bij beetje uitkomt, plus de MMO-aspecten, zorgt dat het niet iets is dat je effe een middagje doet. Dus of je gaat er vol voor, of je hebt er niet zoveel aan.

En laat ik mijn andere hobby's nou te leuk vinden om links te laten liggen :ph34r:

Kan ik me ook wel wat bij voorstellen hoor! Als je het niet vanaf het begin hebt gevolgd zal het ook wel intimiderend zijn. Echter is juist het feit dat het spel beetje bij beetje uitkomt een reden om het spel beetje bij beetje meer te ontdekken denk ik. Zo ingewikkeld is het momenteel nog niet, je hebt bijvoorbeeld races of team deathmatch of co-op survival in een arena in je spaceship. Ter ere van het driejarige bestaan is deze dogfighting module de komende dagen zelfs gratis. Ideaal om een keer te proberen dus. De footage van de cinematic singleplayer campaign met Gary Oldman als een van de hoofdfiguren is echt oogstrelend mooi. Ze proberen echt de lat te verleggen van datgene wat mogelijk is met hedendaagse en toekomstige technologie. Misschien is het je nog niet opgevallen dat ik nogal hyped ben voor deze game, maar ik denk echt dat Star Wars gamers hier hun hart in kwijt kunnen. Dat wordt nog eens extra geholpen met de aanwezigheid van Mark Hamill en Andy Serkis in de cast. :)

Vrijdag is dan eindelijk de langverwachte versie Alpha 2.0 uitgebracht. https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/15106-Star-Citizen-Alpha-20-Available

Daarnaast hebben ze met de opbrengst inmiddels de $100 miljoen gepasseerd. Ongelooflijk wat een geld in deze game omgaat en met de huidige nieuwe features vanwaar ze vanaf nu verder gaan uitbouwen ziet het ernaar uit dat ze flink op weg zijn om aan de hoge verwachtingen te voldoen.

Gameplay trailer:

Behind the Scenes met Mark Hamill:

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this