Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Veradun

R2D2 Awakens

Recommended Posts

Ongeveer aan het eind van TFA ontwaakt R2 uit zijn mysterieuze slaap. Lang heb ik gedacht van wie? wat? waar? hoe? maar denk het nu te weten.

Vlak voordat C3P0 Leia stoort lijkt het alsof ze in gedachten is en rouwt om Han, maar ik denk dat ze aan het communiceren is met Luke, hem informeren dat er eindelijk een force sensitive iemand is gevonden die de confrontatie met Kylo of misschien wel Snoke kan aangaan.

Luke hoort Leia, activeert R2 om het heugelijke nieuws en ..voila de kaart is compleet!

Ik ben benieuwd... hoe denken jullie er over?

Edited by Veradun

Interessaqnt, zeker als je nagaat dat broer en zus al met elkaar telepatisch contact hadden na Luke's gevecht met zijn vader op Bespin (ESB).

De dood van Han moet bij Leia een dermate gevoel hebben losgemaakt dat Luke dit vanuit de Force heeft meegekregen en de stilte wilde doorbreken.

Immers, er is altijd een Dark en een Light side geweest of het nu de Sith of Snoke was vs de Jedi. Ik denk zelf dat "the Balance of the Force" is waar alles om draait.

Mede door de dood van Han (alhoewel hij natuurlijk niet Force sensitive was) werd een zekere balans verstoord; en wel bij Leia; dochter van Anakin Skywalker en moeder van Ben Solo en tevens Jedi apprentice van Master Jedi Luke,

Nu de Dark Side gedurende  TFA begon te escaleren wordt deze "awakend" bij Rey. Zij is volgens mij de reincarnatie van de allereerste Jedi ooit en gaat zij terug in Ahch-to naar de alleereerste Jedi Tempel die Luke zocht om daar het ontstaan van de Jedi en de Sith (die uit de Jedi zijn voortgekomen) te achterhalen.  De eeuwenoude boom die al op de filmlocatie is waargenomen is een symbool die deze theorie mijns inziens ondersteund. Een boom staat in oude mytholgieen namelijk voor wedergeboorte, herbergt het bovennatuurlijke en staat voor vruchtbaarheid. Ik verwacht dat Yoda vanuit de Netherworld tezamen met Luke Rey de origine van de Force en de Jedi gaat uitleggen en de eeuwenoude boom speelt hier een centrale rol.

De boom heeft ook nog eens de vorm van de Starbird (dit iis het symbool van the rebellen , de Jedi etc). De starbird schijnt niet te kunnen sterven en wordt iedere keer vanuit het hart van een nova herboren.

http://starwars.wikia.com/wiki/Starbird

http://www.mythencyclopedia.com/Tr-Wa/Trees-in-Mythology.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Trees_in_mythology

@the Prosheshy ik vind dit een zeer toffe speculaas. Niet voor de hand liggend maar ook zeker niet te ver gezocht. Lijkt me echt mogelijk, Luke lijkt in dat licht dan ook klaar te staan voor Rey aan het einde....

Echt  chapeau. Over 1.5 jaar kom ik hier zeker op terug.

Edited by Marko
  • Upvote 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this