Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
the Prosheshy

Happy 39th Birthday Star Wars

Recommended Posts

Vandaag exact 39 jaar geleden ging de film Star Wars in premiere in de Verenigde Staten; Nederland moest wachten tot 15 december 1977.

Daarmee was Star Wars geboren en zie waar we 39 jaar later zijn.

Wat is jouw beste herinnering  aan Star Wars?

Edited by the Prosheshy

Toch eigenlijk wel heel erg bijzonder dat op 13 oktober '77 Star Wars zijn Europese premiere had in het Rembrandt theater in Arnhem tijdens de Filmweek.

Destijds waren Mark Hamill, Carrie Fisher, Peter Mayhew en David Prowse bij deze premiere aanwezig.  Zou zo iets voor de Pathe Rembrandt in Arnhem voor de eerste 

Anthology film "Rogue One" nog uberhaupt denkbaar zijn? Het zal wel weer Londen zijn waar men de 16e december de galapremiere gaat doormaken met de cast.

Desalnieetemin heb ik het gewoon aan Lucasfilm gevraagd........

Europese-premiere-SW-13-okt-1977-Rembrandt.jpg

Peter Mayhew and Carrie fisher-small.jpg

De kans dat yours truly de stem van Yoda in Episode IX gaat inspreken (of dat @BoxerlessBossk Bossk in de Han Solo film speelt) is denk ik stukken groter dan dat dat gebeurd. :P

Edited by Dennis

Dat is inderdaad net zo onwaarschijnlijk, als een SW film ruim drie maanden voor de premiere in nederland, in nederland zien.

Maar dat laatste is met TPM ook gebeurd, dus .........

2 uur geleden zei CptHansOlo:

Dat is inderdaad net zo onwaarschijnlijk, als een SW film ruim drie maanden voor de premiere in nederland, in nederland zien.

Maar dat laatste is met TPM ook gebeurd, dus .........

Je bedoeld in de RAI toen? (was ik ook bij). Niet te vergelijken: toen waren er nog geen wereldwijde nagenoeg gelijke releasedata en dit was geen red carpet premiere met de cast erbij.

Waarom zou tegenwoordig (in een tijd dat Star Wars de grootste filmfranchise ooit is) de Europese premiere van een SW film in NL plaatsvinden?

Straks zijn er ook nog die denken dat de volgende Celebration Europe mogelijk in zalencentrum 't Leeuwke in Sint Oedenrode wordt gehouden :D

Edited by Dennis

22 uur geleden zei Dennis:

De kans dat yours truly de stem van Yoda in Episode IX gaat inspreken (of dat @BoxerlessBossk Bossk in de Han Solo film speelt) is denk ik stukken groter dan dat dat gebeurd. :P

Ik mag hier nog geen uitspraak over doen helaas.

Ongerelateerd, wil iemand mijn handtekening nu ik er nog minder dan 50 euro voor vraag?

• Upvote 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this