Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Dennis

Stranger Things

Recommended Posts

Afgelpen zondag tipte @Marko me: Stranger Things. Nieuwe TV serie. 8 episodes.

1 waarschuwing: je blijft kijken.

2 dagen later was ik klaar met kijken en was de beste TV-serie-kijkervaring van de afgelopen jaren een feit.

Waar gat het over? Het enige dat ik zeg is dat het zch in november 1983 afspeelt en draait om de verdwijning van een jongetje.

De serie is een hommage aan de jaren 80. Qua stijl doet het denken aan Spielberg in zijn beste jaren en leent het elementen van The Goonies, Stand by Me, Monster Squad, Explorers, The Thing, Stephen King, Pretty in Pink, It, Firestarter, Elm Street...en niet te vergeten 80s muziek! (The Clash!!!! en sinds aflevering 2 waardeer ik 'Hazy shade of winter' van The Bangles opeens)

Bekende acteurs? Niet echt. Winona Ryder (Alien Resurection, Heathers, Edward Scissorhands) en Mathew Modine (Prvate Joker uit Full Metal Jacket) zijn de twee bekendste...Iedereen speelt perfect maar met name de kids (El, Mike, Lucas en (favoriet) Dustin) zetten een onwerkelijke prestatie neer.

Mijn ciifer: een 9 (op een schaal van 10)

Beste quote: "Lando Calrissian!!!" (ge-ni-aal)

kyle-lambert-stranger-things-poster.jpg

Edited by Dennis

Nou ik vond er werkelijk niets aan..... whaaahaaaa. 

Maar serieus. Zo ontzettend tof dit.  Een 8 afleveringen durend 80s fetisherend nerdgasm is denk ik een treffende omschrijving. Ik las een mooie quote, binnen de 80s hommage's is dit de ultieme literaire liefdesbrief. Buiten dat is het ook buiten dat sfeertje gewoon een erg goede zeer spannende serie. Om het duidelijker te maken. Niet vaak heb ik na het afronden van een serie zo veel zin gehad om direct opnieuw te beginnen!!

Doen!!

Ikkijk de serie nu voor de 2e keer...amper 2 weken na de eerste kijkbeurt (iets wat ik normaal nooit doe, zo snel iets herkijken)

Daar waar ik vreesde dat met alle kennis van het verhaal al op zak het saai zou worden is het tegendeel waar: het verhaal is zo pakkend en vlot dat je weer wordt meegezogen én er is meer gelegenheid om op details te letten.

Ik val in herhaling maar wat een fantastische serie is dit. Hopelijk gaat men dit op DVD/BR uitbrengen.

whaaahaaa ik durfde het niet aan om een reprimande te krijgen.....maar ik kan je hier nu wel een primeur geven. Op de FACTS in gent zal een ongekend, uniek en ooit eerder sub-event plaats vinden.

Star Wars Awakens, de beste en mooiste Star Wars site van nederland, MEETS Perfect Strangers, de enige Stranger Things  en uberhaupt kleinste fanclub in Nederland :) 

1 minuut geleden zei BoxerlessBossk:

Hoop dat Star Wars Awakens tegen die tijd Stranger Things gezien heeft dan >.<

Tsss......dit SWA crewlid heeft de serie direct gekeken.....en daarna nog eens. Gooi die Marvels eens aan de kant en kijk dit kwaliteitsproduct! (en haal een ticket voor FACTS!)

Edited by Dennis

Als jij dacht dat deze week niet meer te toppen viel, komt er vandaag onverwacht een teaser voor de definitive Stranger Things S2 trailer! En als de de trailer maar half zo goed is als de teaser wordt het morgen echt hyped ......

check morgen op de nederlandse ST Facebook pagina en Analyse in de loop van de dag....maar nu eerst:

Het wachten op The Last Jedi wordt opeens een stuk dragelijker.....

Edited by Marko

hoe geweldig de trailer analyses van @Roel ook zijn, nu geef je je zelf iets teveel credit. Traileranalyses zíjn echt gemeengoed. 

ps

Titelanalyses dat is pas origineel!

Edited by Marko

Ik kom er zo snel mogelijk over in de lucht....feit is dat ik het afgelopen weekend gewoon, op zijn hollands gezegd, fakking druk, was. Ik ben dus nog niet eens klaar, 3 to go... Wel al een licht verdeelde mening. Leuk is dat er op de redactie gesproken wordt over een stranger things nl videoreview.... van het 2e seizoen...

Ik vond 't nogal tegenvallen allemaal. Nog steeds vermakelijk genoeg om af te kijken, dat wel, maar meer dan een mager zesje krijgt dit seizoen toch zeker niet.

Fenomenaal, ondanks dat de verrassing/mystiek van seizoen 1 ontbreekt.

Plus en minpunten op een rijtje:

Spoiler

Plus

+Hopper, Dustin, Steve

Alle 3 nadrukkelijk aanwezig. Harbour is een geweldige leading man, Materazzo heeft oneindig veel charisma ‘look at these pearlies’ en Keery ‘Farrah Fawcett spray’ is de nieuwe Rob Lowe.

+Het einde van aflevering 2. De overgang naar de aftiteling en de muziek. Meesterlijk.

+De Ghostbusters/Winston discussie. Eng. Exact dezelfde discussie voerden wij ook altijd. Nog steeds.

+Dig Dug. Mijn favoriete arcade spel ooit.

+Het einde; de snow ball scene.

+De perfecte casting. Vergeet al die gehypte acteurs die men krampachtig in films als Star Wars wil zien en waar men om schreeuwt op Social Media; elke casting director zou acteurs uit deze serie moeten nemen.

Geniaal om Astin en Reiser te casten. De serie put o.a. uit 80’s films als The Goonies (waarin Astin een kind zoals Mike/Dustin/Lucas speelde) en Aliens (waarin Reiser ook iemand was die met de monsters te maken had). Hoe mooi wil je het hebben?

Acteerprestaties zijn zonder enige uitzondering subliem.

Min

-Finn Wolfhardt is briljant (en favoriet) maar niet meer een leading personage zoals in seizoen 1.

-De hele plotlijn omtrent Eleven. Jammer dat ze pas in de laatste aflevering weer bij de rest komt.

-Er zijn inmiddels zoveel personages waardoor niet iedereen veel screentime krijgt. Beste voorbeelden zijn Mike (zoals hierboven aangestipt), Nancy, Jonathan.

Eindcijfer: 9.5

Iets minder dan seizoen 1 (zoals gezegd mist deze het verrassingseffect en daar waar je vorig jaar geen verwachtingen had heb je die nu wel) maar nog steeds subliem.

Edited by Dennis

4 uur geleden zei MiguelTegen:

Ik vond 't nogal tegenvallen allemaal. Nog steeds vermakelijk genoeg om af te kijken, dat wel, maar meer dan een mager zesje krijgt dit seizoen toch zeker niet.

Even ruggespraak gehad en de voorzitter van de nederlandse Stranger Thingsfanclub begrijpt je reactie wel, maar een 6-is toch niet helemaal terecht, daar ST op gebied van originaliteit, enscenering, soundtrack, acteerprestaties en overal sfeer nog steeds boven iedere gemiddelde serie uitsteekt.

Edited by Marko

3 uur geleden zei Dennis:

Iets minder dan seizoen 1 (zoals gezegd mist deze het verrassingseffect en daar waar je vorig jaar geen verwachtingen had heb je die nu wel) maar nog steeds subliem.

Wat ik er zelf van vond tot op heden (nog 3 te gaan dus) is dat ik sterk voel dat er meerdere seizoenen aankomen en men meerdere lange termijn verhaallijnen aan het opstarten is èn daar dan ook de tijd voor neemt. het constant op het puntje van je stoel zitten ontbreekt. Daardoor verslapt ook bij deze hardcore fan de aandacht zo nu en dan, zeker wanneer het even niet over de 'boys' gaat.  En verder, digdug, dan snap je direct de link met deze serie, diggin mazes.....nou ja ik kon het niet nalaten toch even iets inhoudelijks te zeggen. Deze week meer.

Deze gezien? (gezien het 80s nerdism gehalte van de serie zeker geen toeval)

foto van Stranger Things NL.

Edited by Marko

3 uur geleden zei Marko:

digdug, dan snap je direct de link met deze serie, diggin mazes.....n

Niet eens zo bij stilgestaan....maar idd! En die foto: sandcrawler!

3 uur geleden zei Marko:

Even ruggespraak gehad en de voorzitter van de nederlandse Stranger Thingsfanclub begrijpt je reactie wel, maar een 6-is toch niet helemaal terecht, daar ST op gebied van originaliteit, enscenering, soundtrack, acteerprestaties en overal sfeer nog steeds boven iedere gemiddelde serie uitsteekt.

Laat in die laatste zin 'gemiddelde' maar weg en vervang 'serie' door 'serie/film'... imo is Stranger Things een van de beste 2 producties die ooit voor TV zijn gemaakt.

Afgehaakt na 2 afleveringen (seizoen 1). “The Orville” is nog interessanter dan dit geneuzel. Je kan wat mij betreft veel beter de series en films kijken, waarvan ST ideeën leent. Een veel betere besteding van je tijd. 

48 minuten geleden zei CptHansOlo:

Afgehaakt na 2 afleveringen (seizoen 1). “The Orville” is nog interessanter dan dit geneuzel. Je kan wat mij betreft veel beter de series en films kijken, waarvan ST ideeën leent. Een veel betere besteding van je tijd. 

Een Screen Actors Guild award, een AFI award, 19 (!) Emmy Award nominaties, 2 Golden Globe nominaties, 1 BAFTA nominatie… (en een megalijst met andere nominaties en gewonnen prijzen…)…96% (critics) en 95% (audience) score op Rottentomatoes en een 8,9 op IMDB.

Ik denk niet dat er veel series zijn waarvan ST ideeën leent die dit soort cijfers kunnen overleggen.

Kan best zijn dat jij het niks vind, maar om het als geneuzel neer te zetten… ;) 

Edited by Dennis

Het is allemaal geneuzel Dennis. Of het nu goed of slecht is, dat maakt niets uit. Het is maar tijdelijk vertier.

Maar ik wil vermaakt worden. En niet naar een “rehash” van oude ideeën in een nieuw jasje zitten kijken. Misschien komt het wel, omdat ik nog niet zo lang geleden de gehele x-files serie heb zitten kijken. Maar alleen er goed uitzien en goede muziek, is niet genoeg om het boeiend te houden voor mij. Blijkbaar denken er veel mensen anders over 😊

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now