Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

BoxerlessBossk

Superheldenfilms

Recommended Posts

54 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Vergeet niet dat Spiderman een heel last-minute toevoeging aan Civil War was ivm de rechten. Slimme zet om hem in de film te stoppen en hype te creëren, maar voor een hele Spidey-arc over verantwoordelijkheid etc was gewoon geen tijd. Nu Marvel eindelijk weer controle heeft, en met een daadwerkelijk awkward tiener Peter Parker en daadwerkelijk witty Spiderman... Ik heb vertrouwen in Spiderman: Homecoming.

Maar vertrouwen gebaseerd waarop dan? Zoals een wijs mens zei, vertrouwen is goed, controle nog beter.  'Mijn' Spiderman is niet zo heel erg awkward, wel heel erg witty en doet het bij voorkeur met Black Cat (Felicia waar ik mijn eerste crush op had) en is zeker geen 14 jaar. Hoe vervelend ook, het beste zou volgens mij zijn om Spidey een paar jaar te laten bezinken. De eerste trilogie vond ik ook geen ruk aan en wellicht zelfs het Marvel (okay sony) equivalent van de prequels, greenscreen fest.

Oh ja wat we voor het gemak maar even vergeten. De netflix doorontwikkeling van de Defenders. Tweede seizoen van DD was mischien iets minder briljant als het eerste (main villain en de punisher had een grote dude moeten zijn), maar nog steeds heel  erg goed. Jessica jones ook en daardoor kan ik niet wachten op Luke Cage ("the wire van Marvel") en daarna Iron Fist om vervolgens te exploderen in de Defenders.

Zo met jou oneens, ha. Mijn Spidey is juist de jonge awkward gozer. Zoals Sony al 2x geprobeerd en gefaald heeft. Mijn Spidey is exact Tom Holland.

En Bernthal's Punisher is ook perfect. DD seizoen 2 verloor mij een beetje toen hij opgepakt werd.

16 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Zo met jou oneens, ha. Mijn Spidey is juist de jonge awkward gozer. Zoals Sony al 2x geprobeerd en gefaald heeft. Mijn Spidey is exact Tom Holland.

En Bernthal's Punisher is ook perfect. DD seizoen 2 verloor mij een beetje toen hij opgepakt werd.

Met mij oneens 👿Hahaha. Dat is toch juist mooi, in ieder geval hebben we een inhoudelijk gesprek over Superheldenfilms. Ik focus me liever op de overeenkomsten die we benoemen , namelijk dat de tot nog toe verschenen Spidey films ruk zijn en dat S2 van DD net even minder was als het eerste.

Nog even op het onderwerp superhelden films. Ik beschouw mezelf zeker als superhero-geek maar geen superheldenfilm fan.

De reden is simpel. Te vaak is het een belediging voor de enigzins ontwikkelde kijker. Er zijn er echt weinig die in eerste instantie echt het idee lijken te  hebben om simpelweg een goede film te maken. Wellicht begrijpelijk vanwege de hoge kosten. 
Maar laat de firma's Marvel en DC nu toch eens leentjebuur gaan spelen bij grote regisseurs als Hitchcock (suspense) Scorsese (karakterontwikkeling) Mann (rust) en Miller (echt stuntwerk).
En dat hoeft absoluut niet perse een geforceerd gritty film op te leveren, maar het levert in ieder geval iets beters op als 'doe er een cape om en oh ja hij moet ook nog wat zeggen'. Uiteraard chargeer ik de situatie, maar mijn punt is hopelijk duidelijk.

Dat gezegd hebbende realiseer ik me op dit moment nog meer hoe goed Nolan het gedaan heeft daar precies alle die elementen wel in the Dark Knight zaten. Het verklaard ook waarom ik het eerste seizoen van DD zo goed vond.
Edited by Marko

Ik vind Civil War en vooral Winter Soldier toch echt wel die kant op gaan. Moeilijk voorstellen natuurlijk, maar zonder het superheldensausje zouden het nog steeds goede actiethrillers zijn. Ook Batman v Superman probeerde echt wat diepgang te hebben, al faalde die film erin om het geloofwaardig over te laten komen.

Wat ik het leukst vind aan superheldenfilms is dat, hoewel er altijd de overeenkomst is van een man in spandex, je qua genre nog alle kanten op kan. Komedie, actiethriller, space opera...

• Upvote 1

Ja eens. Er zijn zeker goede. Winter soldier vond ik ook erg leuk.  CW zo zo. Xmen first class en days of futures past trouwens ook. Eigenlijk gaat 50% goed.  

Ik ga Watchmen weer eens kijken....of toch maar KickAss.

X-Men is een van de weinige superheldenfilms waar ik wel mee kan wachten om te zien tot m'n vriendin een keer tijd en zin heeft. Al die films zijn wel oké, maar Bryan Singer (en eigenlijk heel Fox) lijkt er maar gewoon niet achter te komen wát een superheldenfilm nu goed maakt.

For instance, Fox heeft al hun tijd en geld in Apocalypse gestoken, terwijl Deadpool puur en alleen een groen licht krijgt omdat Ryan Reynolds er genoeg fans voor heeft opgezweept. En nu is juist Deadpool het megasucces, terwijl Apocalypse door slechte reviews en slechte timing (Civil War draait nog gewoon!) het minder goed zal gaan doen.

Op 21-5-2016 at 08:30 zei BoxerlessBossk:

X-Men is een van de weinige superheldenfilms waar ik wel mee kan wachten om te zien tot m'n vriendin een keer tijd en zin heeft. Al die films zijn wel oké, maar Bryan Singer (en eigenlijk heel Fox) lijkt er maar gewoon niet achter te komen wát een superheldenfilm nu goed maakt.

Eh?

X-Men, X-Men 2 en X-Men DOFP vergeten? M.i. beter dan al het andere.

Hebben allemaal goede stukken, maar doorstaan imo de tand des tijds niet helemaal. Maar goed, de andere helft van de franchise is beduidend minder. Dus bij de X-Men franchise blijft het een beetje een gok of een film goed of slecht wordt. 

De Marvel-machine daarentegen is zo goed ge-olied dat zelfs mindere films goed te kijken zijn. Zelfs Ant-Man, en als je kijkt hoe dat achter de schermen is gegaan is dat een godswonder.

2 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Hebben allemaal goede stukken, maar doorstaan imo de tand des tijds niet helemaal. Maar goed, de andere helft van de franchise is beduidend minder. Dus bij de X-Men franchise blijft het een beetje een gok of een film goed of slecht wordt. 

De Marvel-machine daarentegen is zo goed ge-olied dat zelfs mindere films goed te kijken zijn. Zelfs Ant-Man, en als je kijkt hoe dat achter de schermen is gegaan is dat een godswonder.

U serious?

Als die al de tand des tijds niet goed doorstaan.....dan vraag ik me af welke films dan wel?

Inzake X-Men vond ik de 3e wat minder en de 2e Wolverine film heel veel minder. De rest (1, 2, Origins: Wolverine, First Class, DOFP) echt top.

Moet ik ook wel in meegaan.  Xmen vind ik ook beter als de hele Avengers clan en zeker beter als Spiderman. Days of futures Past eigenlijk erg origineel! 

En wat lees ik nu. Dennis vond Wolverine origins ook goed, ben bang dat we enige op de wereld zijn. Die film is echt gehaat. 

Ps als we verder gaan over superheldenfilms moeten we het ook hebben over Special en/of Defendor. 

Edited by Marko

41 minuten geleden zei Dennis:

U serious?

Als die al de tand des tijds niet goed doorstaan.....dan vraag ik me af welke films dan wel?

Star Wars ;)

Mja, als jullie Wolverine Origins goed vonden moeten we het er maar op houden dat we het over X-Men niet eens gaan worden. Van die film werd ik bijna BvS-niveau verdrietig :P

Overigens wel jammer, want de volgende Origins die ze gemaakt zouden hebben was Magneto.. En Magneto die een film lang op Nazis jaagt, yes please!

Even for the record dan: top 5  superheromovies.........

Your votes please:

(Ik moet zelf even nadenken nog)

26 minuten geleden zei Marko:

Even for the record dan: top 5  superheromovies.........

Enige goede in dit genre vind ik naast X-Men de Nolan Batmans.....de Burton Batmans en oude Supermans volgen op gepaste afstand. Verder schieten me alleen League of Extraordinary Gentleman (ook al zo'n afgebrande film die ik er visueel prima uit vond zien) en Watchmen schieten me te binnen.

De rest (Avengers, Hulk, Spider-Man, etc: no thanks)

Een top 4: (omdat ik niet zou weten welke ik op 5 moet zetten....teveel keus)

1. X-Men 2
  2. X-Men: First Class
  3. X-Men: Days of Future Past
  4. X-Men

Mn favoriete superheld: Nightcrawler! (April 2005)

35d6kwo.jpg

1 uur geleden zei Marko:

Moet ik ook wel in meegaan.  Xmen vind ik ook beter als de hele Avengers clan en zeker beter als Spiderman. Days of futures Past eigenlijk erg origineel! 

En wat lees ik nu. Dennis vond Wolverine origins ook goed, ben bang dat we enige op de wereld zijn. Die film is echt gehaat.

Origins: Wolverine vond ik niet het nivo hebben van 1,2, FC en DOFP....maar was gewoon een prima productie. Taylor Kitsch vond ik ook nog eens sterk als Gambit (had hem graag teruggezien).

31 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Star Wars ;)

Ok, en verder? De X-Mens (met name 1 en 2) vind ik juist goed de tands des tijds doorstaan omdat ze (itt hedendaagse superheldenfilms) minder op CGI leunen. Avengers etc is m.i. gewoon een computerspel.

Edited by Dennis

Begrijpelijke lijst. Scott Pilgrim is de outsider. Ik ben hem even kwijt eerlijk gezegd

Dit was de reactie op bossk

Edited by Marko

Ik heb de oude batman's, blade en de hele oude superman's maar even buiten beschouwing gelaten en Guardians niet als superhelden film beschouwd om het makkelijk te maken. 

1 the dark knight

2 deadpool

3 kick ass 

4 watchmen

5 x men 2 of 3  (kan ze me niet meer precies herinneren)

Overigens meteen een bestelling voor 2 boxen bij Amazon geplaatst. Oude batman's en Xmen( tot DoFP)

Op de en of andere manier kosten bezoekjes aan het SWA forum me vaak geld. 

Edited by Marko

Persoonlijk vind ik comic-films op hun best als ze gebaseerd zijn op balls-to-the-wall over-the-top comics en dit ook volledig omarmen (Guardians, Scott Pilgrim, Civil War) of als het films zijn die gewoon heel goed in elkaar steken en toevallig een superheldensausje hebben (Dark Knight, Winter Soldier).

Ik vind dan ook de X-Men films die een beetje kleurrijker zijn (First Class, DoFP) het beste. De rest vervaagt allemaal een beetje in elkaar in mijn hoofd.

Also, de '66 Batman film heeft een speciaal plekje in mijn hart, maar niet omdat ie goed is :P

1 uur geleden zei BoxerlessBossk:

films zijn die gewoon heel goed in elkaar steken en toevallig een superheldensausje hebben

Dat kun je niet beter zeggen. Dat is de hele essentie samengevat. Dat is precies waarom ik TDK, watchmen en Kick Ass in dit lijstje zet.

Watchmen is misschien wel de meest comic-getrouwe film die er is... Maar dan wel zo erg dat ik liever gewoon de comic lees. 
There is no pleasing me :ph34r:

Gister meteen maar weer eens aangezet. De directors cut. Inderdaad wel het visuele equivalent van een luisterboek hahaha. 

Maar het blijft echt een ondergewaardeerd meesterwerk!

Mooi in dit topic. Zojuist las ik dat Micheal Keaton definitief de villain gaat spelen in Homecoming.

Ik zeg.:Vulture! Gezien zijn leeftijd en postuur.

Dat lees je dan verkeerd, want hij is nog in de laatste onderhandelingen. Zelfde als Lupita in Black Panther. Gaat wel gebeuren, maar het is nog niet rond dus je weet maar nooit...

En in principe is een heel groot deel van Spideys schurken mannen van middelbare leeftijd, dus er is veel mogelijk... Maar gezien Marvel heeft laten vallen liever een villain te pakken die nog niet is gedaan (en Birdman :P ) is Vulture wel de grote kanshebber ja. Gerucht gaat dat er ook nog iemand gecast gaat worden als de Tinkerer.

26 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Dat lees je dan verkeerd, want hij is nog in de laatste onderhandelingen. Zelfde als Lupita in Black Panther. Gaat wel gebeuren, maar het is nog niet rond dus je weet maar nooit...

Bedankt voor deze cruciale aanvulling.

27 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

En in principe is een heel groot deel van Spideys schurken mannen van middelbare leeftijd, dus er is veel mogelijk... Maar gezien Marvel heeft laten vallen liever een villain te pakken die nog niet is gedaan (en Birdman :P ) is Vulture wel de grote kanshebber ja. Gerucht gaat dat er ook nog iemand gecast gaat worden als de Tinkerer.

Micheal Keaton is 66 en dat is vanuit mijn perspectief de middelbare leeftijd voorbij. De Tinkerer zou wat dat betreft een goede mogelijkheid zijn.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now