Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
DeGrijzeDuif

RetroCon 27-11-2016

Recommended Posts

13246240_292827384389673_2495250816422038756_o.jpg

Omdat ik deze nog niet in de lijst zag staan:
Over RetroCon

RetroCon is een pop-culture evenement georganiseerd door Comic Con Rotterdam. RetroCon legt de nadruk op populaire entertainment franchises met een oorsprong in het verleden. Voor de een zijn dat de Marvel superhelden die voor het eerst het licht zagen in de jaren ’60, voor de ander Star Wars uit de jaren ’70, Masters of the Universe uit de ’80’s of DragonBall Z uit de ’90's. Op RetroCon draait het helemaal om nostalgie en jeugdsentiment. Naast de vele dealers in collectibles, comics en aanverwante merchandise die op deze dag aanwezig zullen zijn, ontvangen we ook cosplayers en zal er ook een scala aan entertainment geboden worden. Het programma volgt naarmate het evenement nadert, dus hou de facebookpagina en de website in de gaten!

http://www.retrocon.nl/13691174_320390381633373_1945889393548202217_o.jpg

Ik zie deze al een tijdje. Zeker interessant met oog op de super goedkope early bird tickets en de geringe reis afstand. Ik heb echter geen idee van wat  ik van deze organisatie kan verwachten en tot op heden is er ook 0,0 bekend gemaakt. 

Ben dus nog even terughoudend....

Was ik tot voor kort (gisteren lol) nog sceptisch over deze con, nu komen ze me fantastisch nieuws. En een strakke prijsvraag in de link.

We zijn verheugd te mogen aankondigen dat we de volgende drie Star Wars clubs op RetroCon mogen ontvangen:

- Diryc Vhetin (international Mandalorian Mercs Costume Club)
- Rebel Benelux Base (international Rebel Legion)
- Dutch Garrison (international 501th Legion)

Deze organisaties zijn de crème de la crème op het gebied van Star Wars, dus je kunt bij hun terecht over al je vragen, theorieën, fotoverzoeken, misschien wordt je zelfs gescout als potentieel rekruut.

Verwacht een Star Wars invasie met decor, entourage en veel figuren in vol ornaat!

- WIN EEN VAN DE 10 MEGA STAR WARS GOODIEBAGS! - 

Bekijk de video, like & deel de pagina! Veel Succes!

https://youtu.be/Qph5MqEvBB8

Tickets voor RetroCon kun je bestellen via Ticketscript:

http://www.retrocon.nl/en/tickets/

Mee eens, en dat door een paar fanclubs in te schakelen, wat eigenlijk niet zo heel bijzonder zou moeten zijn natuurlijk.

Maar goed, nu de eerste berichtgeving het laat lijken op een Star Wars heavy con, moeten wij er eigenlijk ook wel bij zijn...

Die 3 clubs zijn behoorlijk aan elkaar verwant: het draait puur om kostuums. Bij club 1 mag je alleen als Imperial lid worden, bij de ander alleen als Rebel en bij nummer 3 moet je Mandalorian zijn.

Drie klinkt veel, maar in de praktijk ziet een leek m.i. echt niet dat het 3 verschillende zijn.

Ook grappig dat RetroCon dit nu zo ‘groots’ brengt: Dutch Garrison etc zijn op heel veel evenementen vertegenwoordigd: DCC, ACC, LegoWorld, FACTS, op de Verzamelaarsbeurs…(dit zeg ik niet om ze af te kraken, ABSOLUUT NIET…maar het is geen unicum of een primeur van RetroCon)

Nu ben ik het toch niet helemaal met je eens.  Bij Lego was de laaste twee keer een handje handje troopers meegenomen en geen eigen stand of dergelijks , op ACC was echt alleen de dutch garrison,en wat los volk dat zich logischerwijs daar ophield, . the 501st is meestal overal (over) vertegenwoordigd, alledrie tegelijk is toch niet heel vanzelfsprekend, er overigens van uit gaand dat ze dan ook een eigen stand ruimte hebben met de props e/d.

Ik denk dat ze dit nieuws vooral brengen omdat het in combinatie gaat met een vette prijsvraag.

2 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Mee eens, en dat door een paar fanclubs in te schakelen, wat eigenlijk niet zo heel bijzonder zou moeten zijn natuurlijk.

Maar goed, nu de eerste berichtgeving het laat lijken op een Star Wars heavy con, moeten wij er eigenlijk ook wel bij zijn...

Ik werd vooral getriggerd door:  Verwacht een Star Wars invasie met decor, entourage en veel figuren in vol ornaat!

Ik vind het nog vaag. Wat bedoeld men daar concreet mee? Op ACC was er ook SW entourage, decor (die troon) en echte filmprops. Wat is er te doen? Hoe groot is het? Welke dealers zijn er?

De site en FB geven hier geen antwoord op.

Nee dat klopt inderdaad wel. Maar mijn vertrekpunt was de voorzichtige verwachting dat dit een veredelde rommelmarkt zou worden, wellicht ben ik te enhousiast. Maar toch als dit het begin punt is van hoe ze invulling geven aan :

..... een pop-culture evenement met de nadruk op populaire entertainment franchises met een oorsprong in het verleden. Voor de een zijn dat de Marvel superhelden die voor het eerst het licht zagen in de jaren ’60, voor de ander Star Wars uit de jaren ’70, Masters of the Universe uit de ’80’s of DragonBall Z uit de ’90's. Op RetroCon draait het helemaal om nostalgie en jeugdsentiment. Naast de vele dealers in collectibles, comics en aanverwante merchandise die op deze dag aanwezig zullen zijn, ontvangen we ook cosplayers en zal er ook een scala aan entertainment geboden worden. ..........

35 minuten geleden zei Marko:

Nee dat klopt inderdaad wel. Maar mijn vertrekpunt was de voorzichtige verwachting dat dit een veredelde rommelmarkt zou worden, wellicht ben ik te enhousiast. Maar toch als dit het begin punt is van hoe ze invulling geven aan :

..... een pop-culture evenement met de nadruk op populaire entertainment franchises met een oorsprong in het verleden. Voor de een zijn dat de Marvel superhelden die voor het eerst het licht zagen in de jaren ’60, voor de ander Star Wars uit de jaren ’70, Masters of the Universe uit de ’80’s of DragonBall Z uit de ’90's. Op RetroCon draait het helemaal om nostalgie en jeugdsentiment. Naast de vele dealers in collectibles, comics en aanverwante merchandise die op deze dag aanwezig zullen zijn, ontvangen we ook cosplayers en zal er ook een scala aan entertainment geboden worden. ..........

'een scala aan entertainment'....das vaag.

Cosplayers: zijn er op elke con

Dealers in collectibles: idem.

Niet om je te te fukken, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel ;)

Als ik dit lees dan denk ik: een soort FACTS/DCC/ACC maar dan veeeeeeeeeeeeeeel kleiner, zonder acteurs en een handjevol dealers die alleen oude toys en strips meenemen. (eigenlijk dus wat jij ook al dacht: de veredelde rommelmarkt :P )

We moeten het gaan zien. Ik wil ook wel heel erg graag dat dit wat wordt. Lekker om de hoek.  Maar de verwachting gaat weer terug naar status ....afwachtend. 

Op 30-8-2016 at 16:37 zei Marko:

mijn vertrekpunt was de voorzichtige verwachting dat dit een veredelde rommelmarkt zou worden,

You can see things before they happen:

Citaat

#Retrocon @ Ahoy Rotterdam - tiny, poorly organized, sad excuse of a Con!! How dare you charge 17,50 for that glorified flea market!!

Edited by Dennis

1 uur geleden zei Marko:

ze hebben hun facebook pagina verwijderd! zelfde organisatie als die amsterdamse treurbak. Leuk artikel over de 'plotselinge' opkomst van de cons in Nederland

De verwarring is begrijpelijk, maar dit is niet juist. Showmasters is het bedrijf achter Amsterdam Comic Con en de aankomende Rotterdam Comic Con.

Dan is er nog een apart bedrijf, Comic Con Rotterdam, dat meteen drie cons aankondigde, waarvan RetroCon de eerste was. Maar ik gok dat deze het zo niet lang volhouden ;)

26 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

De verwarring is begrijpelijk, maar dit is niet juist. Showmasters is het bedrijf achter Amsterdam Comic Con en de aankomende Rotterdam Comic Con.

Dan is er nog een apart bedrijf, Comic Con Rotterdam, dat meteen drie cons aankondigde, waarvan RetroCon de eerste was. Maar ik gok dat deze het zo niet lang volhouden ;)

Juistem. Showmasters zit achter ACC en de Rotterdamse variant die in Maart plaats vind. Is een begrip op conventiegebied; ze hebben enorm veel evenementen (zelfs Polen krijgt een comiccon!)

Het verwarrende is dat er nu veel evenementen zijn en dan ook nog eens twee met zéér op elkaar lijkende namen.

De lui achter Retrocon hebben (denk ik) gedacht mee te kunnen liften op de hele ‘nerd cultuur’ en hebben een simpele con uit de grond gestampt...geen gasten...alleen wat stands en een verdwaalde auto....en dat voor € 17,50; meer dan dat bv het grote FACTS vraagt. Op voorhand vraag ik me dan al af waarom die entree zo hoog is; ze hebben immers geen kosten voor acteurs enzo.

Ahoy huren zal wel duur zijn...maar waarom zo’n dure hal?

Vond enkele reacties op hun FB pagina wel grappig. Las o.a. dat DCC al jaren een begrip is....voor de goede orde: deze con is pas 2x georganiseerd (2015 en 2016) waarbij de eerste editie veel kritiek kreeg van de acteurs en hierna de con door een nieuwe organisatie werd overgenomen (Easyfairs, die ook FACTS doen).

Mooiste was nog iemand die zei dat de con niks was (ik citeer: suck my retro) maar zich verder die dag in Rotterdam wel vermaakt had met shoppen (ok), de dierentuin (das altijd leuk ja) en de zwarte pieten demonstratie (wtf?).

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this