Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

BoxerlessBossk

Superheldenfilms

Recommended Posts

Marvel scoort al jaren met megahits als Avengers en Guardians of the Galaxy, Fox timmert al een tijdje aan de weg met gemixt resultaat, en DC begint volgend jaar ook stevig uit te pakken. 

Is er hier nog iemand die ze steevast allemaal in de bios ziet?

Special mention voor Guardians of the Galaxy, de beste Star Wars film die geen Star Wars film is.

Van Marvel heb ik alles in de bioscoop gezien behalve Guardians of the Galaxy. Alhoewel ik moet zeggen dat ik laatst Iron man 1 gekeken heb en dat toch mijn favoriet blijft. De scripts worden er niet altijd beter op omdat alles maar afgestemd moet zijn op de Marvel universe.

DC heb ik alleen de ouderwetse Batman films gezien en de laatste trilogie met Christian Bale. Ik kijk meer naar de series van DC, zoals Arrow en The Flash. 

Special mention voor Guardians of the Galaxy, de beste Star Wars film die geen Star Wars film is.

Hahaha, dat klopt helemaal. Ik denk overigens wel mijn lievelingsfilm van vorig jaar.

ik ben Marvel films pas laat gaat volgen en ik heb ze ook niet allemaal gezien. De laatste paar jaar wel. Dit jaar was Ant-Man hilarisch! 

Sorry hoor, maar GotG, mag wat mij betreft nog niet in de schaduw staan van SW. Het is hoogstens Buck Rogers met een flink budget. En voor die, die niet weten wat Buck Rogers is. Google is your friend.

ik vindt dat Serenity uit 2005, en de Firefly serie. Nog steeds één van de beste 'space opera's' is naast SW.

Wat betreft de superhelden films. Ik kan met trots zeggen dat ik geen één Marvel film in de bioscoop heb gezien. Ik ben meer een DC-guy. Ik heb wel de Iron Man en Avengers films op blu-ray. Door de Avengers film was ik aangenaam verrast. Maar dat is denk ik, ook te dank aan de invloed van Joss Whedon. Ik hoop dat hij nog eens een SW film gaat doen.

Maar wat superhelden betreft kijk ik nu meer uit naar seizoen 2 van Gotham en de nieuwe Supergirl serie. En de topper moet natuurlijk de superman/batman film worden.

Sorry hoor, maar GotG, mag wat mij betreft nog niet in de schaduw staan van SW. 

Firefly

Je breekt mijn hard gewoon twee keer in 1 post! RIP Firefly, het mocht niet zo zijn...

En de topper moet natuurlijk de superman/batman film worden.

Ik ben bang dat ze met die film teveel tegelijk willen, maar ik hoop echt dat ie geweldig blijkt te zijn.

Moet ook wel, want als deze film en Suicide Squad slechte reviews krijgen is het waarschijnlijk gauw over met DC's plannen...

• Upvote 1

Ik ben heel enthousiast voor het idee Batman vs Superman, maar ik ben bang dat het een zooitje wordt. Zoals BoxerlessBossk al zegt: het lijkt alsof ze drie films ineen proberen te proppen. We zullen zien!

Ik hou wel van de Marvel Cinematic Universe. Ant-Man heb ik echter helaas niet in de bioscoop gezien, geen idee of die nog draait. Maar van The Avengers (beide films) en Guardians of the Galaxy heb ik absoluut genoten. Evenals de Iron Man films. Ik ben heel benieuwd naar de derde Captain America film, waarin ook Iron Man en Spiderman hun opwachting zullen maken. Ik heb overigens verder ook niet echt een speciale voorkeur voor DC of Marvel (al heb ik van die laatste wel meer films gezien geloof ik), een goede superheldenfilm is leuk om te zien ongeacht van welke brand het afkomstig is. Verder heb ik erg genoten van de Batman trilogie, met The Dark Knight als absolute favoriet. Ben dan net als de rest hier ook heel benieuwd wat we volgend jaar te zien gaan krijgen bij Batman vs. Superman, maar ik ga er niet veel van verwachten. Als het meevalt, is het alleen maar fijn. :) Nee, dan kijk ik eerder uit naar een GotG 2! :D

Ik ben nooit heel erg warm geworden voor die films. Dat ligt waarschijnlijk,meer aan mij als aan de films. Ik verslond vroeger (marvel-)comics en dan is het moeilijk om iemands anders weergave te laten aansluiten bij het beeld dat je in je hoofd hebt gevormd. Voor zover dokter Freud. Qua stijl vond ik the Dark Knight echt een verademing en in tegenstelling tot wat ik hierboven zeg, gewoon een megageode film. Ik las vroeger dan ook weinig DC.

Wat ik zodoende echt de tofste film vond was Watchmen. Naar mijn idee super ondergewaardeerd. Van Marvel vond ik Xmen First Class, GotG en The Winter soldier wel goed, of gewoon heel goed. En natuurlijk The Avengers. Fan boys fest. Dit jaar eigenlijk alleen F4 gezien als grote F4 fan. En wat was ik verbouwereerd. 

• Upvote 1

Verbouwereerd is het enige juiste woord xD

Watchmen, tja. De film is goed, zeker. Ondergewaardeerd, misschien ook wel. Maar als ik zin heb in Watchmen trek ik tien keer liever gewoon de comic uit de kast. Het einde uitgezonderd is het namelijk gewoon goed knip- en plakwerk. De comic is dan ook een invloedrijke klassieker, terwijl ik vind dat de film veel te weinig z'n eigen ding probeert te doen.

That said, Rorschach is en blijft baas, en geweldig neergezet.

Gaat niet gebeuren als film voorlopig, want Punisher komt in seizoen twee van Daredevil. Maar dat kan ik geen slecht nieuws noemen, want seizoen 1 was geweldig en seizoen 2 wordt alleen maar beter!

Ik ben niet zo'n serie-fanaat, maar het is beter dan niets. Ik vind dat de acteur die ze ervoor gekozen hebben (Shane uit The Walking Dead) er wel goed bij past.

Gaat niet gebeuren als film voorlopig, want Punisher komt in seizoen twee van Daredevil. Maar dat kan ik geen slecht nieuws noemen, want seizoen 1 was geweldig en seizoen 2 wordt alleen maar beter!

dat vond ik nou ook. En het was ook echt een verassing. Nooit gedacht dat die serie me zo zou pakken. Daredevil vond ik altijd maar een leuke bijfiguur,  alhoewel het eerste seizoen natuurlijk eigenlijk draait op de fantastisch geportretteerde Kingpin.

Mwa, verrassing... Netflix is sowieso wel goed bezig.

Daredevil was dit jaar iig de beste superhelden-serie, een stuk beter dan Arrow, Flash of SHIELD... Ook al kijk ik die ook allemaal, beetje serieverslaafd >.<

Ik heb ook een redelijk controleerbare verslaving. Maar Arrow vond ik ruk. Netflix is inderdaad erg goed bezig, na de tamelijk eigenaardige Marco Polo is het alleen maar weer bergopwaarts. Vooral de 'eigen' series benaderen dat HBO niveau. Bloodline, Daredevil, Narco's, OITNB, The Killing (?) House of Cards (Yay) en mijn megafavoriet Fargo.

Zou trouwens ook een zeer welkom idee zijn. Een House of Cards achtige serie over de machtsspellen op Coruscant voorafgaand aan de TPM

Er zijn zoveel Star Wars-series die ik eerder zou willen zien als dat... :P

En tja, Arrow is de weg echt effe kwijt ja, maar ik heb het niet in me om na twee seizoenen met dezelfde characters een serie te stoppen ^^"

Even wat anders maar nog steeds wel ontopic in deze "discussie". Reflecterend heb ik ontdekt dat, doordat ik MadMax Fury Road meesterlijk vond, ik ook meer vertrouwen heb gekregen dat TFA ook echt super gaat worden. 

Op MMFR hebben we uiteindelijk nog veel langer moeten wachten en en deze film heeft bewezen dat het wel degelijk kan. Een film met veel gevoel en respect voor het origineel in een moderne jas hijsen. Er zijn meer parabellen. Het minimaliseren van CGI tot het hoognodige bijvoorbeeld.

Fury Road is inderdaad de bom, en om precies die redenen, maar Star Wars heeft ook een extra ding goed te doen, en dat is het verhaal. In Mad Max is dat er gewoon niet (en is dat niet eens erg).

Bump gezien Cap: Civil War en Batman V Superman allebei een nieuwe trailer hebben.

Welk van de twee zou je kiezen?

Zou eerst voor BvS gegaan zijn, maar raar genoeg krijg ik met elke trailer minder zin in die film. Civil War daarentegen...

Na het zien van die BvsS trailer heb ik er een hard hoofd in gekregen. Typisch die 300 stijl bij vlagen. Erg CGI, en dat doet me weinig.  Daarentegen is hij wel de man van Watchmen en vond ik in de trailer Lex Luthor (jesse eisenberg) erg interessant.

Civil War laat erg weinig zien,  behalve dan dat het originele comic verhaal volledig gefileerd is.  Als je zonder voorkennis die trailer zou zien zou deze overkomen als gewoon een goede Marvel knokfilm met weinig om het lijf.  

Vanwege de cast en de premisse stem ik dan toch op BvsS! 

Jongens, voor een stel grote nerds praten we hier echt weinig over Marvel/DC hoor. Zijn er wel films waar jullie echt ernstig naar uit kijken? Suicide Squad? Spiderman? Black Panther? Captain Marvel? Justice League? Flash? 

Blijf toch dicht bij huis door te zeggen dat ik het meest uitkijk naar Guardians of the Galaxy 2. Maar dan ook echt maar net een treetje minder dan naar Rogue One. Sorry, ik begin te kwijlen...

Ik heb niets met superhelden (X-Men uitgezonderd en de Nolan Batmans). The Avengers heb ik na 20 minuten zelfs uitgezet.....

Enige waar ik (naast SW) naar 'uitkijk' zijn Fantastic Beasts en Star Trek Beyond (ja, ben ook een Trekkie dus toch nog een grote nerd), maar das een andere discussie.

Mijn comic verslaving is al weer zo'n 25/30 jaar verslagen maar ik ben dus nooit objectief naar Superheldenfilms daar de nostalgie van onbezorgde tijden meespeelt. 

Kijk op dit moment het meeste uit naar Suicide Squad. Terwijl ik daar het minst (lees niets) van weet en dus eigenlijk alleen blown away was door de trailer. Ik las sowieso praktisch geen DC en daar wordt ik nu dubbel voor gestraft omdat de Dark Knight serie echt een van de beste dingen was die cinema de laatste jaren voortbracht. Verder kan ik volledig met je meegaan vwb GotG. Daar mijn hardcore comic tijd toen al ruim voorbij was, ook een verassing. Maar echt heel erg tof, bijna star wars achtig, zonder dat dat nu een garantie voor succes is. Maar in ieder geval karakters die je direct voelt en een heerlijke villain.

Spiderman, daar ben ik helemaal niet zo gerust op en 'believe ik de hype' niet zo uit Civil War. Het Spiderman verhaal waar ik mee bekend ben wordt zo te zien te veel gewijzigd. Parker wordt in CW als een mindless puppet ingezet door Iron man, terwijl zijn struggle juist een van de interessantste onderdelen van de comic cyclus was (die ik dus wel las). Terug naar het onderwerp, ik ben dus niet zo gerust op die hele hunger-game-isatie van Spidey. Voor nu zet ik mijn geld op Black Panther, al is daar nog niets van bekend en ken ik zijn backstory ook niet heel goed.

Je vergeet overigens dr Strange en alhoewel ik die (-daar gaan we weer met op de mystieke oosterse tour-) trailer verschrikkelijk vond, zou dat wel eens een verassing kunnen zijn gezien de cast en de regiseur die het briljante Sinister maakte.

in order van apearance zal ik hieronder even scoren, hoe hoog mijn anticipation is in score van 1 als laagste en 5 als hoogste score.

Xmen Apocalypse (2) 

Suicide Squad (5)

Strange (3)

Guardians (5)

Thor (1)

Justice League (4)

Infinity War (3)

Vergeet niet dat Spiderman een heel last-minute toevoeging aan Civil War was ivm de rechten. Slimme zet om hem in de film te stoppen en hype te creëren, maar voor een hele Spidey-arc over verantwoordelijkheid etc was gewoon geen tijd. Nu Marvel eindelijk weer controle heeft, en met een daadwerkelijk awkward tiener Peter Parker en daadwerkelijk witty Spiderman... Ik heb vertrouwen in Spiderman: Homecoming.

Omdat ik ook van lijstjes houd gooi ik de aangekondigde films even op volgorde van hoeveel zin ik erin heb. Zodra een van de DC-films goed blijkt te zijn (Suicide Squad niet, ben ik bang... trailers zijn tof, maar alles wat ik behind-the-scenes hoor.. eh.) zullen alle andere DC-films wel in verwachting stijgen.

Guardians 2 > Infinity War > Captain Marvel > Spiderman > Black Panther > Wolverine 3 (Old Man Logan?) > Deadpool 2 > Thor 3 >Batman > Flash > Strange > Aquaman > Antman & the Wasp > Suicide Squad > Wonder Woman >>>>>>>>>>>>>>>>> Gambit, Cyborg, Green Lantern Corps, Shazam > Justice League

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now