Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Marko

kathleen kennedy....

Recommended Posts

Ik zat afgelopen week Gremlins (Yes, confess, #80sfetish) te kijken en tot mijn verbazing zag ik Kathleen Kennedy als executive producer*. Nu komt deze film uit 1984, en dat is dus 31 jaar geleden. Nu keek ik even op haar Wikipedia en las dat ze 63 is, dan was ze destijds dus 32! Een nadere blik leert me dat ze ook in '81 ET produceerde. Dit is wel een held zeg, mede verantwoordelijk voor de oprichting van Amblin, verhaal van mijn jeugd. Schande dat ik haar pas 'ken' sinds ze president van Lucasfilm is.....

*Een filmproducent is een persoon die verantwoordelijk is voor de productie van een bepaalde film. Hij is degene die de financiën en de organisatie van een film overziet en op zoek gaat naar de financiële middelen, dit kan zowel bij de overheid als bij privépartners zijn, op nationaal en internationaal niveau. Hij is verantwoordelijk voor alle zakelijke en organisatorische aspecten bij het maken van een film. Hij kan filmprojecten beginnen of ze onder de aandacht van studio's brengen. Hij stelt de filmcrew samen, zoekt een filmregisseur bij een bepaald script of andersom, en regelt de promotie en marketing van een film. Verder houdt hij toezicht bij het filmen en dient hij als spreekorgaan tussen de filmregisseur, de scenarioschrijver en de filmproductiemaatschappij.

4 uur geleden zei Marko:

Gremlins (Yes, confess, #80sfetish)

Wel met het licht uit neem ik aan?

Inzake KK: yup. Zij en haar man Frank Marshall hebben de afgelopen 30 jaar behoorlijk wat op hun CV gezet. Ze hebben vaak met Spielberg samengewerkt.....die weer best buds is met Lucas.....en nu is ze dus zijn opvolger.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this