Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

the Prosheshy

Wat hebben een NL spelletjesprogramma en Mark Hamill gemeen?

Recommended Posts

Stel; je zit te kijken naar een Nederlands spelletjes programma van de NPO en wat gebeurd er?

De hoofdrolspeler van de nieuwe Star Wars film; Mark Hamill komt samen met nieuwe figuranten het podium opgelopen en de presentatrice maakt met hem een grapje over Den Helder .

Echt gebeurd? Reken maar!

In 1980 werd voor het verschijnen van the Empire Strikes Back promotie gemaakt voor de film in Nederland tijdens het programma "Telebingo" van Mies Bouwman.

Vraag maar aan je ouders en zij kunnen dit vast beamen. Zelf zat ik destijds vol spanning te kijken naar de diverse castleden uit het vervolg op Star Wars op de Nederlandse televisie.

Ook had ik een stukje uit de Hoth gevechtsscenes met de AT-AT's en de snowspeeders gezien tijdens het vroegere film recensie programma van Simon van Collum. 

Daar is Star Wars voor mij mee begonnen op negenjarige leeftijd.  Zie de vijfde minuut van de NL ondertitelde "making of: watch?v=nE5oti18D4A

Mies Bouwman met Mark Hamill-ESB promotie.jpg

Zo graag zou ik nog de hele uitzending van AVRO's Telebingo willen hebben; het was juist dit promotie optreden van Mark Hamill, Jeremy Bulloch, Peter Mayhew, een Bespin guard en een snowtrooper die mij in dec 1980 intrigeerden als 10 jarige om de film in de bioscoop te gaan zien:

3 uur geleden zei the Prosheshy:

Zo graag zou ik nog de hele uitzending van AVRO's Telebingo willen hebben

LOL. Mies Bouman en Mark Hamill.

Zou de AVRO dit niet meer in hun archieven hebben?

In de jaren 80 heeft een oud collega van me in de Willem Ruis show (jij en Marko kennen Ruis vast nog wel) meegedaan en een paar jaar terug heeft ze de omroep gevraagd of de beelden er nog waren. Vervolgens heeft de Omroep een digitaal kopie gegeven. Wellicht is zoiets hiermee ook te proberen?

Tnx voor de tip; Willem Ruis ken ik zeker wel; was destijds in mijn kinderjaren De presentator van NL; heb hem zelfs ooit ontmoet voor zijn tragisch overlijden tijdens zijn vakantie in Spanje. Brief met verzoek naar de AVRO is de deur uit. Ben benieuwd of en wat ik te horen ga krijgen.......

Edited by the Prosheshy

Helaas, de AVRO heeft de uitzending ook niet meer in de archieven; hopenlijk kom ik ooit nog iemand tegen die deze uitzending op een videoband heeft opgenomen en/of gedigitaliseerd........

IMG_0072.png