Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
the Prosheshy

Scene uit episode VIII in TFA?

Recommended Posts

Was het niet Yoda die ooit tegen Luke zei tijdens diens training op Dagobah dat wanneer je in contact staat met the Force je de toekomst kunt zien alhoewel deze uiteindelijk nooit vast staat. de toekomst is altijd in beweging).

Volgens mij zien we in Rey's contact met the Force (in Maz' kadteel) een deel van haar verleden en toekomst.

De toekomst zijnde een gevechtscene met de Knights of Ren waarin zij gered wordt door Kylo Ren. Kijk op de bluray maar eens goed waar deze scene zich afspeelt

Namelijk de regenscene waarin je de directe omgeving maar eens goed moet bestuderen. 

Dus zonder dat de kijker het door heeft zit er al een toekomstige scene van Ep. VIII in The Force Awakens heb ik de indruk.

Edited by the Prosheshy

Dit is een scene waarin Kylo Ren de Jedi academy van Luke uitroeien.

Ik zie nergens dat Rey door Kylo (die tussen de knights in staat nota bene) gered wordt?

Nee, ik zie dat 'redden' ook niet echt.

Aan de andere kant, ik weet ook niet of ik het ermee eens ben dat dit letterlijk is hoe de uitroeiing van Luke's Jedi Order is gegaan. Aangezien Kylo z'n kostuum en rode saber al heeft. Ik verwacht eerder dat hij er op dat punt nog uit ziet als een Jedi, zoals Anakin in ep III.

M.a.w. volgens mij moeten we heel deze scene met een korreltje zout nemen en is hij meer symbolisch.

• Upvote 1

Wat me overigens dit weekend opviel in deze scene is dat de grond rijkelijk bezaaid ligt met lijken.....niet eerder opgevallen.

Ik denk ook dat deze scène zich in de toekomst afspeelt en dat idd Rey gered word door Kylo. Dus niet de uitroeiing van de jedi academy maar van de resistance heb ik de indruk. Ook is tijdens de regenscene een object te zien dat wel heel erg lijkt op iets uit deel VIII.

• Upvote 1

Die boom (die een bepaalde verbinding heeft met de origine van The Force) schijnt dus al in de vision scene van Rey te zijn getoond.

Dat maakt haar 'vision' des te interessanter en zagen we enkel scenes uit haar verleden of liet the Force haar ook al gebeurtenissen uit haar toekomst zien in the Force Awakens. Ik houd vast aan het laatste. 

http://www.digitalspy.com/movies/star-wars/news/a807091/rey-star-wars-the-force-awakens-vision-episode-8-connection/

Vind het een grote aanname hoor. Het landschap rondom de 'boom' is vrij verschilend.

Dat gezegd hebbende, Kylo in het bos zat toch ook al in haar visioen? Dus de toekomst zat er sws in, in mindere of meerdere mate.

In de film is het niet te zien, maar in de trailer tijdens de regenscene houd Kylo naast zijn eigen saber ook iets in zijn andere hand vast. Dat wel heel erg lijkt op Luke's groene saber. Zou Luke in ep.8 zijn groene saber nog hebben tijdens de "opleiding" van Rey?

Edited by Veradun

Op Monday, July 18, 2016 at 16:11 zei Marko:

Wat me overigens dit weekend opviel in deze scene is dat de grond rijkelijk bezaaid ligt met lijken.....niet eerder opgevallen.

Omg, ik was er ook al bijna een jaar van overtuigd dat het landschap bezaaid lag met lijken, maar zet de disk op pauze tijdens een weerlicht en je zult zien dat het alleen maar rotsen zijn. Daar gaat mijn resistance theory...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this