Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Marko

Finn's Heritage

Recommended Posts

Zo'n beetje de hele star wars minnende wereld breekt zich al geruime tijd het hoofd, over de oorsprong van Rey. Zelfs het verschijnen van een bruneete als hoofdrolspeelster in R1 zorgt voor speculatie. Tegelijkertijd wordt er een hoofdrol gespeeld door Finn van wie de ouders/oorsprong eveneens niet bekend zijn/is. Daarover wordt (bijna-)niet gesproken. Komt dat nu door de getoonde mysterieuze Jedi skills van Rey? Of het feit dat ze als jong meisje overleefde op Jakku?

Of toch white privelege? .... Silvana;  komt'dr maar in met die zwartepiet discussie!
Maar serieus, thoughts anyone?

Het is al erg genoeg dat er maar drie zwarte mensen in een heel sterrenstelsel te vinden zijn, ik heb liever niet dat ze ok nog aan elkaar gerelateerd zijn :P

Serieus, het zou in theorie Lando's zoon kunnen zijn... Die hij heeft achtergelaten in een verre uithoek van het heelal zodat de overblijfselen van het Empire hem konden inlijven... Maar wat zou dat toevoegen? Ik heb hem liever als gewoon willekeurig persoon.

4 uur geleden zei Marko:

Zo'n beetje de hele star wars minnende wereld breekt zich al geruime tijd het hoofd, over de oorsprong van Rey. Zelfs het verschijnen van een bruneete als hoofdrolspeelster in R1 zorgt voor speculatie. Tegelijkertijd wordt er een hoofdrol gespeeld door Finn van wie de ouders/oorsprong eveneens niet bekend zijn/is. Daarover wordt (bijna-)niet gesproken. Komt dat nu door de getoonde mysterieuze Jedi skills van Rey? Of het feit dat ze als jong meisje overleefde op Jakku?

Of toch white privelege? .... Silvana;  komt'dr maar in met die zwartepiet discussie!
Maar serieus, thoughts anyone?

Wie is Finn?

Wie is Silvana?

Ah.......maar goed: bij het horen van de naam SIlvana (die overigens de politiek in gaat: http://www.nu.nl/politiek/4263587/sylvana-simons-sluit-zich-bij-politieke-partij-denk.html Ik weet nu alvast welke partij ik niet stem :P) krijg ik al neigingen.... vandaar mijn comment.

(NB: Boyega vond ik top, Lando geniaal en personen als George Clinton, Stevie Wonder, Curtis Mayfield, Herbie Hancock, Dennis Davis, George Murray en Miles Davis (to name a few) zijn helden van me, dus ik ontken niks ;) )

ON en serieus: ik denk dat het is omdat de achtergrond van FN-2187 er veel minder toe doet. Net als de afkomst van Han in de OT.

Hij is als jonkie meegesleurd en gedrild, heeft geen Jedi skills.....en Lando of Willrow Hood zal zijn oom zijn (sorry, kon het toch niet laten)

Rey daarentegen is één groot vraagteken; in feite weten we niets van haar en er zijn veel vraagtekens rondom haar persoon.

Okay dat is dus (na een forse omweg😜) +1 voor de Jedi skills van Rey. (van de ouders etc is van Finn namlijke net zo weinig bekend)

Trouwens, ik vind het idee dat het juist discriminerend zou zijn wanneer hij wèl gerelateerd is aan Lando heel erg interessant.  Maar er zijn toch vele andere mogeliljkheden om te speculeren waarom juist hij op de duizenden Troopers juist zijn biezen pakt en nogmaals over zijn background is ook helemaal niets bekend dus het kan alle kanten op.

1 uur geleden zei Dennis:

Ah.......maar goed: bij het horen van de naam SIlvana (die overigens de politiek in gaat: http://www.nu.nl/politiek/4263587/sylvana-simons-sluit-zich-bij-politieke-partij-denk.html Ik weet nu alvast welke partij ik niet stem :P) krijg ik al neigingen.... vandaar mijn comment.

Ik heb echt een grote diversiteit aan etniciteiten in mijn vriendenkring en los daarvan zelfs stel ik dat die Denk partij een multiculturele versie van de LPF zal worden. Weldenkende en wellicht opgeleide mensen van iedere kleur lachen om die relletjeszoekers. Bovendien is discriminatie of racisme nou net geen white privilege en weet ik dat de kloven tussen diverse allochtone  groepen onderling wellicht groter zijn als die tussen autotochtonen en allochtonen.

Maar nu beter een slotje op deze discussie want daar is dit forum niet voor.... Dunkt me.

Edited by Marko

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this