Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
DeGrijzeDuif

Star Wars Hero Mashers

Recommended Posts

Ik ben een nieuw blog gestart over een Star Wars speelgoed lijn die naar mijn bescheiden menging volledig ondergewaardeerd is: Star Wars Hero Mashers.

http://starwarsmashers.blogspot.nl/

Momenteel heb ik alle figuren die beschikbaar zijn voor de Nederlandse markt erin verwerkt. Later zullen ook nog de buitenlandse figuren èn voertuigen volgen.

Het is bedoeld als eenvoudig overzicht van deze speelgoed lijn op 1 centrale plek. Eerlijk gezegd miste ik dat online, zelfs in de Engelse taal. Her en der staat wat informatie, maar enorm veel Star Wars websites die dit speelgoed geheel niet, of niet noemenswaardig behandelen...

En dat vind ik een gemis. Ondanks dat ik zelf initieel totaal geen positief gevoel bij de Mashers ervaarde toen ik ze zag, heeft het speelplezier wat mijn zoon eraan beleeft mijn gevoel volledig omgedraaid. Zeker nu ik zie hoe hij non stop aan het "mashen" is en het grootste plezier beleeft aan de nieuwe figuren die hierdoor ontstaan. Of het nu Darth Vader met een hoofd van Anakin Skywalker betreft of een figuur zonder armen maar met 4 benen, hij vindt het geweldig. En ondanks dat ik er zelf niets aan vond, kan ik niet ontkennen dat ik zelf volle porties geniet als ik samen met hem de figuren volledig door elkaar gooi. Niets mooiers dan onderdeel zijn van de lach van een kind! :-)

Maar tijdens het vullen van dit blog merkte ik dat info schaars en summier is. Veel verder dan de informatie van de officiële Hasbro site met een review op YouTube kwam ik niet.

Als er mensen op dit forum zijn die interessante info over SW Mashers kunnen delen dan hou ik me aanbevolen. Ik ben op zoek naar bijvoorbeeld informatie wanneer bepaalde figuren in de Nederlandse schappen lagen. Of wie de Mashers hebben ontworpen of vormgegeven. Of er figuren nog voor de verkoop ergens in het proces zijn gecanceled. Of andere info die verder gaat dan het standaard riedeltje per figuur...

Weet iemand deze info of waar ik mogelijk deze info zou kunnen krijgen?

Verder zijn me twee fouten opgevallen op de website. Ik heb hiernaar gevraagd via de US website.

In de beschrijving van de ROTJ 5-pack staat dat "WicketW. Warrick" inbegrepen is, maar op alle foto's van deze set is deze Ewok niet terug te vinden. Wel zien we een Stormtrooper, maar deze is niet beschreven op de site. Dit is zowel bij de NL als de US website, dus ik verwacht dat de verwarring bij de laatste is ontstaan. Zelf heb ik dit dus aangepast. Links naar de bronnen via deze link:

http://starwarsmashers.blogspot.nl/2016/08/star-wars-hero-mashers-multiset-return.html

De andere fout die ik bemerkte is dat zelfs op de verpakking van Admiral Ackbar de naam "Akbar" vermeld staat. Het 3 3/4 inch figuur heet wel correct Admiral Ackbar. Vreemde discrepantie... Zelf heb ik voorlopig maar even beide namen in de titel gebruikt:

http://starwarsmashers.blogspot.nl/2016/08/star-wars-hero-mashers-episode-vi.html

Zit ik mis met mijn 2 fouten of niet?

Wellicht zie ik iets helemaal verkeerd, dan hoor ik dat graag van jullie.

40 minuten geleden zei DeGrijzeDuif:

Of wie de Mashers hebben ontworpen of vormgegeven.

Weet iemand deze info of waar ik mogelijk deze info zou kunnen krijgen?

Dat weet ik.

Bij mij :P

Jeffrey Bounthavong heeft er ontworpen. Hij zit ook op Facebook.....en dit is zijn site www.bounthavong.com (zijn emailadres staat er op....kun je hem je andere vragen mailen :P )

Verder kun je Gerritt Turner proberen: http://www.gerritt-turner.com/

Bij Hasbro heeft hij ook eea met de Mashers gedaan.

Edited by Dennis
  • Upvote 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this