Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Ramon

Star Wars: The Force Awakens première @ Pathé ArenA

Recommended Posts

Oh die brillen zijn echt gaaf! Ik zal ook eens even bij de bioscoop navragen of dit ook voor Nederland geldt, maar ik ben eigenlijk bang van niet. Zoals Hans al zegt, misschien alleen bij de première. 

Antwoord van Pathé:

Er is op dit moment nog niks bekend of dat we bij Pathé ook de speciale brillen gaan krijgen. We raden je aan de website en/of Facebook pagina in de gaten te houden voor al het nieuws over Star Wars en eventuele merchandise die we daarvan gaan verkopen.

Heb de vraag ook bij JT neergelegd. Ik wacht af.....

Inmiddels ook bericht van de manager van JT Eindhoven:

Dank voor je leuke suggestie.

Ik ga het voorleggen bij Marketing.

Indien JT de brillen gaat krijgen verwacht ik applaus en een bos bloemen van jullie. xD

Edited by Starkiller

Ben benieuwd! Ook niet een veelzeggend antwoord helaas. Wil niet als een pessimist klinken, maar denk toch echt dat we er in Nederland naar kunnen fluiten. Al zou het natuurlijk super gaaf zijn! :)

Ben benieuwd! Ook niet een veelzeggend antwoord helaas. Wil niet als een pessimist klinken, maar denk toch echt dat we er in Nederland naar kunnen fluiten. Al zou het natuurlijk super gaaf zijn! :)

Pathe zegt in feite: we hebben geen idee, check onze site maar dan zijn we tenminste van je af.

JT zegt: leuk idee, we spelen het door naar het hoofdkantoor; wellicht doen zij er wat mee.

Je hebt hier nog een bios (geen grote maar SW gaat ook daar draaien) en de manager daarvan ken ik goed (mn oude buurman). Heb hem gemaild.

Edited by Starkiller

Als JT die brillen krijgt krijg je van mij alle bloemen op Hoth!

Van mij alle bloemen op Tatooine xD

Het is jammer dat ze in Nederland zo weinig doen met de premiere. Als je dan naar Amerika kijkt pakken ze het toch veel groter aan.

In Amerika is alles groter ^_^

Maar de bioscopen zijn vaak ruk. Dan hebben we het hier toch beter.

Edited by CptHansOlo

Misschien dat de gemiddelde Nederlandse bioscoop wat beter is hoor, maar voorlopig hebben geen van alle Nederlandse bioscopen 'true IMAX' (hoog resolutie beeld over de gehele muurwand) en in de VS heb je die zat. Zou dat graag een keer willen zien, ook al komt Dolby Cinema er nu aan :) 

Toen ik voor een SW celebration in Los Angeles was (met vrienden). Hebben we natuurlijk een aantal biscoop bezoekjes gemaakt. De meest indrukwekkende was wel het El Capitan Theatre. Waar voor begin van de film een organist toepasselijke muziek zat te spelen. Maar qua comfort was het ver beneden wat we hier gewend zijn. Meer het idee van hoe krijg ik zoveel mogelijk mensen in de zaal. In eerste instantie dachten we, dat dit kwam vanwege de oude zaal (1929 of zoiets).

Later zijn we ook nog naar een imax theater gegaan bij het universal studio pretpark. Een moderne zaal, en weer dezelfde krappe stoeltjes.  Wat betreft het imax beeld en geluid, dat was fantastisch. En het is inderdaad een ervaring op zich. Maar het is gewoon technisch moeilijk om een speelfilm op dat formaat te maken. Officieel heeft imax een 4:3 beeldformaat. Maar de meeste films zijn breedbeeld. En je moet dus een compromis maken. 

Je hebt hier nog een bios (geen grote maar SW gaat ook daar draaien) en de manager daarvan ken ik goed (mn oude buurman). Heb hem gemaild.

Goed en slecht nieuws:

Slecht: de brillen hebben een hoge inkoopprijs waardoor de verkoopprijs in bioscopen € 5 zou zijn. Hierdoor twijfelt men (bios waar vriend van me manager is) nog aangezien de casual bezoeker hier niks om geeft.

Goed: begin december kan iedereen de set online goedkoper bestellen. Details zijn nog niet bekend.

Edited by Starkiller

Oh, dat is goed nieuws! Houd ons op de hoogte :) 

Bij deze:

Vandaag gesproken: hij heeft de info van iemand van Arclight cinemas uit de VS. Deze heeft de verwachting uitgesproken dat medio november/begin december de brillen wereldwijd via internet (o.a. Amazon) besteld kunnen worden, maar alleen als set.

Kwestie van afwachten dus. Mits de prijs ok is ga ik een set bestellen.

• Upvote 1

Bedankt voor de updates, lijkt me erg leuk die 3D-brillen. Wellicht ook een leuk idee voor een prijsvraag hier tezijnertijd. Ben benieuwd naar de kosten van zo'n set, we houden het in de gaten. :)

Bedankt voor de updates, lijkt me erg leuk die 3D-brillen. Wellicht ook een leuk idee voor een prijsvraag hier tezijnertijd. Ben benieuwd naar de kosten van zo'n set, we houden het in de gaten. :)

Ik heb wat rondgegoogled: Een paar maanden geleden kon men deze set (van Jurassic World) van ook 4 brillen krijgen voor $ 25 ex verzenden.

Edited by Starkiller

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now