Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Recommended Posts

Hallo allemaal. Ik heb wat vragen over Rey.

• Wie zijn haar ouders?
  • Waarom wil ze veel over Luke weten?
  • Hoe moet ze naar de wc gaan als ze zit gevangen door Kylo ren?
  • Heeft ze nog broers of zussen?
  • Hoe is ze zo goed in de force?

Hebben jullie antwoord op 1 of meerdere vragen, vertel het tegen mij.

Op al deze vragen (muv 1) is nog geen antwoord....in Episode VIII wellicht? Nog 1,5 jaar wachten dus....

Dan die vraag over de wc. Tja.

Misschien willen @Marko en/of @BoxerlessBossk deze beantwoorden... :D 

Edited by Dennis

Ja, haar fascinatie met Luke is makkelijk te verklaren. Ze groeit op met verhalen over en achterblijfselen van de geweldige Rebel Alliance. Niet gek dat ze geinteresseerd is in een van de beroemdste rebellen, die ook nog magische krachten had.

De wc..Laten we zeggen dat ze gewoon naar de wc mocht.

...of dat niemand in het Star Wars universum naar de wc hoeft? Misschien hebben ze daar wat op uitgevonden :P

8 uur geleden zei BoxerlessBossk:

...of dat niemand in het Star Wars universum naar de wc hoeft? Misschien hebben ze daar wat op uitgevonden :P

Het zou eigenlijk wel gek zijn als ze eens een keer zo iets in een star wars film laten zien space wc's als is het een minuutjes in de film.

25 minuten geleden zei JediMasterAvery:

Het zou eigenlijk wel gek zijn als ze eens een keer zo iets in een star wars film laten zien space wc's als is het een minuutjes in de film.

8 uur geleden zei BoxerlessBossk:

De wc..Laten we zeggen dat ze gewoon naar de wc mocht.

Ahum!

Er zijn wel degelijk WC's in het SW universum!

Kijk maar naar deze clip waarin men problemen heeft met de toiletten op een Stardestroyer:

Hierbij mijn aanames:

• Wie zijn haar ouders? Rey is geboren uit the Force; zij stamt af van de allereerste Jedi; daar zal Ep VIII uitleg over gaan geven. Op het eiland Ahch-to waar TFA eindigde zal e.e.a. duidelijk worden; ik hoop op uitleg van de Force ghost van Yoda tezamen met Master Jedi Luke.
  • Waarom wil ze veel over Luke weten? Luke en Rey kennen elkaar al van voor Ep VII; zij is naar alle waarschijnlijkheid al getraind als een jonge padawan op Ahch-to. Immers zei Kylo Ren/Ben solo tegen Supreme Leader Snoke: "The girl is strong with the force; untrained but stronger than she knows"
  • Hoe moet ze naar de wc gaan als ze zit gevangen door Kylo ren? Ook dat regelt the Force!
  • Heeft ze nog broers of zussen? Nee
  • Hoe is ze zo goed in de force? Ze is als het ware de "resurrection' of 'reincarnation' van de eerste Jedi. In de Oude Republiek geloofden de Jedi hier heel sterk in d.m.w. van profetie. Dat Rey deel uitmaakt van deze profetie is mijn overtuiging maar ten goede van de Jedi valt nog te bezien. Denk bij de uitleg hierover aan de oude boom die op Ahct-to staat en erg veel gelijkenis vertoont met het aloude symbool van de Jedi. De boom is in oude mytholgieen een symbool van vruchtbaarheid.

Het draait uiteindelijk allemaal om een het zgn "equilibrium" ; de balans tussen de dark en the light. Daar worstelt iedere verhaalvertelling van SW mee.

Zelfs Maz Kanata geeft Rey en Finn deze uitleg; of het nu The Sith (Ep 1-3), The Empire (Ep 4-6) of the New Order (Ep 7-9) is er zal een tegenhanger zijn.

Voor Force sensitives betekent dit: Sith vs Jedi of Dark vs Light. Volgens mij greep Snoke (op afstand) ook heel ingenieus in toen Han zijn zoon op Starkiller Base bijna "om" had om terug huiswaards te keren door hem zijn vader te laten vermoorden. 

Fantastisch dit. Hier is zo veel tijd en liefde ingestoken, nog ziet het er niet uit en toch herken je ieder shot.